تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820698760




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آذربایجانی: علاقمند بودم پایان "آینه‌های روبرو" مستند باشد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: آذربایجانی:
علاقمند بودم پایان "آینه‌های روبرو" مستند باشد
کارگردان و نویسنده "آینه‌های روبرو" در نشست مطبوعاتی این فیلم، عنوان کرد علاقمند بودم بیشتر پایان این فیلم مستند باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست رسانه ای فیلم سینمایی"آینه های روبرو" عصر امروز 16 بهمن با حضور نگار آذربایجانی کارگردان فیلم، شایسته ایرانی و غزل شاکری بازیگران ، هومن خلعتبری آهنگساز و دکتر خطیبی مشاور فیلم برگزار شد.

در ابتدای این نشست آذربایجانی درباره علت حضور پیدا نکردن فرشته طائر پور گفت: امروز روز تولد خانم طائرپور است و ایشان دلایل نیامدنشان در این جلسه را در نامه ای عنوان کرده اند.

طائرپور در این نامه دلیل غیبتش را به خاطر حمایت از شورای عالی تهیه کنندگان دانست و ابراز تاسف کرد که آنها امسال به دلیل بعضی مسائل نتوانستند در جشنواره حضور یابند.

آذربایجانی در ادامه در پاسخ به سوال رامتین شهبازی که اداره جلسه را بر عهده داشت درباره چگونگی انتخاب ایده فیلم گفت: در زمان نوجوانی من، پسری در همسایگی ما زندگی می کرد که در بیست و چندسالگی تغییر جنسیت داد و به دختر تبدیل شد. چیزی که برای من متاثر کننده و کنجکاوی برانگیز بود ت***** بود که این فرد برای پذیرفته شدن در جامعه انجام می داد.

وی ادامه داد: اولین جرقه نوشتن فیلمنامه این زمان در ذهن من شکل گرفت. با این دیدگاه پیش خانم طائرپور رفتم و این طرح را مطرح کردم. ایشان هم طرحی در ذهن داشت و قرار شد که هر دو باهم نویسنده فیلمنامه باشیم. البته ترجیح دادیم به خاطر موقعیت دو شخصیت فیلم اجازه دهیم ابتدا قصه این دو آدم در ذهن ما ته نشین شود و سپس سرنوشت آنها را روی کاغذ بیاوریم.

غزل شاکری بازیگر نقش رعنا در این فیلم درباره نقش خود گفت: من ابتدا با شخصیت آدینه آشنا شدم چون قرار نبود در فیلم بازی کنم. اما به عنوان طراح صحنه و لباس دغدغه پیدا کردن آدینه مورد نظر و نوع طراحی لباس های او را داشتم. من با شناخت آدینه و با قیاس قرار دادن شخصیت آدینه و رعنا توانستم رعنا را بیشتر بشناسم.

در ادامه شایسته ایرانی بازیگر نقش آدینه گفت: من دورا دور شخصیتهای دو جنسی را می شناختم و شناحت جزئی از آنها داشتم. نقش آدینه بسیار برایم جذاب و هیجان انگیز بود. انسانیت آدینه ویژگی بارز شخصیت اوست. او شخصیتی است که به دلیل آشنا نبودن مردم با شخصیت اومورد قضاوت قرار می گیرد. برای بازی در این نقش با افرادی که تغییر جنسیت می دهند صحبت کردم تا با شخصیت آدینه بیشتر آشنا شوم.

آذربایجانی درباره فعالیتهایش گفت: بعد از بازی در فیلم سینمایی "نسل سوخته" به آمریکا مهاجرت کردم و فرصت خوبی یافتم که در رشته سینما تا مقطع فوق لیسانس ادامه تحصیل دهم. در این مدت فیلم های کوتاه بسیاری ساختم و از فضای سینما دور نبودم.

در ادامه شهبازی از دکتر خطیبی مشاور فیلم درباره چگونگی مشاوره دادن به کارگردان گفت: این فیلم علاوه بر تبادلات یک شخص بازی از یک لایه عمیق نیز برخوردار است. این فیلم دو ساحت فردی و روانشناسی دارد و نوع برخوردی که جامعه ما با هرگونه تغییر دارد مورد توجه فیلم بود.

فردین خلعتبری در ابتدای صحبتهایش بعد از گله از حضور نامناسب دوربین تصویربرداری و جاگیری نادرست گفت: من نمی‌دانم تغییر جنسیت در موسیقی چیست . در صورتی که موسیقی ما همیشه در حال تغییر جنسیت است. این فیلم دو نفر را به صورتهای مختلف به نمایش می گذارد. به صورت عمومی تر رعنا و به صورت اختصاصی تر آدینه را به نمایش می گذارد. در این فیلم از موزیک مینی مالیستی تر استفاده شده و با ساز سنتی سه تار تلفیق شده است.

آذربایجانی در ادامه خاطر نشان کرد: طراحی این فیلم چه بخشهای مربوط به ایران و خارج از کشور در جهت این مسئله است که چیزی مانع مخاطب در ارتباط برقرار کردن با این شخصیت ها نشود. قرار نبود این فیلم مستند باشد اما همه تلاش گروه بر این بود که از زوائد تکنیکی صرف نظر شود.

وی در ادامه عنوان کرد: سکانس های مربوط به آلمان نیز با همین دیدگاه فیلمبرداری شد. علاقمند بودم که پایان قصه این دو نفر بیشتر مستند باشد. قصه آینه های روبرو از دید من به تنهایی قصه آدینه است . بلکه روایت زندگی دو آدم در کنار یکدیگر است. رعنا در کنار آدینه در فیلم می تواند نماینده بسیاری از مردم جامعه باشد. رعنا افرادی را به نمایش می گذارد که مسئله تغییر جنسیت برایشان گنگ است. اگر احتیاطی در فیلمنامه دیده می شود، به دلیل این است که احساس کردیم مخاطب به آن نیازمند است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن