محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1831552289
همه هنرمندان دنیا به نوعی دزد هستند
واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > تئاتر - کارگردان نمایش «ابرهای پشت حنجره» می گوید که ارائه تصویر و لذت بصری که مخاطب از یک نمایش میبرد، برایش اهمیت زیادی دارد. به گزارش خبر آنلاین، رضا گوران نویسنده و کارگردان «ابرهای پشت حنجره» به همراه عوامل اجرایی این نمایش در یک نشست خبری حضور یافتند و به سوالات اهالی رسانه درباره این نمایش پاسخ دادند. رضا گوران با اشاره به اجرای سه گانههای نمایشی گروه تئاتر «یرما» گفت: «بعد از اجرای موفق نمایش «میخوام بخوابم» که در کارگاه نمایش مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت، سه گانههای گروه «یرما» با فضایی که مورد نظر ما بود آغاز و با اجرای نمایش «داستان یک پلکان» ادامه پیدا کرد و با نمایش «ابرهای پشت حنجره» به پایان رسید.» او با اشاره به این موضوع که فضای کارهای بعدی گروهش، در این حال و هوا نخواهد بود متذکر شد: «تماشاگران تئاتر از گروه نمایش «یرما» نمایشی در یک فضای متفاوت خواهند دید. ضمن اینکه من همیشه براین باورم که نباید برای تماشاگر تئاتر عنصری تکراری باشیم چرا که ما باید در جریان مسیری قرار بگیریم که تماشاگر تئاتر ببیند و از دیدن آن لذت ببرد.» کارگردان نمایش «ابرهای پشت حنجره» معتقد است: «کارگردان باید برای سلیقه مخاطب ارزش قائل باشد و او را به عنوان فردی سطحینگر فرض نکند.» گوران یادآورد شد: «همیشه موظف خواهم بود که کارم را به بهترین شکل ممکن به مخاطب ارائه کنم بنابراین تئاتر را به عنوان مقولهای خطرناک فرض میکنم که حتی در زمان اجرا نیز برای من ایجاد استرس میکند و حتی در آخرین روزهای اجرا نیز من را با خود همراه می کند.» سرپرست گروه تئاتر «یرما» در مورد تأثیراتی که گروه اجرایی نمایش در کارگردانی نمایش داشت، تصریح کرد: «قاطعانه میگویم که گروه بازیگران و سایر عوامل نمایش تأثیر بسیار زیادی در اجرای نمایش داشتند چرا که همه این افراد به نفع خودشان در گروه حضور نداشتند، بلکه تمام تلاش خود را انجام دادند که به نفع کار فعالیت کنند. این اعتماد دو طرفهای بود که در این کار برای من به وجود آمد و تجربه بسیار ارزشمندی بود که من هیچگاه فراموش نمیکنم.» این کارگردان تئاتر درباره شیوههای اجرایی که در سه نمایش اخیر گروه «یرما» به کار گرفته شد، توضیح داد: «همیشه دوست دارم که کار متفاوتی را روی صحنه نمایش تجربه کنم. اما این تفاوت را به شرطی میخواهم که تماشاگر اثر خلق شده از سوی من را بفهمد و من سعی نکنم که از هر شناسهای برای متفاوت بودن استفاده کنم.» گوران ادامه داد: «آنچه که علاوه بر موارد یاد شده برای من مهم به نظر میآید این است که همیشه دوست دارم تماشاگر نمایشهای من، قبل از دیدن نمایش به این نکته فکر کند که میخواهد این بار با اثری متفاوت روبه رو شود و این بهترین چیزی است که همواره انتظار آن را دارم.» کارگردان نمایش «آدم آدم است» در کشور هلند درباره این تجربه و تمایل خود برای کارگردانی در ایران یا کشورهای خارجی گفت: «در طول سالهای اخیر تجربههای متفاوتی را با هنرمندان خارجی به ویژه در کشور هلند داشتم. با وجودی که قاطعانه بر بالا بودن امکانات آنها تأکید میکنم و آن را قابل قیاس با تئاتر ایران نمیبینم، اما این علاقه در من وجود دارد که با عوامل ایرانی به ویژه بازیگر ایرانی کار کنم. زیرا با بازیگر ایرانی بسیار راحتتر و آسانتر میتوانم کار کنم.» نویسنده برگزیده بیست و نهمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر درباره متن «ابرهای پشت حنجره» و اقتباسی بودن آن، گفت: «در سه اثر اخیری که گروه «برما» با اقتباس از آثار خارجی داشته تمام تلاش بر این بوده که با استفاده از متن اصلی نمایشنامه دیگری نوشته شود. بعد از جابهجایی دیالوگها و عناصری که نوسنده به آن وارد میکند در طول تمرین شکل جدیدی پیدا کند و تبدیل به اثر تازهای شود. زیرا من اعتقاد دارم نمایشنامه نویسی در خانه معنا ندارد و این حضور در طول تمرینات است که میتواند جنس دیالوگهای مورد نظر من و نحوه اجرای آن را به من نشان دهد. در این نمایش این روند طی شد و اگر جایزهای هم گرفت حاصل تلاش کل گروه بود.» گوران تصریح کرد: «به نظر من تمام آثار نمایش دنیا مدام در حال تکرار شدن هستند و به نظر من این هنرمندان هستند که هر کدام به شکلی از این آثار دزدی میکنند. فکر نمیکنم متنی حتما باید ارژینال باشد، همه هنرمندان دنیا به نوعی دزد هستند. در این نمایش هم که بر اساس یکی از نمایشنامههای اسپانیایی اقتباس شده، سعی کردم با وفاداری به محتوای اصلی اثر فضای نمایش، جنس دیالوگها و ریتم و شعر گونگی متن را با فضای ذهنی خودم تطابق دهم و به مخاطب ارائه دهم.» کارگردان نمایشهای «میخوام بخوابم» و «یرما» در پاسخ به این سؤال که آیا در آینده تصمیم به اجرای یک اثر ایرانی با مضمون اجتماعی دارد یا خیر؟ گفت: «سبک من سبک خاصی است ضمن اینکه اعتقاد دارم کار بر روی درام اجتماعی فعالیت بسیار دشواری است. جنس نگاه من و فضاهایی که من همیشه تصور آن را برای اجرا دارم گاهی این انگیزه را به من میدهد که در آینده نمایشی با این مضمون را به صحنه ببرم اما به طور حتم این اتفاق در سال آینده نخواهد افتاد.» وی درباره چرایی استفاده از بازیگران چهره در آثار خود یادآور شد: «به طور حتم برای من مهم شایسته بودن و مناسب بودن بازیگر برای ایفای نقش است. ضمن اینکه همواره دوست دارم که از بازیگران حرفهای و چهره در آثارم استفاده کنم. این طبیعی است که همیشه به بهترین گزینهها و بهترین ترکیب فکر کنم. من بر این باورم بازیگرانی مانند شهرام حقیقت دوست ، مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی آنقدر قدرت دارند و امتحان خود را پس دادهاند که به قدرت بازیگری آنها بیشتر از چهره بودنشان نگاه کنم.» کارگردان نمایش «ابرهای پشت حنجره» در بخش پایانی صحبتهای خود به ارتقا سطح سلیقه مخاطبان تئاتر در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت : «در یک برهه زمانی به دلیل فقدان اطلاعات به روز شده در تئاتر ایران آثاری به صحنه میرفتند که با وجود اشکالات فراوان مورد استقبال قرار میگرفتند. اما هم اکنون با انفجار اطلاعاتی که در دنیای مجازی به وجود آمده کارگردانی تبدیل به شغلی سخت و نفسگیر شده و باعث شده تا تماشاگران توقع به مراتب بالاتری نسبت به سالهای قبل داشته باشند.» شهرام حقیقت دوست یکی از بازیگران «ابرهای پشت حنجره» با ابراز رضایت از حضور در این نمایش گفت: «این اولین تجربه من با رضا گوران بود که اتفاقا تجربه بسیار ارزشمندی بود. رضا گوران کارگردان با سلیقهای است که کار خود را دوست دارد و هیچ گاه انگیزه خود را از دست نداده است. وی از آن دسته افرادی است که با وسواسهای بسیار زیاد خود تجربه خوبی را برای بازیگر رقم میزند و من امیدوارم این انرژی به مخاطب نمایش هم هدایت شود.» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگری مسابقه بینالملل جشنواره بیست و نهم تئاتر درباره واکنشهای متفاوتی که درباره حضور بازیگران چهره در حوزه تئاتر وجود دارد تصریح کرد: «به نظر من تمام این صحبتها به این خاطر است که خانه ما کوچک است. معتقدم آوردن ستارهها به تئاتر شبیه این است که یک ماشین گران قیمت و شیک را در خانهای کوچک و بدون امکانات پارک کنیم. در حالیکه اگر همین ماشین در یک جای تمیز و شیک بالای شهر پارک شود حضور این ماشین گران قیمت عادی به نظر خواهد آمد. پس میبینید که ما باید این خانه را بزرگتر کنیم تا تمام سوء تفاهمات هم از بین برود.» حقیقت دوست افزود: «بسیاری از مواردی که در تئاتر وجود دارد از پایه ایراد دارد که نمی توانیم بر مبنای آن به حضور ستارهها در تئاتر خرده بگیریم. به نظر من این مرز بندیهای غلط باید روزی از میان برود چرا که جز این راه دیگری نداریم.» کاوه قائمی یکی دیگر از بازیگران نمایش هم گفت: «رضا گوران وسواس بسیار زیادی در هدایت بازیگران دارد. در این نمایش هم من تمام تلاش خود را انجام دادم که متفاوت ترین حضورم در صحنه تئاتر به عنوان بازیگر را برای خودم رقم بزنم که امیدوارم تا حدی موفق بوده باشم.» سیامک احصایی طراح صحنه «ابرهای پشت حنجره» نیز گفت: «من متن اصلی را هیچ وقت مطالعه نکردم اما وقتی قبول کردم که با رضا گوران برای طراحی این نمایش همکاری کنم به خودم گفتم که طرح اولیه من هیچوقت سرانجامی نخواهد داشت و این یک واقعیتی بود که پذیرفتم . طرحی که در صحنه این اثر نمایشی میبینید طرحی است که در طول تمرینات شکل گرفت و در صحنه تکمیل شد. البته این نوع کار کردن هم برای من جذابیتی داشت.» طراح برگزیده مسابقه بینالملل بیست و نهمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر درباره طراحی خشن و تضاد آن با فضای شاعران اثر توضیح داد : «به اعتقاد من اگر هر عنصر شاعرانهای را در کنار نشانههای شاعرانه قرار دهیم همه چیز در هم گم میشوند«ابرهای پشت حنجره» نیز این مواردی که به آن اشاره کردم از مهمترین نکاتی بود که به آن دقت زیادی داشتم.» احصایی همچنین درباره حضور ستارههای سینما و تلویزیون در آثار نمایشی یادآور شد: «بسیاری از چهرههای سینمایی و تلویزیونی ریشه تئاتری دارند و خیلی از آنها قبل از شهرت فعالیت مؤثری در تئاتر داشتند پس چه عیبی دارد که این ستارهها تصمیم گرفتهاند بار دیگر در صحنه تئاتر حضور داشته باشند؟» نمایش «ابرهای پشت حنجره» ساعت 20 هر روز (با استثنای روزهای شنبه) با حضور بازیگرانی چون مهدی پاکدل، بهنوش طباطبایی، شهرام حقیقت دوست، ندا مقصودی و کاوه قائمی در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا میشود. 52144
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 472]
صفحات پیشنهادی
همه هنرمندان دنیا به نوعی دزد هستند
فکر نمیکنم متنی حتما باید ارژینال باشد، همه هنرمندان دنیا به نوعی دزد هستند. در این نمایش هم که بر اساس یکی از نمایشنامههای اسپانیایی اقتباس شده، سعی کردم با ...
فکر نمیکنم متنی حتما باید ارژینال باشد، همه هنرمندان دنیا به نوعی دزد هستند. در این نمایش هم که بر اساس یکی از نمایشنامههای اسپانیایی اقتباس شده، سعی کردم با ...
سرگیجه" مثل "کازابلانکا" فیلمی ماندگار است
بنابراین هنرمند باید یکسری مسائل و اتفاقات را ببیند یا بشنود تا بتواند بر اساس آن یک ... در واقع این راننده به نوعی مرشد اوست. ... به نظر من همه بازیگران خوب و در حد جهانی بودند. ... دلیل دیگر اینکه اکثر مردم دنیا من را به چهره می شناسند و حضورم در فیلم به ... مثل "کازابلانکا"، "دزد دوچرخه" و بسیاری از فیلم های مطرح و خاطره انگیز دنیا. ...
بنابراین هنرمند باید یکسری مسائل و اتفاقات را ببیند یا بشنود تا بتواند بر اساس آن یک ... در واقع این راننده به نوعی مرشد اوست. ... به نظر من همه بازیگران خوب و در حد جهانی بودند. ... دلیل دیگر اینکه اکثر مردم دنیا من را به چهره می شناسند و حضورم در فیلم به ... مثل "کازابلانکا"، "دزد دوچرخه" و بسیاری از فیلم های مطرح و خاطره انگیز دنیا. ...
"سرگیجه"فیلمی ماندگار است! - اضافه به علاقمنديها
بنابراین هنرمند باید یکسری مسائل و اتفاقات را ببیند یا بشنود تا بتواند بر اساس آن یک اثر هنری خلق کند. ... نباید عشق ساسان سرکش و تلاش برای زنده کردن این عشق را به نوعی نماد بازگشت انسان به اصل ... به نظر من همه بازیگران خوب و در حد جهانی بودند. ... مثل "کازابلانکا"، "دزد دوچرخه" و بسیاری از فیلم های مطرح و خاطره انگیز دنیا. ...
بنابراین هنرمند باید یکسری مسائل و اتفاقات را ببیند یا بشنود تا بتواند بر اساس آن یک اثر هنری خلق کند. ... نباید عشق ساسان سرکش و تلاش برای زنده کردن این عشق را به نوعی نماد بازگشت انسان به اصل ... به نظر من همه بازیگران خوب و در حد جهانی بودند. ... مثل "کازابلانکا"، "دزد دوچرخه" و بسیاری از فیلم های مطرح و خاطره انگیز دنیا. ...
- گناهی بالاتر از زنا و همردیف با شرک - اضافه به علاقمنديها
شراب و قمار و بتها و ازلام (نوعی بخت آزمایی) پلید و از عمل شیطان است. ... شخصی به امیرالمؤمنین عرض کرد: آیا شما می پندارید که شراب خواری از زنا و دزدی هم بدتر است؟ ... احادیث مربوطه: امام علی(ع): همه کارهای خوب و جهاد در راه خدا، در مقایسه با امر به معروف و نهی ... دنیا به نمایشنامه ای می ماند که بازیگران آن مردم این جهانند و گاه این بازی کودکانه ...
شراب و قمار و بتها و ازلام (نوعی بخت آزمایی) پلید و از عمل شیطان است. ... شخصی به امیرالمؤمنین عرض کرد: آیا شما می پندارید که شراب خواری از زنا و دزدی هم بدتر است؟ ... احادیث مربوطه: امام علی(ع): همه کارهای خوب و جهاد در راه خدا، در مقایسه با امر به معروف و نهی ... دنیا به نمایشنامه ای می ماند که بازیگران آن مردم این جهانند و گاه این بازی کودکانه ...
اِكس پارتی تلویزیونی!
پیش از این، او با ساخت سریال «خواب و بیدار»، به نوعی چنین ژانری را در قالبی دیگر وبا موضوع ... دزدی كرد ؟ مواد انداخت؟ تو موبایلش قرص بود؟و برخوردهای ساده انگارانه دیگر كه به جای ایجاد نوعی ... درست است كه در تلویزیونها ی دنیا، ماهوارهها و سریالها و... دیگر همه چیز گفته شده است و هیچ چیز جدید نیست اما تكرار یا گفتن این موضوعات ...
پیش از این، او با ساخت سریال «خواب و بیدار»، به نوعی چنین ژانری را در قالبی دیگر وبا موضوع ... دزدی كرد ؟ مواد انداخت؟ تو موبایلش قرص بود؟و برخوردهای ساده انگارانه دیگر كه به جای ایجاد نوعی ... درست است كه در تلویزیونها ی دنیا، ماهوارهها و سریالها و... دیگر همه چیز گفته شده است و هیچ چیز جدید نیست اما تكرار یا گفتن این موضوعات ...
لیلا اوتادی: اصلا پشیمان نیستم!!
من راهی را میخواهم كه همه جنبهها را در بر بگیرد، یعنی هم دنیا داشته باشد، هم آخرت. یعنی هم فیلمهای ... اما ما بازیگران احساس نمیكنیم نسبت به بقیه هنرمندان برتری داریم. هنر، هنر است. ... در فیلم «حركت اول»، نقش یك دزد را بازی كردم. در «باغ قرمز» ... اجتماع نباید مثل صحنه یك مسابقه دو باشد كه وقتی شلیك شد، همه به هم تنه بزنند. برخیها فكر ...
من راهی را میخواهم كه همه جنبهها را در بر بگیرد، یعنی هم دنیا داشته باشد، هم آخرت. یعنی هم فیلمهای ... اما ما بازیگران احساس نمیكنیم نسبت به بقیه هنرمندان برتری داریم. هنر، هنر است. ... در فیلم «حركت اول»، نقش یك دزد را بازی كردم. در «باغ قرمز» ... اجتماع نباید مثل صحنه یك مسابقه دو باشد كه وقتی شلیك شد، همه به هم تنه بزنند. برخیها فكر ...
دزدی با دستان کوچک
در این وضعیت، انگیزه تملک، کودکان را به دزدی مجبور میکند. علل روانی ناکامیها و مورد بیمهری و بیتوجهی قرارگرفتن در خانواده موجب میشود که کودک به نوعی به واکنش ...
در این وضعیت، انگیزه تملک، کودکان را به دزدی مجبور میکند. علل روانی ناکامیها و مورد بیمهری و بیتوجهی قرارگرفتن در خانواده موجب میشود که کودک به نوعی به واکنش ...
پنجاه سالگی 30 فیلم بزرگ (2)
کریگ اکنون یک گله دار ثروتمند و به نوعی همه کاره شهرک گان هیل است. .... و خودخواه که تصور می کند دنیا به او مدیون است، اما خودش نمی داند که چه توقعاتی از ..... اُرسته که مقداری پول دزدی همراه دارد که آن را با جیووانی تقسیم می کند و دوستی بین آن ها محکم تر می شود. .... هنرمند كرد عراقي:براي حفظ موسيقي سنتي نياز به تلاش بيشتري داريم ...
کریگ اکنون یک گله دار ثروتمند و به نوعی همه کاره شهرک گان هیل است. .... و خودخواه که تصور می کند دنیا به او مدیون است، اما خودش نمی داند که چه توقعاتی از ..... اُرسته که مقداری پول دزدی همراه دارد که آن را با جیووانی تقسیم می کند و دوستی بین آن ها محکم تر می شود. .... هنرمند كرد عراقي:براي حفظ موسيقي سنتي نياز به تلاش بيشتري داريم ...
بازیگری كه مثل بقیه نیست!!
... جوان، كه عنوان پولدارترین جوان دنیا را به خودش اختصاص داده یعنی مارك زوكربرگ ظاهر ... اما همه چیز به این راحتی نیست و همه دور و بریهای او كه به نوعی به خلق این ایده كمك ... «وینكالووس» كه دانشجوی هاروارد هستند، در برابر او میایستند و او را دزد میخوانند. ... و البته این را باید به حساب هنرمندی «فینچر» و فیلمنامه نویسش «ایرون سوركین» هم ...
... جوان، كه عنوان پولدارترین جوان دنیا را به خودش اختصاص داده یعنی مارك زوكربرگ ظاهر ... اما همه چیز به این راحتی نیست و همه دور و بریهای او كه به نوعی به خلق این ایده كمك ... «وینكالووس» كه دانشجوی هاروارد هستند، در برابر او میایستند و او را دزد میخوانند. ... و البته این را باید به حساب هنرمندی «فینچر» و فیلمنامه نویسش «ایرون سوركین» هم ...
عکس های دیدنی و مصاحبه جدید و داغ با لیلا اوتادی
من راهی را میخواهم که همه جنبهها را در بر بگیرد، یعنی هم دنیا داشته باشد، هم آخرت. یعنی هم فیلمهای ... اما ما بازیگران احساس نمیکنیم نسبت به بقیه هنرمندان برتری داریم. هنر، هنر است. ... در فیلم «حرکت اول»، نقش یک دزد را بازی کردم. در «باغ ... اجتماع نباید مثل صحنه یک مسابقه دو باشد که وقتی شلیک شد، همه به هم تنه بزنند. برخیها فکر ...
من راهی را میخواهم که همه جنبهها را در بر بگیرد، یعنی هم دنیا داشته باشد، هم آخرت. یعنی هم فیلمهای ... اما ما بازیگران احساس نمیکنیم نسبت به بقیه هنرمندان برتری داریم. هنر، هنر است. ... در فیلم «حرکت اول»، نقش یک دزد را بازی کردم. در «باغ ... اجتماع نباید مثل صحنه یک مسابقه دو باشد که وقتی شلیک شد، همه به هم تنه بزنند. برخیها فکر ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها