تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم! جز اين نيست كه خداست و شيطان، حق است و باطل، هدايت است و ضلالت، رشد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816377876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نخستين همايش سلامت و شوراهاي اسلامي در قزوين برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نخستين همايش سلامت و شوراهاي اسلامي در قزوين برگزار شد
قزوين- نخستين همايش سلامت و شوراهاي اسلامي با هدف مشاركت شوراهاي اسلامي شهر و روستا در تدوين برنامه جامع سلامت روز سه شنبه در سالن اجتماعات استانداري قزوين برگزار شد .

رييس دانشگاه علوم پزشكي قزوين دراين همايش گفت : تاافق سال ‪ ۱۴۰۴‬استان قزوين از نظر شاخص‌هاي سلامت جسمي ، رواني ،اجتماعي و معنوي جز پنج استان برتر كشور خواهد بود .

دكتر علي اكبر زينالو با بيان اينكه طرح جامع سلامت يك طرح ملي است افزود: اين طرح پروژه‌اي است كه به صورت پايلوت به صورت علمي و همه جانبه در استان اجرا مي‌شود كه به مشاركت همه ذينفعان و صاحبنظران فرايند سلامت نيازمند است كه تنها پنج درصد آن توسط دانشگاه علوم پزشكي و مابقي آن توسط مردم و ارگانها انجام خواهد شد .

وي در ادامه با اشاره به برنامه جامع سلامت استان قزوين ، اظهار داشت :
امروزه از سلامت به عنوان محور توسعه پايدار نام برده مي‌شود و به همين دليل يكي از وظايف حاكميتي دولت‌ها ، تامين ، حفظ و ارتقاي عادلانه سلامت جامعه است كه اين امر موجب رشد اقتصادي ، كاهش نابرابري ، فقر و افزايش توانايي فردي مي‌شود.

قايم مقام وزيربهداشت ،درمان وآموزش پزشكي تصريح كرد: طبق تعريف ‪۱۹۴۸‬ سازمان بهداشت جهاني ، سلامتي نه فقط به معني نداشتن بيماري بلكه به معني خوب بودن كامل از لحاظ جسمي ، رواني و اجتماعي است كه درسه دهه گذشته در بعد سلامت معنوي نيز بسيار تحقيق و بحث شده است .

دكتر زينالو ، مهمترين عوامل اجتماعي موثر درسلامت مردم را مسكن ، ميزان درآمد و توزيع آن ، شرايط تكامل در دروان كودكي ،اشتغال و بيكاري ، حمايت‌هاي اجتماعي ، امنيت غذايي ، ميزان سواد ،آموزش و دسترسي عادلانه به خدمات بهداشتي و درماني ذكر كرد.

وي اظهار داشت : وضعيت سلامت هر فرد معادل با مجموعه شرايطي است كه به فرد توانايي مي‌دهد تا از فرصت‌هاي واقعي و ظرفيت زيست شناختي خوداستفاده كند.

رييس دانشگاه علوم پزشكي قزوين اين شرايط را شامل رفع نيازهاي ابتدايي مانند غذا، آب ،مسكن ،قدرت و اميد به زندگي ،دسترسي عادلانه به اطلاعات لازم براي تمامي عوامل تاثيرگذار بر زندگي سالم يك فرد، سواد بهداشتي به معني داشتن آگاهي ، نگرش ، مهارت و اعتماد به نفس براي استفاده ازاطلاعات بهداشتي ، احساس هويت وتعلق خاطراجتماعي به معني ايجاد تعهدبراي بهبود شرايط اجتماعي جامعه ذكر كرد .

دكتر زينالو با بيان اينكه ارتباط معكوس سرمايه اجتماعي با سه مولفه فقر ، خشونت و كاهش سلامت مستند شده است : افزود : سياست‌هاي افزايش‌دهنده سرمايه اجتماعي با كاهش فقر،كاهش خشونت و افزايش سلامت همراه است كه محوري‌ترين اين مداخلات مشاركت مردم درارتقاي سلامت خودشان است .

وي ادامه داد: بنا به حقايق فوق و با توجه به گستره عوامل تاثير گذار بر سلامت اين نكته آشكار است كه مسووليت تامين سلامت جامعه فراتر از يك سازمان ويژه تحت عنوان وزارت بهداشت و يا دانشگاههاي زيرمجموعه آن است و اين مهم نياز به همكاري بين بخشي دارد تا برنامه سلامت استان را با كمك ديگر دستگاه‌ها تدوين و اجرا كنند .

رييس شوراي اسلامي استان قزوين نيز در اين همايش از امضاي تفاهم نامه شوراي عالي استانها و وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشكي خبر داد .

محمد هادي سعيدي گفت : به منظوراستفاده بهينه ازپايگاه مردمي شوراها و توان اجرايي اين نهاد در جلب مشاركت‌هاي مردمي ،تسريع در خدمت رساني به شهروندان ، پرهيز از انجام كارهاي موازي و حفظ سرمايه‌هاي ملي و با توجه به نقش بنيادي سلامت نيروي انساني در توسعه پايدار كشور و تاثير پذيري سلامت اعضاي جامعه اين تفاهم نامه منعقد شده است .

وي ، مشاركت اعضاي شوراهاي اسلامي شهروروستا در نيازسنجي و تعيين اولويت‌هاي سلامت منطقه ، همكاري وبرنامه ريزي به منظور فرهنگسازي و ترويج شيوه‌هاي زندگي سالم و ارتقاي سوادسلامت ، برنامه ريزي و همكاري شوراهاي اسلامي با وزارت بهداشت در جهت احيا و توسعه پروژه شهرها و روستاهاي سالم را از بندهاي اين تفاهم نامه ذكر كرد .

سعيدي ، برنامه ريزي و همكاري مشترك در زمينه توسعه فضاهاي بهداشتي ، درماني وبيمارستان‌ها درشهرها و خانه‌هاي بهداشت درروستاها براساس نيازهاي واقعي و افزايش دسترسي در راستاي توسعه عدالت اجتماعي ، برنامه ريزي در زمينه ارتقاي سطح بهداشت محيطهاي شهري و روستايي ، بهسازي و نظارت بر اماكن عمومي را از ديگر بندهاي اين تفاهم نامه برشمرد .

اين مسوول اظهار داشت : در اين طرح ‪ ۱۹‬كار گروه تشكيل شده است كه با همكاري شوراهاي اسلامي شهر و روستا شاهد رشد وبالندگي استان خواهيم بود.

گفتني است استان قزوين به عنوان پايلوت طرح ملي برنامه جامع سلامت كشور انتخاب شده است .ك /‪۳‬
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن