تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821278839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديدار سفيران جديد اسپانيا ، نيجريه ، لبنان ،برزيل و سنگال با متكي


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: ديدار سفيران جديد اسپانيا ، نيجريه ، لبنان ،برزيل و سنگال با متكي
سفيران جديد اسپانيا ، نيجريه ، لبنان و سنگال امروز رونوشت استوارنامه هاي خود را به وزير امور خارجه ايران تقديم كردند.
به گزارش شبكه خبر، وزير امور خارجه كشورمان در ديدار سفير نيجريه با اشاره به تجربه صد ساله ايران در صنايع نفت و گاز گفت : فرصت خوبي براي توسعه همكاري هاي دو كشور در اين بخش وجود دارد.

منوچهر متكي با اعلام آمادگي شركت هاي ايراني براي اجراي طرح هاي صنعتي و عمراني در نيجريه گفت : كاهش تعرفه ها و اعطاي تسهيلات به شركتهاي دو كشور و همچنين برگزاري نمايشگاه هاي تجارتي و بهره برداري از ظرفيت هاي علمي از اموري است كه زمينه را براي افزايش همكاري هاي دو جانبه و چند جانبه فراهم مي كند.

ابوبكر چيكا نيز با اشاره به سابقه ديرينه مناسبات ايران و نيجريه گفت :ايران كشور بزرگي در منطقه است و مواضع مشترك و همكاري تهران و ابوجا در گروه دي 8، سازمان ملل، جنبش عدم تعهد و غيره نشانه عمق مناسبات دوكشوراست .

وي افزود: نيجريه تلاش خواهد كرد سطح روابط اقتصادي خود را همپاي مناسبات سياسي، با ايران ارتقا بخشد.

منوچهر متكي در ديدار لئوپولدو استامپا، سفير جديد اسپانيا هم با اشاره به زمينه هاي همكاري مشترك بين دو كشور از گذشته تاكنون تصريح كرد:اشتراكات دوكشور سرمايه خوبي براي توسعه روابط تهران ومادريد است.

متكي افزود:حوزه هاي متعددي براي ارتقاي همكاريهاي دوجانبه وجوددارد و اميدواريم در اين باره گام هاي عملي برداشته شود.

وي تاكيدكرد:با توجه به جايگاه ويژه جمهوري اسلامي ايران در منطقه ظرفيت هاي خوبي براي كمك به حل مشكلات و معضلات منطقه اي و فرامنطقه اي وجود دارد.

لئوپولدو استامپا نيز با اشاره به سوابق عميق و ريشه دار ايران بويژه در عرصه فرهنگ تاكيد كرد:جمهوري اسلامي ايران مي تواند،نقش مهمي را در منطقه و براي حل مشكلات و ايجاد ثبات در آن ايفا كند.

سفير اسپانيا در كشورمان با ابراز اميدواري به افزايش حجم مبادلات دو كشورافزود:تجار اسپانيا علاقه مند به افزايش مراودات با جمهوري اسلامي ايران هستند.

وزير امور خارجه كشورمان امروز درز ديدار سفير جديد لبنان هم با تبريك به مناسبت موفقيت اخير لبنان در حل و فصل بحران اين كشور گفت :همواره معتقد بوده ايم هوشمندي مقامات لبنان ظرفيت لازم را براي حل مشكلات اين كشور دارد و اميدواريم در گامهاي بعدي ثبات در اين كشور نهادينه شود.
منوچهر متكي ظرفيت هاي همكاري ايران و لبنان بويژه دربخش صنعتي و تجاري را فراوان دانست و افزود:بايد با كشف زمينه هاي همكاري،امكان شناخت بيشتر بخش خصوصي دو كشور از يكديگر را فراهم كنيم .
وي دوستي دو ملت ايران و لبنان را ديرينه خواند و گفت :اين مناسبات همواره باقي خواهد ماند.
موسوي سفير لبنان نيز با قدرداني از حضور وزيرامورخارجه كشورمان در مراسم تحليف رئيس جمهوري جديد اين كشور گفت: نقش مثبت و سازنده ايران در موفقيت اجلاس دوحه و خاتمه دادن به بحران لبنان قابل قدر داني است و اين اقدام تاثير مثبتي بر همه طوايف لبنان داشت .
وي ايران را كشوري بزرگ و قدرتمند دانست و ابراز اميدواري كرد بتواند زمينه را براي توسعه مناسبات دوكشور فراهم آورد.

وزيرامورخارجه كشورمان در مراسم تقديم رونوشت استوار نامه سفير جديد سنگال در تهران هم روند همكاري هاي ايران و سنگال در سه سال گذشته را پرشتاب دانست و گفت :طرح هاي دردست اجرا از جمله خودروسازي،فروش اتوبوس به سنگال و همكاري در بخش كشاورزي و پالايشگاه به خوبي پيش مي رود.
منوچهر متكي ابراز اميدواريي كرد با اعطاي كمك هاي فني و مهندسي به بخش هاي خصوصي دو كشور،امكان توسعه ظرفيت ها و همكاري هاي آنها با يكديگر فراهم شود.سامبا نيزخدمت در تهران را افتخاردانست و آنرا پر اهميت خواندو گفت : رييس جمهوري سنگال معتقد است، ايرانيان دوستان خوب و وفاداري هستند و اين موضوع مسئوليت و انگيزه كار را دوچندان مي كند.
وي راه اندازي خط توليدخودرو سمند در سنگال اجراي خطوط انتقال برق با تلاش شركتهاي خصوصي ايراني و همكاري در بخش كشاورزي و انتقال تجربيات در اين باره را قابل قدرداني دانست و افزود:درمدت برگزاري نشست قبلي كميسيون مشترك دو كشور راهكارهاي جديد همكاري دو جانبه بررسي و خطوط تازه ترسيم شد.

منوچهرمتكي،وزيرامورخارجه كشورمان در هنگام دريافت رونوشت استوار نامه آنتونيو لوئيس اسپينولاسالگادو سفيرجديد برزيل در ايران هم با اشاره به مناسبات خوب دو كشور تاكيدكرد:اراده مقامات 2 كشور بر توسعه همكاريهاي دو طرف است و در اين چارچوب ظرفيت هاي زيادي براي گسترش روابط دو جانبه وجوددارد.
منوچهر متكي با ابراز رضايت از سطح روابط تجاري بين دو كشور خواستار ارتقاي اين مناسبات شد.
متكي افزود:با توجه به توانمنديهاي شركتهاي دو كشور امكان مشاركت آنها در طرح هاي يكديگر وجود دارد.
وي برهمكاري و هماهنگي دو كشور در عرصه هاي بين المللي نيز تاكيدكرد.
آنتونيو لوئيس اسپينولا سالگادو نيز در اين ديدار گفت :برزيل ايران را قدرت منطقه اي مي داند و نقش ايران در مسائل منطقه اي و بين المللي رامهم ارزيابي مي كند.
سالگادو بر تداوم رايزني هاي بين دو كشور در عالي ترين سطوح تاكيد كرد و افزود:علاوه برحوزه سياسي، ظرفيت هاي قابل توجهي در بخش هاي علمي، فناوري، كشاورزي و دامپروري براي همكاري وجود دارد.
وي خواستار همكاري نزديك تجار دو كشور شد.
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن