تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821303584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سعيدي كيا:دولت جلوي بورس بازي در بخش مسكن را گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سعيدي كيا:دولت جلوي بورس بازي در بخش مسكن را گرفت
وزير مسكن و شهرسازي با تاكيد بر اينكه دولت جلوي بورس بازي در بخش مسكن را گرفته است، از توقف طرح فروش متري مسكن شهرداري تهران به دليل عدم دريافت مجوزهاي لازم در اين خصوص خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر ، محمد سعيدي كيا امروز در نشستي مطبوعاتي در خصوص عوامل كاهش قيمت مسكن و زمين گفت: دولت به وسيله تنظيم امور مربوط به ساختمان ، مسكن و زمين از بورس بازي در اين بخش جلوگيري كرده است به نحوي كه افرادي كه شغل آنها خريد و فروش مسكن است، ملزم به پرداخت ماليات همچون شاغلان ديگر خواهند شد.

وي با بيان اينكه عوامل مختلفي در كاهش قيمت مسكن دخيل است، افزود: دولت به منظور كاهش قيمت مسكن و زمين نسبت به اصلاح قيمتهاي منطقه اي براي نقل و انتقالات مسكن اقدام كرده كه اين امر از آذرماه سال جاري در سراسر كشور اجرايي مي شود.

وزير مسكن وشهرسازي افزود: توزيع نقدينگي در بخشهاي مختلف و در بورس و همچنين سوق دادن بخشي از تقاضاها به سمت مسكن مهر سبب ايجاد تعادل در قيمت مسكن خواهد شد.

سعيدي كيا با بيان اين كه در قانون ساماندهي توليد و عرضه مسكن زمينه اخذ ماليات از اراضي مسكوني بايري كه ساخت و ساز نمي شود، فراهم شده است، اين اقدام را يكي ديگر از راهكارهاي دولت در كاهش قيمت مسكن و زمين عنوان كرد.

وي افزود: روند صدور پروانه هاي ساختماني در 4 ماهه سال جاري رشد داشته و اين امر در جهت افزايش توليد استمرار پيدا كرده است به نحوي كه در آينده نزديك عرضه و تقاضا به تعادل نزديك مي شود.

وي در پاسخ به اين سئوال كه چرا قيمت اجاره بهاي مسكن همچون قيمت مسكن كاهش نيافته است، تصريح كرد: براي ايجاد تعادل در بازار اجاره بايد عرضه افزايش يابد كه اين امر هم اكنون آغاز شده اما اثر آن در يك دوره بعدي نمايان خواهد شد.

همچنين در رابطه با علل كاهش قيمت مسكن و زمين منوچهر خواجه بلوئي معاون امور مسكن و ساختمان وزارت مسكن و شهرسازي در اين نشست گفت: يكي از دلايل كاهش قيمتها در اين دوره بحث دوره هاي تناوي رونق و ركود است كه در اين دوره با فاصله كوتاه تري وارد دوره ركود قيمتها و بحث مسكن شده ايم كه خوشبختانه همزمان با ركود قيمت و معاملات در توليد ركودي نداشته ايم .

وي افزود: تعداد پروانه هاي ساختماني صادر شده در سالجاري 20 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزايش داشته و اين امر حاكي از آن است كه در توليد با وجود ركود معاملات ، رونق وجود داشته است.

جواجه بلوئي با اعلام اينكه مسكن مهر به تازگي وارد مراحل اخذ پروانه ساخت شده، اين امر را عاملي مهم در كاهش قيمتها دانست و افزود: آئين نامه اجرايي قانون ساماندهي توليد و عرضه مسكن ظرف 10 روز آينده براي تصويب ارائه مي شود كه حمايتهاي پيش بيني شده در آن انگيزه مطلوبي براي رشد توليد در بخش مسكن ايجاد مي كند.

در ادامه وزير مسكن و شهرسازي در خصوص تامين منبع درآمدي از طريق فروش زمين در وزارتخانه اظهار داشت: بر اساس برنامه تدوين شده براي سالجاري از محل فروش اراضي ، واحدهاي مسكوني استيجاري ومشاركتي و نيز از طريق اقساط واحدهاي استيجاري امسال بالغ بر 300 ميليارد تومان اعتبار پيش بيني شده كه اين رقم براي خريد زمين ، اتمام پروژه هاي نيمه تمام استيجاري، انبوه سازي و آماده سازي زمين استفاده مي شود.

وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه وزارت مسكن وشهرسازي در همه جا زمين ندارد قسمتي از بودجه مذكور براي خريد زمين در نظر گرفته شده است كه بخشي از آن براي تامين زمين مسكن مهر مصرف مي شود.

در ادامه مهدي ذاكر الحسيني معاون وزير مسكن و شهرسازي دراين نشست با بيان اينكه در شهرهاي جديد منابع اعتباري جهت ساختارهاي خدماتي مورد نياز مصرف مي شود ،افزود: در شهرهاي جديد 200 ميليارد تومان از طريق واگذاري زمين تامين مي شود كه اين رقم به مصرف تاسيسات زيربنايي و روبنايي اين شهرها مي رسد.

وزير مسكن و شهرسازي در رابطه با عدم همكاري نظام بانكي در پرداخت تسهيلات به اجراي طرح مسكن مهر بيان كرد: جلسات مكرر هماهنگي در اين ارتباط با بانك مركزي برگزار مي شود به نحوي كه در جلسه اي كه 15 روز گذشته با حضور روساي كليه بانكها در بانك مركزي برگزار شد و با توجه به اينكه ، 7 هزار و500 ميليارد تومان اعتبارات بانكي در بخش مسكن پيش بيني شده، سهم هر بانك از پرداخت اين اعتبار به متقاضيان مسكن روستايي و مهر مشخص شده است.

سعيدي كيا اظهار اميدواري كرد كه پرداخت وامها از سوي بانكها به موقع صورت گيرد، ضمن اينكه شوراي مسكن قرار است به طور مرتب هر 15 روز يكبار گزارشي از ميزان پرداختها ارائه دهد.

وي درخصوص توقف فروش متري مسكن از سوي شهرداري گفت: شهرداري جهت فروش متري مسكن از وزارت مسكن و شهرسازي مجوز اخذ نكرده بود؛ لذا در دوجلسه اي كه با حضورمسئولان شهرداري و سازمان نوسازي شهر تهران در وزارتخانه برگزار شد، اين تصميم اتخاذ شد كه شهرداري بايد مدارك لازم را جهت اخذ مجوز به وزارت مسكن و شهرسازي ارسال كند.

وي تاكيد كرد: فروش متري مسكن نيز مانند پيش فروش مسكن است و طبق قانون بايد مجوز مربوطه اخذ شود؛ بر اين اساس هنوز شهرداري مجوز اخذ نكرده و در ارسال مدارك است كه اين امر فروش متري مسكن را متوقف كرده است.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن