تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821271802




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس پليس آگاهي تهران خبر داد: انهدام و دستگيري اعضاي باند سارقان مسلح در پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس پليس آگاهي تهران خبر داد: انهدام و دستگيري اعضاي باند سارقان مسلح در پايتخت
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - حوادث

رييس پليس آگاهي تهران از انهدام و دستگيري اعضاي باند سارقان مسلح در پايتخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سرهنگ عباسعلي محمديان امروز در جمع خبرنگاران درباره جزييات پرونده دستگيري سارقان مسلح كه يك مامور درجه‌دار پليس را در سال 85 به شهادت رسانده بودند، گفت: در اواخر آذر ماه سال 85، گزارشي مبني بر درگيري ماموران كلانتري 125 يوسف آباد در ساعت سه بعد از ظهر به پليس اعلام شد كه ماموران پليس به محل درگيري اعزام شدند.

وي افزود: با اعزام ماموران پليس به محل مشخص شد، تيم گشتي پليس در محدوده كلانتري يوسف آباد به يك راكب موتورسيكلت پولسار، مظنون و جهت كنترل مدارك و بازديد بدني به آن نزديك شدند كه اين امر باعث به وجود آمدن درگيري ميان راكب موتورسيكلت با پليس شد.

سرهنگ محمديان ادامه داد: فرد ديگري كه همدست راكب موتورسيكلت بود، نيز با مشاهده درگيري، به سمت يك خودرو «دوو» رفته و اقدام به تيراندازي به سمت مامور پليس كرد كه بر اثر اين درگيري، ستوان حسن‌زاده به شهادت رسيد و مامور ديگري نيز زخمي شد.

رييس پليس آگاهي تهران بزرگ افزود: مظنونان پس از به شهادت رساندن اين مامور پليس، اسلحه وي را به سرقت برده و با به جاي گذاشتن موتورسيكلت در محل حادثه، به وسيله خودروي دوو متواري شدند.

وي با بيان اين كه با پيگيري‌هاي پليس مشخص شد، موتورسيكلت و خودرو مورد نظر سرقتي بوده است، ادامه داد: اين پرونده جهت رسيدگي به آگاهي فرستاده شد و با انجام چهره‌نگاري از طريق گفته‌هاي مامور زخمي و شاهدان حادثه، يك گروه از مظنونان جداسازي شده و توسط پليس تحت مراقبت قرار گرفتند، تا اين كه بعد از گذشت چند روز از وقوع اين حادثه، خودروي دوو مظنونان كه رها شده بود، توسط ماموران كشف شد.

رييس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: پيگيري‌هاي پليسي براي كشف اين پرونده ادامه داشت، تا اين كه در تاريخ 25 خرداد سال 87، به پليس گزارش شد كه سه سارق مسلح با خودروي زانتياي نقره‌اي رنگ و با دو قبضه اسلحه وارد يك آژانس هوايي در شهرك غرب شده و با شليك تيرهوايي، مبلغ دو ميليون و 700 هزار تومان و يك چك 18 ميليون توماني را سرقت كرده و متواري شده‌اند.

وي افزود: با پيگيري پليس مشخص شد، پلاك نصب شده بر روي خودرو، سرقتي بوده است و ماموران با پيگيري‌هاي پليسي، صاحب اصلي خودرو زانتيا را شناسايي كردند كه صاحب خودرو به پليس گفت كه در حين فروش، خودرو مذكور توسط خريداران به سرقت رفته است.

وي با اشاره به اين كه چندي بعد خودروي زانتياي نقره‌اي نيز كه در منطقه‌اي رها شده بود، توسط پليس كشف شد، افزود: ماموران پليس با جمع‌آوري مداركي كه از خودروهاي رها شده و آخرين سرقت بدست آوردند، موفق به شناسايي مظنونان اصلي و محل سكونتشان شدند.

سرهنگ محمديان اظهار كرد: سرانجام در بامداد اوليه روز 27 تير ماه 87 ، ماموران پليس در محدوده غرب تهران در دو نقطه به صورت غافلگيرانه براي دستگيري مظنونان وارد عمل شدند كه اين عمليات پليسي منجر به درگيري شد و ماموران پليس مجبور به تيراندازي شدند.

وي اضافه كرد: بر اثر تيراندازي ماموران پليس، يك نفر از سارقان مجروح و پنج مرد و سه زن نيز در اين رابطه دستگير شدند.

رييس پليس آگاهي تهران گفت: با دستگيري مظنونان و با تحقيقات پليسي كه انجام شد، متهمان اين پرونده لب به اعتراف گشودند و به دو فقره سرقت مسلحانه، سرقت خودرو و به شهادت رساندن مامور پليس اقرار كردند.

وي يك قبضه اسلحه كلاش، سه خشاب اضافه، يك قبضه اسلحه كلت با صدا خفه‌كن و چند اسپري گاز اسپري اشك آور و يك اسلحه كلاشينكف و وسايل غيرمجاز ديگر را از جمله وسايل كشف شده از متهمان اين پرونده عنوان كرد.

سرهنگ محمديان، انگيزه اين سارقان را به دست آوردن پول نام برد و افزود: در مدارك به دست آمده از متهمان، يك ليست از 15 مكان كه قصد سرقت از آن‌ها را داشتند، كشف شد.

رييس پليس آگاهي تهران گفت: يكي از متهمان دستگير شده اين پرونده به نام «عباس ـ ت» داراي سابقه كيفري است و «اميرحسين ـ ت»، «يعقوب»، «خسرو» و «علي» از ديگر سركرده‌هاي اين باند سرقت بودند.

همچنين سه زن دستگير شده در اين پرونده نيز به عنوان معاونت و اطلاع از موضوع سرقت‌ها دخيل بوده و درهيچ كدام از صحنه‌هاي سرقت‌هاي مسلحانه حضور نداشته‌اند.

انتهاي پيام
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن