تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817736367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پیشنهاد جایگزین برای دستمزد ۹۰ کارگران/ نحوه پرداخت یارانه نقدی ث�


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: به گزارش خبرنگار مهر، سید شمس الدین حسینی امروز در حاشیه در سومین کنفرانس توسعه نظام تامین مالی در ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دنبال تقویت هم افزایی بین نهادهای مالی کشور، بازار سرمایه، بخش پولی و بانکی، بیمه و خزانه داری و جذب منابع مالی خارجی هستیم، افزود: امروز در طراحی های مختلفی که در شورای بورس، پول و اعتبار، بیمه و جذب منابع مالی خارجی صورت می گیرد تلاش بر این است که با نزدیک کردن این نهادها، فرایندهای تامین مالی را تسهیل و تقویت کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه احکام مناسبی در این راستا تعبیه شده است، افزود: به طور مثال پیش بینی شده است که دستگاه های اجرایی بتوانند منابع اعتبارات عمرانی و منابع داخلی را در اختیار سیستم بانکی و همچننین موسسات اعتباری قرار دهند تا با تلفیق منابع به صورت اهرمی در اختیار بخش غیر دولتی قرار دهند تا بخش غیر دولتی در اجرای طرح های بزرگ اقتصادی سربلند باشد.
حسینی گفت: راه اندازی صندوق توسعه ملی که از اهداف اقتصاد کلان، رونق تولید، سرمایه گذاری، پشتیبانی و .. را دنبال می کند، در کنار تقویت صندوق های قرض الحسنه مردمی که در برنامه پنجم توسعه پیش بینی شده، همه فرصتهای جدیدی در جهت تامین مالی بخش های مختلف اقتصادی کشور پیش بینی شده اند.
نحوه پرداخت یارانه نقدی ثبت نامی های جدید
حسینی در مورد افرادی که از سال آینده یارانه های نقدی خود را دریافت خواهند کرد و در پاسخ به این سئوال که آیا این افراد یارانه های قبلی را نیز دریافت خواهند کرد؟ گفت: آنچه که اعلام کردیم این است که مدام به عقب برگشت نکنیم، در طراحی ها پیش بینی شده است که اگر افرادی از قلم افتادند، ثبت نام کنند و از زمانی که ثبت نام می کنند از منابع برخوردار خواهند شد.
بزرگترین دستاورد اقتصادی ۸۹
وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد بزرگترین دستاورد اقتصادی سال ۸۹ گفت: سال ۸۹ در نوع خود سال کم نظیری است و یک برگ برجسته در کتاب اقتصاد ایران به شمار می رود.
وی ادامه داد: در سال ۸۹ بزرگترین هجمه به اقتصاد ایران و به نوعی تحریم تمام قد صورت گرفت اما نه تنها اقتصاد ایران خم به ابرو نیاورد بلکه با رشد ۷۵ درصدی شاخص بورس به بدخواهان کشور دهن کجی کرد.
حسینی با اشاره به اینکه رشد صادرات غیر نفتی کشور از ۲۰ درصد فراتر رفته است، گفت: در کنار این موارد یک آرزوی بزرگ اقتصادی به عمل پیوست و آن قانون هدفمند کردن یارانه ها بود.
به گفته وزیر اقتصاد، امروز مصرف بنزین و گازوئیل در کشور ۲۰ درصد کاهش یافته است و ایران از یک کشور وارد کننده فرآورده های نفتی تبدیل به یک کشور صادر کننده فرآورده شده است.
وی گفت: همچنین با اجرای هدفمندی یارانه ها نه تنها رشد برق افزایش نیافته بلکه با کاهش ۶ درصدی همراه بوده است، ضمن اینکه این دغدغه در ایران وجود ندارد که کسی گرسنه باشد و طرح یارانه ها فقر مطلق و نسبی را در کشور پوشش می دهد البته همه برنامه هایمان برای تقویت خانوارها و توانمندسازی به این قانون ختم نمی شود ولی اینها دستاوردهای بزرگ و بلند اقتصادی ایران در سال ۸۹ بوده است.
حسینی ادامه داد: اجرای هدفمندی یارانه ها بر اساس محاسبات دقیق صورت گرفته واگر نقدی با استدلال به آن وارد شود بررسی خواهیم کرد ولی با تمام پیش بینی های لازم کار را انجام داده ایم.
دستمزد سال ۹۰ کارگران
سخنگوی اقتصادی دولت در مورد دستمزدهای سال ۹۰ کارگران گفت: پوشش و تامین اجتماعی کارمندان و کارگران نباید از رویه هایی پیگیری کنیم که پایدار نیستند.
وی در بیان یکی از مشکلات مزمن اقتصاد ایران گفت: برای اینکه کارگران یا کارمندان را تحت پوشش و حمایت قرار دهیم به بهانه تورم، نرخ مزدها و حقوق را افزایش می دهیم اما دیری نمی پاید که این موج تبدیل به موج افزایش قیمت می شود و اثر مثبت آن مستهلک می گردد.
حسینی اظهار داشت: گرچه نیت خیر است اما نتیجه راضی کننده نیست؛ بنابراین باید چرخه ها و رویه ها پایدار شوند.
وزیر امور اقتصادی و دارای اظهار داشت: آنچه که ما مطرح می کنیم این است که با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و توزیع نقدی یارانه ها هزینه های خانوار جبران شده است و به گواه آمار و ارقام این جبران فراتر از آثار افزایش و اصلاح قیمتها بود.
به گفته حسینی، اگر به جای اینکه به سراغ افزایش دستمزدها برویم به سراغ توسعه نظام تامین اجتماعی برویم که در قانون هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده و حمایتهای هدفمند را جایگزین دستکاری نرخها کنیم قطعا موفقیت آمیز تر خواهد بود و انجام این کار مانند اصلاح نظام یارانه در کشور مستلزم گفتگو، تفاهم، برقراری اشتراک نظر و درک ضرورت ها و اثربخشی راهکارهاست.
وی ادامه داد: وزارت کار تلاش دارد که با انجمن های کارفرمایی یا نمایندگان آنها و همچنین نمایندگان کارگری به یک اتفاق نظر برسد تا هم به شیوه های موثر، مفید و سازنده از نیروهای کار کشور، کارگران و کارمندان حمایت شود و هم اینکه ریشه های تورم که از جمله آنها مارپیچ هزینه و تورم است را بخشکانیم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن