تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816922095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به بهانه سالروز شهادت محمود صارمي ، شهيد جنگ و خون


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: به بهانه سالروز شهادت محمود صارمي ، شهيد جنگ و خون
مزار شريف سقوط كرد!هفدهم مردادماه سال ‪،۱۳۷۷‬اينجا محل كنسولگري ايران درمزارشريف است،من محمودصارمي خبرنگارخبرگزاري جمهوري اسلامي ايران هستم، گروه طالبان چند ساعت پيش وارد مزار شريف شدند
خبر فوري ، مزار شريف به دست طالبان سقوط كرد، عده‌اي از افراد طالبان در محوطه كنسولگري ديده مي‌شوند به من بگوييد كه چه وظيفه‌اي ... اين آخرين مكالمه شهيد صارمي با ايرنا در تهران بود و به حق نيز وظيفه حرفه اي و انساني خود را كامل ادا كرد .

اگر محمود صارمي ، خبرنگار رسمي جمهوري اسلامي ايران در حادثه‌اي در كشور افغانستان به شهادت نمي‌رسيد، روز ‪ ۱۷‬مرداد نيز همچون روزهاي ديگر بدون نشانه خاصي در تقويم سپري مي‌شد.

اما اكنون ‪ ۱۷‬مرداد براي تمام اهالي مطبوعات و خبرنگاران به معناي يك روز خاص است كه شايد روزي يكي ازبزرگترين آرزوهاي دوران كودكي يا نوجواني شان حرفه خبرنگاري بود.

بزرگداشت شهيد صارمي خبرنگار تلاشگر عرصه اطلاع رساني شايد مرحمي باشد برزخمهاي كهنه سالهاي مبارزه با طاغوت‌هاي زمانه كه رازهاي كثيف آن با غلطيدن خبرنگاراني چون شهيد صارمي در خونشان برملا شد.

شهيد صارمي مانند همه انسانهاي روز زمين زندگي را با تمام كمي و كاستي هايش دوست داشت و در راستاي بهتر زيستن در تلاش بود و همواره دغدغه اش دنياي امن و عاري از تبعيض ،جنگ و خونريزي بود.

اين درحاليست كه دنياي رسانه امروز فارغ از زدوبندها، تبعيض ،بي عدالتي ،زور وظلم تجاوز، جنگ خونريزي ، فقرو گرسنگي ،نابرابري ، سانسور، ديكتاتوري و فسادهاي همواره سعي در انعكاس اخبار به نفع مستكبران جهان دارد.

راه و شيوه شهداي خبرنگار پيام آوراين مطلب است كه يك خبرنگاربايد همواره حامي صلح و دوستي ، حقوق شهروندان و كرامت انسانها باشد.

شهيد صارمي يك ديپلمات و تاجر نبود فقط و فقط يك خبرنگار ايراني متعهد و وظيفه شناس بود كه در طي بيش از دوسال حضورش در افغانستان بارها فرياد مظلوميت مردم دردمند وستمديده آن ديار مصيبت زده را به گوش جهانيان رساند و خبرسقوط مزارشريف راباخون خود مخابره كرد.

شهيد صارمي را مجامع جهاني ، كنوانسيونهاي بين‌المللي ، خبرنگاران ، آزادانديشان ، دوستان ودشمنانش ستودند، حال ما چه كرده‌ايم وچه بايد بكنيم تا رسالت حرفه‌اي و رشادت صداقت او براي نسلهاي بعد به ماندگار بماند .

خبرنگاران به عنوان يكي از مهم‌ترين رهبران فكري موثر در هر جامعه اي در راستاي وظيفه وتحقق رسالت عظيمي كه برعهده دارند،شب رااز روز نمي شناسند و درحقيقت كارخبرنگاران به نوعي شبيه كار انبياي الهي است.

همانطوركه انبياي الهي پيام خداوندرا براي انسانها بيان مي‌كردند و فلسفه وجوديشان پيام رساني بود،رسالت خبرنگاران نيز در رساندن پيام ها خلاصه مي‌شود.

به حقيقت كه اين كار،عبادتي بزرگ و شغل بسيارخطيري است كه وظيفه خبرنگاران را بيش از پيش سنگين تر مي‌كند و بر اهميت رسالت عظيم خبرنگاران در راستاي بيان صادق اخبار ، اطلاعات و پيام‌ها و نقش بسزايي كه در نظارت بر عملكرد مديران جامعه دارد،مي افزايد.

همانطور كه پيامبران امين الله بوده اند،خبرنگاران هم امانت دار مردم و مسوولان هستند،بنابراين بايد از طريق نقد و نقاديهاي عادلانه و حكيمانه ، مسايل و مشكلات جامعه را توام با ارائه راهكارهاي منطقي و قابل اجرا به دور از هر گونه جهت‌گيري خاص سياسي در آگاه‌سازي و هدايت جامعه موثرتر از گذشته عمل كنند.

وجود خبرنگاران نه تنها موجب انعكاس معضلات و نابساماني‌هاي يك جامعه مي - شود بلكه اصحاب مطبوعات و رسانه‌ها به منزله ركن چهار دموكراسي محسوب مي‌شوند كه در نهايت سبب ايجاد نظم در تصميم گيريهاي سياسي ، اجتماعي ، اقتصادي و فرهنگي در كشور مي‌شوند.

اگر خبرنگاران به وظايف خطير خود بدرستي عمل نمايند بطور يقين خون شهيد صارمي‌ها پايمال نخواهد شد و آيندگان همواره راه و منش آنان را به ياد خواهند داشت .

نكته آخر اينكه شهيد صارمي اولين و آخرين شهيد عرصه اطلاع رساني نخواهد بود ولي ايثار وشجاعت را هركسي ندارد بايد لايقش باشي تا تورا بستاند....

گفتني است ، حسين فرهادي كوهپايي ، داريوش گودرزي كيا، علي نبي پور انگجي ، مسعود مشايخي و حسين ضامن از خبرنگاران سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي بودند كه در دوران دفاع مقدس به درجه رفيع شهادت نايل شدند.

همچنين كه شهيد سپهدار ساجدي و شهيد مهدي ميرافضلي دراثر سانحه هوايي به فيض شهادت دست يافتند.ك /‪۴‬
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن