تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820783765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به يك مستند/درباره كيومرث پوراحمد؛ شفاف مثل آينه


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نگاهي به يك مستند/"درباره كيومرث پوراحمد"؛ شفاف مثل آينه
مستند "درباره كيومرث پور احمد" به كارگرداني محمدسجاد آويني كه در دو قسمت از شبكه دو پخش شد، تصويري شفاف از اين فيلمساز ارائه مي‌دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، اين مستند به تهيه‌كنندگي مركز گسترش سينماي مستند و تجربي مروري است بر كارنامه حرفه‌اي پوراحمد با نگاهي به آثار اين كارگردان و شنيدن خاطرات او. كارگردان جوان فيلم با توجه به آشنايي با روحيه خاص پوراحمد سعي كرده از حضور او مقابل دوربين بيشترين انرژي را بگيرد.

فيلم وابسته به شخصيت اصلي است و پوراحمد با مهارت به گونه‌اي به فيلم جهت مي‌دهد كه جذاب و ديدني شود. خاطراتي كه او از گذشته و زندگي شخصي‌اش روايت مي‌كند، همانقدر كه براي بيننده آشنا با سينماي پوراحمد جذاب است، براي مخاطب عام هم جذاب به نظر مي‌رسد.

چنين مستندهايي جذابيت خود را از شخصيت اصلي مي‌گيرند و اگر موضوع در ذات جذاب باشد مسيري كه فيلمساز طي مي‌كند آسانتر مي‌شود. پوراحمد در اين مستند كار را براي آويني جوان آسان كرده و حتي به سؤال‌ها با هوشمندي و طنز خاص جواب مي‌دهد و لحظه‌هايي شيرين خلق مي‌كند.

اما بيشترين امتياز پخش مستند "درباره كيومرث پوراحمد" متفاوت را بايد به شبكه دو داد. وي در اين مستند حرف‌هايي درباره مميزي فيلم‌هايش مي‌زند كه پخش آن از سيما باعث شگفتي است. او در مرور فيلم‌هايش مشكلاتي كه مميزي برايش ايجاد كرده بيان و از مميزي در سينما انتقاد مي‌كند.

پخش اين بخش از مستند در تلويزيون يك نمره مثبت در كارنامه شبكه دو محسوب مي‌شود و نمايش بخش‌هايي از "شب يلدا" را كه محمدرضا فروتن در آن ديالوگ‌هايي خاص و ناهمخوان با ضوابط تلويزيون دارد هم مي‌توان اتفاقي مبارك دانست. پوراحمد در اين فيلم شفاف است و خود را سانسور نمي‌كند.

خوشبختانه در پخش تلويزيوني اين امتياز مهم فيلم دست نخورده باقي مانده است. پوراحمد درباره شخصيت‌هاي فرهنگي هنري مختلف اظهار نظر مي‌كند كه بعضي از آنها چندان با متر و معيارهاي رسانه ملي همخواني ندارند، اما نام آنها حذف و فيلم گرفتار مميزي نمي‌شود.

"درباره كيومرث پوراحمد" مستندي ديدني درباره يك چهره جذاب سينماي ايران است و تنها به روايت خاطره و مرور آثار محدود نمي‌شود و بخشي از تاريخ سينماي ايران را منعكس مي‌كند. پخش اين مستندهاي متفاوت نشان مي‌دهد مي‌توان خطوط قرمز كاذب را زير پا گذاشت، بي‌آنكه مشكلي پيش بيايد. رسانه ملي اينگونه مي‌تواند به رسانه‌اي مورد اطمينان تبديل شود.
 سه شنبه 5 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن