واضح آرشیو وب فارسی:بازی سنتر: در اوج آسمان , Skyrim تعریف دوباره ی Open World RPG را نشانه رفته است.
عنوان بعدی Elder Scrolls همان چیزی است که امیدوار بودیم.
دموی E3 از جایی آغاز می شود که ما بر روی کوهستانی یخ زده در حال تماشای آسمانی هستیم که در حال ناپدید شدن در ابری از خاکستر است.میدانیم که این کوهنوردی کوتاه قرار است به کجا ختم شود.چه آن چیزی که در بالا در انتظار ما است یک معبد باشد,چه یک مکان مقدس,چه یک اثر باستانی یا حتی مخلوقی منزوی که قصد کشتن شما را دارد.Skyrim یک Elder Scrollsـه واقعیست.
مبارزات (با شمشیر,سپر,تیر و کمان,جادو,گرز,تبر یا هر چیز دیگری که بتوانید پیدا کنید)هنوز به صورت اول شخص است ولی با اضافه شدن حرکات تمام کننده و Kill-Cam مبارزات حس بهتری دارد.شما جادو را در دستانتان میگیرید,همانند Bioshock , در حالی که انرژی همانند حبابی در دستان شما و از میان انگشتانتان حرکت میکند.استفاده از دو دست برای هر جادو باعث می شود اثر آن دو برابر گردد.هنوز هم مکانیزم حرکات مخفیانه وجود دارد.با سبکی شبیه کاراکتر Thief.
مثل هر عنوان Elder Scrolls دیگر, یاد گرفتن مبتنی بر انجام دادن است و با فعل و انفعالاتی که در بازی رُخ میدهد لول آپ خواهید شد.ضربه بخورید,مهارت های مربوط به زره تان بهبود میابد.با گرزتان همه چیز را خورد کنید تا به یک استاد در این زمینه تبدیل شوید.هر کدام از چهار جادو برای خود شروع متفاوتی دارند و با تمرین کردن بهبود پیدا میکنند.فونت پیغام های لول آپ و همینطور صفحه ی توقف بازی بسیار تر و تمیز هستند,ساده و مدرن و بدون پیچ و تاپ اضافی!به طور کلی رابط کاربری کلی بازی خاص و تر و تمیز است که یک پیشرفت بزرگ در ارتباط با پیچیدگی های همیشگی است که بازی های Bethesda همیشه گرفتار آن بودند.
زمان صعود است
به هر حال بهتر است برگردیم سراغ کوهنودی!وقتی راهمان را از داخل یک روستا باز کردیم و از آن گذشتیم به انتهای راه کوهستان رسیدیم.در اینجا حداقل یک اسب برای سوار شدن هست.در حالی که سوار بر اسب در حال حرکت به سمت کوهستان پیش رو هستیم,به لطف سیستم اب و هوای مثال زدنی Skyrim آب و هوا تغییر میکند.در حالی که از دامنه ی کوه بالا میروید برف شروع به باریدن میکند و بعد از آن یک کولاک و توفان شدید شروع میشود.وقتی به حالت سوم شخص میروید,انیمیشن ها به هیچ وجه به بدی و زشتی انیمشن های Oblivion نیست اگرچه هنوز هم مدل کاراکتر چندان خوب به نظر نمیرسد.متاسفانه انیمشن های صورت در حین مکالمه هنوز خشک و کمی شل و ول هستند!حرکات اسب در حرکت در دامنه ی کوه قابل قبول بود,و کاراکتر زره پوش ما هم زیاد موقع راه رفتن روی یخها سُر نمیخورد.البته چیز زیاد قابل لمسی نبود و انتظار حرکات Nathan Drake یا Lara Croft هم نمیرود!و از آنجایی که Skyrim بازی است که برای بازی کردن در نمای اول شخص طراحی شده به راحتی میشود از این چیزهای جزئی چشم پوشی کرد.
در نیمه ی راه کوهستان,به یک سیاهچال بر خورد میکنیم.قبل از آن باید گفت که در ادامه متن ممکن است از لحاظ داستانی چیزهایی اسپوبل شود.پس مراقب باشید.این سیاهچال از نظر سبکی,بسیار شبیه سبک سیاهچاله های Oblivion بود.زیرزمینی,تاریک,مرطوب,سر د,ساخته شده از تونل های تو در تو که با مشعل نورانی شده اند و کمی آبی رنگ.همانند یک غار روحانی با جوی شوم و گیرا. Loot P0rn
از زمانی که آدم از دیدن Inventory ها هیجان زده میشد خیلی گذشته ولی Skyrim آن را هم دوباره زنده کرده است.به جای استفاده از یک لیست بلند بالا از آیتم ها در دفترچه یا یک وسیله ی الکترونیکی(همانند آن چیزی که در Oblivion و Fallout و یا بقیه ی RPG های بزرگ دیگر است)شما یک رابط تر وتمیز و واضح که از منوی استارت قابل دسترس است دارید.تمام ستون ها از یک تصویر زمینه ی خاکستری تمیز و متن های سفید تشکیل شده است.تمام آن ها به طور منظمی به اسلحه ها,جادوها,کتاب ها,زره ها و ... تقسیم شده است.هر آیتمی در Inventory یک تصویر کاملا سه بعدی خواهد داشت که در سمت راست توضیحاتش و بالای آمار حیاتی آن وسیله نمایش داده میشود.مهم نیست که به این قابلیت چه میگویند یا چه کسی آن را ساخته.شما با فشار یک دکمه میتوانید این مدل سه بعدی را بچرخانید و آنرا از هر زاویه ی قابل تصور آزمایش کنید.این همانند P0rnography ابزارهاست!
حالا نوبت اژدهاست
آن سمت سیاه چال,هر چه به قله ی کوه نزدیک تر میشویم برف شدید تر میشود.وزش سهمگین باد به ما میفهماند که چه چیزی در حال آمدن است,اژدها.این هیولا واقعا بزرگ است و بسیار با شکوه و در عین حال به صورتی مخرب بر روی زمین فرود میآید و با نفسی آتشین سره راه ما قرار میگیرد.ما فرار میکنیم و صحنه عوض میشود.اکنون ما بر روی زمینی پهناور به دنبال دسته ای از ماموت ها در دشت هستیم.
متاسفانه معلوم میشود که ماتوت ها در واقع طعمه ی اژدها هستند.هیولای بزرگ بر میگردد و قبل از اینکه بخواهد ما را با بسوزاند و به یک تکه اسکلت تبدیل کند,یکی از ماموت های بزرگ را هدف قرار میدهد و با چنگال هایش از زمین بلند میکند.اژدها در آسمان میچرخد و بال های بزرگش را باز میکند.نگهبان ها و مردم یکی از شهر های نزدیک برای کشتن اژدها به کمک ما می آیند.
اینجاست که یک طلسم و جادوی تحسین برانگیز را خواهید دید.قدرتی که آسمان را تیره میکند,توفان و آذرخش را احظار میکند تا با آن این سوسمار را از آسمان به زمین بیاندازد.از سقوط اژدها,زمین به لرزه در می آید.دمو در حالی که قهرمان ما بالاخره اژدها را شکست میدهد و روح آن را جذب میکند به پایان میرسد.
Skyrim از نظر ظاهری و موضوعی چندان تفاوتی با Oblivion ندارد.ولی از نظر مکانیزم های بازی و زیبایی یک قدم بزرگ رو به جلوست.Bethesda مدعی است که بازی از لحاظ موضوعی هم تغییر کرده(که در نمایش های بازی قادر به تشخیص آن نیستیم) و بیشتر به Morrowind که تاریک تر و اجتماعی-سیاسی تر بود نزدیک شده تا به جانشینانش که داستان و توصیف شخصیتی ملایم و آرام داشتند.
Skyrim به افسانه ی Elder Scrolls وفادار است.(بازگشت اژدها از ابتدا در داستان این سری بازیها نوشته شده بود)و همینطور حالا که Bethesda تمام درسهایش را با ساخت Oblivion و Fallout3 درباره ی بازیسازی در این نسل یاد گرفته Skyrim,میتواند پتانسیل کامل یک RPGـه رویاییه Open World را به ما نشان دهد.Skyrim همانند Morrowind که یک پرش بزرگ بود نیست,حتی نوآوری های تکنیکی Oblivion را ندارد,اما با این حال بدون شک جاه طلبانه ترین بازی در این سری جاه طلبانه است.
The Elder Scrolls V: Skyrim در 11 November ـه امسال برای X360 , PC و PS3 عرضه خواهد شد. http://www.vg247.com/2011/06/14/flying-high-why-skyrim-could-redefine-the-open-world-rpg/ لینک منبع
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: بازی سنتر]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]