تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 16 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان، درنده اى است كه اگر رها شود، گاز مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826500138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجرایی تحت تأثیر استاد پایور


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > موسیقی  - گروه «صبا سمنان» اجرای خوب و هماهنگی داشت مریم آهنگری: در بخش اول بخش رقابتی جشنواره، گروه «صبا سمنان» به سرپرستی امیر رحمانیان قطعاتی در آواز اصفهان اجرا کرد. به گزارش خبرنگار خبر آنلاین در قسمت اول برنامه نخست، امیر رحمانیان قطعه‌ای را برای 4 سنتور در آواز دشتی تنظیم کرد که شاید در این جشنواره چنین رویکردی سابقه نداشت زیرا به لحاظ هارمونی بسیار بدیع بود. این قطعه «ارغوان» نام داشت. پس از آن مقدمه «برگ‌ریزان» در آواز بیات اصفهات به همراهی ارکستر (دیگر سازها) اجرا شد. تصنیف «سلطان کرم» بر اساس شعری از مولانا، نخستین قطعه با کلام این اجرا بود که نسبت به دیگر قطعات بی‌کلام، از بداعت و جذابیت برخوردار نبود. ظاهرا آهنگساز این گروه سعی بر اجرای قطعات بی‌کلام را داشت که در هدف خود، یعنی تأثیرگذاری این قطعات، موفق بود. قطعه «همطاف» باز هم قطعه‌ای بی‌کلام که دارای تنظیمی مناسب بود. دو تصنیف «دلبر عیار» و «لبخندی برای عشق» بر اساس اشعار مولانا و سیاوش کسرایی دو قطعه‌ای بود که پشت سر هم اجرا شد. تصنیف بر اساس کلام کسرایی، با توجه به نو بودن شعر سبک آهنگ‌سازی مدرنی داشت. «رِنگ اصفهان» قطعه‌ بعدی بود که پس از تصنیف اقیار فریدون مشیری اجرا شد. این تصنیف هم شیوه مدرنی در آهنگسازی محسوب می‌شود. ضربی اصفهان بخش پایانی اجرا بود که به رغم تنظیم دشوار آهنگساز، گروه در اجرا موفق عمل کرد.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 492]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن