تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819861677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شكيبايي در همسايگي هنرمندان خفته در خاك آرام گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شكيبايي در همسايگي هنرمندان خفته در خاك آرام گرفت
زنده‌ياد خسرو شكيبايي صبح امروز يكشنبه سي‌ام تيرماه 1387 از مقابل تالار وحدت روي دوش دوستدارانش تشييع شد و آفتاب كه به ميانه آسمان رسيد، براي هميشه در خاك گرم قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشييع و تدفين پيكر زنده‌ياد شكيبايي در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) از ساعت 30/12 امروز با حضور هنرمنداني چون حسن پورشيرازي، مازيار ميري، مهتاب كرامتي، گوهر خيرانديش، علي قربانزاده، ماني رهنما، سيروس الوند، بهروز رضوي، باران كوثري، مهرداد صديقيان و ... و خيل مردم برگزار شد.

در ابتداي مراسم رضوي با اشاره به سابقه شكيبايي در عرصه سينما، تلويزيون و تئاتر گفت: اين هنرمند عزيز بيش از 40 سال در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي هنرنمايي مي‌كرد. دستمزد هنرمندان پاسخي است كه به رنج آنها داده مي‌شود و اين همان مهر مردمي است كه امروز شاهدش بوديم. هر چقدر درباره خسرو بايد گفته مي‌شد از زبان دوستداران وي و هنرمندان گفته شده است.

اين گوينده قديمي ادامه داد: بازي طبيعي و به نوعي بدون بازي او در خاطرها مانده و او در اين كار نوعي بدعتگذار بود. خسرو كلاسي ديگر از بازيگري را در سينماي ايران پديد آورد. او با هر نقشي عجين مي‌شد، طوري كه ما خيال مي‌كرديم خودش است. اگر دزد مي‌شد يا اگر معلم ناشنوا بود يا حميد هامون همه نقش‌ها را خوب بازي مي‌كرد. امروز تاثير بازي او را بر شما مي‌بينم.

پرستويي هم متني در رثاي مرحوم شكيبايي خواند كه در بخشي از آن آمده بود: خسرو جاني بيقرار بود كه با گريه رفاقت داشت و دلش گروگان عشق بود. در ادامه مراسم قاسمي‌وند هنرمند پيشكسوت عرصه تئاتر گفت: خواهش مي‌كنم به خاطر آناني كه سال‌ها در عرصه هنر كشور هنرنمايي كرده و حالا زير پاي شما قرار دارند (قطعه هنرمندان) يك دقيقه سكوت كنيد.

در ادامه مراسم محمدرضا جعفري جلوه معاون سينمايي وزير ارشاد گفت: خسرو شكيبايي بالواقع صاحب مرام بود و متواضع در برابر ارزش‌هاي اسلامي و ايراني. هنرش مايه‌اي براي تفاخر نبود. او همان كيمياي سعادت ديروز، امروز و فرداي ماست. خدايش رحمت كند، جايش سبز است.

وي در ادامه افزود: شكيبايي يكي از ثمرات تئاتر، تلويزيون و سينماي كشور در سه دهه حيات انقلاب اسلامي بود. ما همواره به اينچنين هنرمنداني نيازمنديم. دست حق نگهدارش باد. پس از صحبت‌هاي معاون سينمايي وزير ارشاد، پرستويي از رضا كيانيان و الوند براي صحبت دعوت كرد.

اما ازدهام جمعيت به اندازه‌اي بود كه كيانيان نتوانست خود را پشت ميكروفن برساند. در ادامه يكي از مداحان اهل بيت (ع) چند بيت شعر براي آمرزش روح شكيبايي خواند. پرستويي پس از پايان اين بخش از مراسم از زحمات مدير عامل و قائم مقام سازمان بهشت زهرا (س) قدرداني كرد.

الوند هم گفت: امروز اين شكوه شما شايسته شكيبايي است. بازيگري كه از آغاز دهه 60 از همه بازيگران تئاتر دعوت كرد به سينما بيايند. اينها اعتباري براي سينما فراهم كرده‌اند و با حضور اين عزيزان سينماي بعد از انقلاب آفريده شد. بايد مسئولان ببينند مردم بازيگران خود را چگونه دوست دارند. من به نسل جوان اميدوارم. ما با خسرو زندگي مي‌كنيم و او در ميان ماست.

در پايان پرستويي با بغض و گريه گفت: شما مردم سرمايه‌هاي هنرمندان هستيد. ما همه شما را دوست داريم. از ياري‌تان ممنونم. با كمك شما خسرو را به خانه ابدي رسانديم. من نتوانستم با او خداحافظي كنم. من امروز از همينجا به همه مردم، هنرمندان و خانواده او تسليت مي‌گويم. خسرو مرا ببخش كه نديدمت و رفتي...
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 287]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن