تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آفت دینداری حسد و خودبینی و فخر فروشی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820502431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد: هر موقع لازم باشد با آمريكا مذاكره مي كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: احمدي نژاد: هر موقع لازم باشد با آمريكا مذاكره مي كنيم
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): رييس جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: ما نيازي به واسطه براي مذاكره با آمريكا نداريم و هر زماني كه لازم باشد به طور مستقيم با آنها مذاكره مي كنيم .


دكتر محمود احمدي نژاد كه روز يكشنبه پس از نشست هيات دولت با خبرنگاران گفت و گو مي كرد، در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه برخي گمانه زني هاي جديد در منطقه نشان از تمايل دو طرف براي مذاكره دارد، گفت: من همانطور كه قبلا نيز اعلام كرده ام ما هيچ نيازي به واسطه براي مذاكره و گفت و گو با ديگران نداريم . من قبلا هم گفته ام حاضرم با آقاي بوش بصورت مستقيم گفت و گو كنم .
** دست هر متجاوزي را قطع خواهيم كرد
احمدي نژاد در اين مصاحبه همچنين گفت: قبل از اينكه دشمنان دست خود را روي ماشه ببرند نيروهاي مسلح دست آنان را قطع خواهند كرد.
رييس حمهوري با اشاره به برگزاري رزمايش پيامبر اعظم (ص) 3 تصريح كرد: اين تنها بخش كوچكي از قدرت دفاعي نظام جمهوري اسلامي ايران است و در آينده در صورت نياز بخش هاي بيشتري از توان دفاعي خود را در معرض ديد جهانيان قرار مي دهيم.
خبرنگاري از رييس جمهوري در خصوص جنگ رواني رسانه هاي غربي پس از رزمايش پيامبر اعظم 3 سوال كرد كه وي در پاسخ، گفت: نيروهاي نظامي ما در اين رزمايش ضمن نشان دادن توان دفاعي كشور، توخالي بودن تهديدهاي دشمنان را به اثبات رساندند.
**آمريكا نبايد براي وارد شدن به مذاكره شرط بگذارد
احمدي نژاد درباره ارتباط ميان ملت ايران و آمريكا اظهار داشت: نگراني از ارتباط گسترده مردم خود با ساير ملتها نداريم و از هر گونه ارتباط ميان هنرمندان، ورزشكاران، تجار و صنعتگران دو كشور در زمينه هاي مختلف استقبال مي كنيم.
وي افزود: در سفر اول بنده به نيويورك سازمان هواپيمايي ايران درخواست پرواز مستقيم به آمريكا را مطرح كرد و هم اكنون صدها هزار نفر از دانشجويان و تاجران آمريكايي خواهان سفر به ايران هستند اما دولت آمريكا اين اجازه را به آنان نمي دهد.
احمدي نژاد با بيان اينكه ايرانيان مقيم آمريكا و برخي مردم ما هم علاقه مند به سفر به كشور مقابل هستند،گفت: روابط بين ملت هاي دو كشور بايد فارغ از روابط دولت ها برقرار باشد و ما از هر اقدام براي توسعه روابط ملت ها استقبال مي كنيم.
وي در ادامه در پاسخ به سوالي درباره احتمال مذاكره ايران و آمريكا بر سر موضوع هسته اي گفت: آمريكا نبايد براي وارد شدن به مذاكره شرط بگذارد و اگر كسي بخواهد شرطي تعيين كند اين ما هستيم.
رييس جمهوري با بيان اينكه از كسي براي مذاكره دعوت نمي كنيم و به كسي هم "نه" نمي گوييم، افزود: اگر آمريكا (به مذاكره) نيايد ملت ما ضرر نمي كند.
** وحدت و همدلي در كشور
احمدي نژاد در ابتداي اين گفت و گو تبريك ولادت امام جواد (ع ) گفت :‌ اين ولادت مبارك را به ملت ايران و به جامعه بشري تبريك عرض مي كنم و اميدوارم دعا و نگاه خير اين امام عزيز همواره پشت سر ملت ايران باشد.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، احمدي نژاد در ادامه گفت : در داخل كشور هم به فضل الهي و در سايه رهبري گرانقدر مقام معظم رهبري ، وحدت و همدلي حاكم است و در بخش هاي گوناگون سرعت پيشرفت ما سرعت كم نظيري است .
رييس جمهوري خاطر نشان كرد : البته مي دانيم كه هر زماني كه كارهاي بزرگي انجام مي شود با موانعي مواجه است و به طور كلي شيريني كارهاي خوب اين است كه از دل سختي ها و مشكلات مي گذرد.
بعد از مقدمه كوتاهي كه رييس جمهوري در جمع خبرنگاران بيان كرد، نخستين سوال خبرنگاران در خصوص جنگ رسانه اي و تبليغاتي غرب در خصوص مانور پيامبر اعظم بود.
رييس جمهوري در جواب به اين سوال تاكيد كرد: تلاش دشمنان انقلاب ما در واقع دشمنان اصل بشريت هستند،‌ يك مجاهدت سازنده اي وجود دارد كه آنها با آن مخالف هستند و هر جايي دنيا هم كه رفتند جز نكبت ، كينه و بددلي و عقب افتادگي چيزي به جاي نگذاشتند.
رييس جمهوري خاطر نشان كرد : ملت ايران پرچم دار خوبي ها ، صلح ، عدالت ، دوستي، امنيت و رفاه براي همه ملت ها است .
وي با اشاره به تهديدات دشمنان انقلاب تصريح كرد : سابقه دشمني هاي دشمنان ما نشان مي دهد كه آنها هر زماني كه فرصتي به دست آوردند و توانستند ضربه اي بزنند،‌ اين كار را انجام دادند و پيش آگاهي هم ندادند.
** دشمنان در مقابل منطق ملت ما شكست خورده اند
احمدي نژاد افزود: امروز هم مي بينيم در موضوع هسته اي در مسايل سياسي منطقه اي و بين المللي در مقابل منطق ملت ما كاملا شكست خورده اند و كم آورده اند.‌ آنها خيال كردند كه مثل گذشته كه با ايجاد فضاي تهديد ملت ها را به تسليم وا مي داشتند،‌مي توانند ملت ايران را هم به تسليم وادار كنند.
رييس جمهوري خاطر نشان كرد :‌در موضوع هسته اي كشورمان آنها از يك طرف بسته مذاكراتي ارايه كردند و از طرفي ديگر شروع به تهديد و فضا سازي هاي رواني و تبليغي كردند.
وي با اشاره به برخي اظهار نظر هاي داخلي در خصوص وخيم بودن اوضاع گفت :‌ برخي از اين افراد به ما مي گفتند اوضاع خطرناك است آنها ديوانه هستند و شما در مسئله هسته اي كوتاه بياييد.
رييس جمهوري تاكيد كرد :‌ما هم مي دانيم كه آنها ديوانه هستند‌ اما ناتوان هستند از اين كه بتوانند به ملت ما آسيبي برسانند ،‌ يك حبابي را درست كرده بودند كه ملت ما را از اين حباب بترسانند.
احمدي نژاد با اشاره به مانور پيامبر اعظم خاطر نشان كرد : نيروهاي نظامي و مسلح ما ، سپاه ، ارتش و بسيج سرافراز ما، در يك مانور، توخالي بودن اين بادكنك و حباب را به جهانيان نشان دادند.
رييس جمهوري افزود : بعد از اين مانور منفعل شدند و يا حرف هاي خنده دار مي زنند مثلا مي گفتند كه اين رزمايش ايران بر خلاف موازين و مقرارت بين المللي است ،‌ اينكه اين موازين را كي و كجا تصويب شده معلوم نيست و ظاهر خودشان عين موازين هستند.
** قدرت دفاعي ايران صدها برابر چيزي است كه گوشه اي از آن به نمايش درآمد
وي خاطر نشان كرد : البته ما تحت تاثير اين تبليغات قرار نمي گيريم و بي جهت دست به كاري نمي زنيم اما در آينده خواهند ديد كه قدرت بازدارندگي و دفاعي ملت ايران صدها برابر چيزي است كه گوشه اي از آن به نمايش گذاشته شد.
احمدي نژاد با بيان اين كه دشمنان ما قادر نيستند كه به ملت ما آسيبي برسانند، خاطر نشان كرد : نيروهاي مسلح ما در اوج آمادگي هستند و هر دستي را قطع خواهند كرد.
رييس جمهوري اضافه كرد : البته در آمريكا عقلا آن قدر زياد هستند كه اجازه نمي دهند كه آنها دست از پا خطا بكنند ضمن اين كه با قدرت دفاعي ما هم هر دستي كه عليه ملت بخواهد دراز شود قبل از اين كه دستش به ماشه برود از بيخ قطع خواهند كرد.
** طرح تحول اقتصادي از نيمه دوم سال اجرا خواهد شد
وي با بيان اين كه به زودي جزيياتي درباره طرح تحول اقتصادي را از طريق يك برنامه تلويزيوني اعلام خواهد كرد،‌ افزود: اجراي طرح تحول اقتصادي از نيمه دوم سال آغاز خواهد شد و تا امروز هم از اجرا نشدن اين طرح خسارت زيادي ديده ايم .
احمدي نژاد با بيان اين كه اجراي اين طرح قدرت خريد دهك هاي پايين جامعه را افزايش خواهد داد، اظهار داشت :‌ اگر اين طرح را در سال هاي اول مي خواستيم اجرا كنيم مي گفتند چرا شتاب زده عمل مي كنيد و امروز كه دو سال و نيم از مطالعه كارشناسي اين طرح مي گذارد قرار است اجرا بشود مي گويند چرا اكنون مي خواهيد اين طرح را اجرا كنيد.
وي با اشاره به برخي اظهار نظرهاي نادرست وسياسي و ربط دادن اين طرح به مسئله انتخابات گفت :‌ نبايد يك سال مانده به پايان رياست جمهوري تمام طرح ها را متوقف كرد و براي جلوگيري از خسارت هاي بيشتر هرچه سريعتر اين طرح اجرا شود.
رييس جمهوري با بيان اين كه اجراي برخي از طرح هاي بزرگ در زمان نزديك به انتخابات با كندي مواجه مي شود، افزود: انتخابات ربطي به اجراي طرح هاي دولت ندارد و بايد اين تابو نيز شكسته شود.
وي با اشاره به برخي اظهار نظرها در زمان سهميه بندي بنزين نيز گفت :‌در آن زمان برخي ها مي گفتند اين كار خطرناكي است وبه اصطلاح آنها دولت را شناور مي كند و يا اينكه خود زني مي كند.
رييس جمهوري افزود: سوال اينجا است پس اگر دولت همت و تلاش خود را براي اجراي طرح هاي بزرگ و سخت در كشور آماده نكند ، پس كي بايد اين طرح ها اجرا شود.
رييس جمهوري در پاسخ به اين سوال كه آيا اظهارنظرهاي برخي مسوولين از جمله آقاي ولايتي به مفهوم عقب نشيني يا وجود اختلاف نظر در موضوع هسته اي است گفت : آقاي ولايتي شخص محترمي هستند و نظراتي هم دارند و همه آزاد هستند كه در جمهوري اسلامي نظرات شخصي خود را بيان كنند .اما ايشان دخالتي در تصميم گيري هاي هسته اي ندارند.
** در اين دولت هيچ عقب نشيني از حقوق مسلم ملت اتفاق نخواهد افتاد
احمدي نژاد تصريح كرد : هيچ عقب نشيني از حقوق مسلم ملت حداقل در اين دولت اتفاق نخواهد افتاد و انشاالله در نظام مقدس جمهوري اسلامي هيچ گاه اتفاق نخواهد افتاد.
احمدي نژاد در بخشي ديگري از سخنان خود در خصوص بسته پيشنهادي گفت: تاكيد ما بر مذاكره روي پيشنهادات خودمان است و طبيعي است كه در گام اول بايد روي مشتركات دو بسته بحث شود .
وي گفت : مسير ديپلماسي و مسير مديريت هسته اي مسير روشني است و دولت مسوول است آن را مديريت كند. كساني هم كه آن طرف جشن گرفته اند و خوشحال شده اند كه در ايران قرار است عقب نشني اتفاق بيفتد ديديد كه اين خوشحالي دوامي نداشت.
وي تصريح كرد: ملت ايران يك ملت يكپارچه است و بر موضع هسته اي ايستاده است و آن را حق خود مي داند و دليلي ندارد كه ملت ايران عقب نشيني كند و اين ملت ايران است كه بايد براي آنهايي كه مطلقا به آن اعتماد ندارند پيش شرط بگذارند چون عملكرد آنها هيچ وقت عملكرد درست و قانوني و براساس عدالت نبوده و 30 سال دايم عليه ملت ما با قوانيني كه خودشان نوشته اند ، حركت كردند .
رييس جمهوري برخي ادعاها مبني بر حمله به ايران را بازي تبليغاتي دانست و گفت : اين بازيها براي ملت ما آشكار است و دست دشمنان براي ملت ما رو شده و ما هم در شرايط كاملا عادلانه اهل گفت و گو هستيم و هر شرطي كه گذاشته مي شود بايد براي همه باشد.
وي افزود: بسته ما بسته بسيار جامع و حاوي همه چالش ها و مسايل امروز بشريت و راه حل هاي آن است و بدانيد ما وارد بازي ها و مناسبات نظام سلطه نخواهيم شد.
احمدي نژاد در خصوص اينكه چرا حرفي از بسته پيشنهادي ايران در رسانه ها مطرح نيست ، گفت : اشكالي ندارد. ما بايد تصميم بگيريم كه چه بايد بكنيم . پيشنهادات بسيار روشني در چارچوب قوانين و مقررات و حل و فصل عادلانه و انساني مسايل جهاني داديم و اين يك آزمايشي است كه بدانيم آنها چقدر به دنبال حل مسايل جهاني هستندو چقدر دنبال منافع خودشان هستند.
**بهبهاني سرپرست وزارت راه شد
رييس جمهوري اعلام كرد كه دكتر حميد بهبهاني به عنوان سرپرست وزارت راه و ترابري تعيين شده است.
احمدي نژاد ضمن تشكر و قدرداني از رحمتي وزير سابق راه و ترابري در مورد زمان معرفي دو وزير پيشنهادي به مجلس گفت :‌ وزراي پيشنهادي هم در وقت مقرر معرفي خواهند شد .
احمدي نژاد در پاسخ به سووال خبرنگاري كه پرسيد آيا اين جابجايي ها در آينده هم ادامه خواهد داشت گفت : يك سري مسائل بي جهت تبديل به تابو شده بود و اين تابوها بايد كنار برود ،در كشور 70 ميليوني تغييرات يك چيز عادي است و اينقدر بايد جلو برويم كه تغييرات تاثيري بر روند كار نگذارد .
رييس جمهوري به سووال ديگري مبني براينكه آيا اين تغييرات مشكل قانوني ايجاد نمي كند ، جواب منفي داد .
احمدي نژاد درادامه درپاسخ به سووالي مبني بر اينكه اگر آمريكا بخواهد همراه 1+5 ايران وارد گفتگو شود ايران خواهد پذيرفت يا خير ، با تاكيد براينكه با همه در شرايط عادلانه آماده گفتگو هستيم تصريح كرد ، آمريكا هم اگر مي خواهد ، بيايد ما نه از كسي دعوت مي كنيم و نه مي گوييم كه نيايد .
رييس جمهوري در ادامه گفت وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه درباره سفر مجدد هوشنگ اميراحمدي به ايران سوال كرد و گفت كه وي در دفعه‌ي اول سفر به ايران مدعي شده بود كه با مساعدت رييس‌جمهور به ايران آمده و تلاش دارد روابط ايران و آمريكا را توسعه دهد، گفت: اين‌گونه مسائل جاي سوال از رييس‌جمهور ندارد ، افراد مي‌توانند به ايران بيايند و بروند.
احمدي‌نژاد افزود: همه چيز ما روست. دولت چيز پنهاني از ملت ندارد. اگر قرار باشد روزي با آمريكا گفت‌وگو كنيم به مردم مي‌گوييم كه مي‌خواهيم گفت‌وگو كنيم، به مردم مي‌گوييم ما تشخيص داده‌ايم و به نفع مردم است كه گفت‌وگو كنيم، شما نظرتان چيست؟ پس مسائل ما روشن است و چيز پنهاني از مردم نداريم.
وي با بيان اين‌كه ايراني‌ها در هر كجا كه باشند براي ما محترم‌اند، افزود: حتي ايراني‌اي كه مخالف دولت باشد و در خارج از كشور و در هر كجا ايستاده باشد، مورد حمايت جمهوري اسلامي است و ما به طور كامل از وي حمايت مي‌كنيم.
رييس‌جمهور افزود: همان‌طور كه گفتم اگر لازم باشد با آمريكا گفت‌وگو كنيم و به نفع ملت ايران باشد، من خودم مي‌آيم و مي‌گويم كه ما گفت‌وگو مي‌كنيم چون به نفع ملت ايران است.
احمدي‌نژاد در ادامه در پاسخ به اين پرسش كه سخنگوي دولت و وزير امور خارجه به تازگي اعلام كرده‌اند آمريكايي‌ها به دنبال روش‌هاي عاقلانه‌تري هستند، نظر شما چيست؟ و نمونه‌هايي از اين عاقلانه‌تر شدن را ذكر كنيد» اظهار كرد: اينها را از خودشان بپرسيد، ولي ما دوست داريم همه عاقلانه رفتار كنند.
وي افزود: من به شما مي‌گويم هر دولتي كه در پي انتخابات در آمريكا سر كار بيايد مجبور به ايجاد تغييرات اساسي در سياست خارجي اين كشور براي نجات آمريكاست و بايد بيشترين توجه را به داخل آمريكا داشته باشد، بساط خود را از منطقه جمع كند و برود بيرون و براي اين كه در منطقه بتواند تعادل را حفظ كند، بايد به سمت ايران بيايد.
رييس‌جمهور گفت: چند وقت پيش گفت‌وگوهايي با برخي از مقامات اين كشورها داشتيم و آن‌ها به ما گفتند كه ايران قدرت منطقه‌اي است، من از آنها تشكر كردم و گفتم ايران قدرت جهاني است. اخيرا نيز مي‌گويند ايران ابرقدرت منطقه‌اي است و شما خواهيد ديد كه آنها در آينده مي‌گويند ايران قدرت جهاني است.
احمدي‌نژاد افزود: ايران يك قدرت انساني و فرهنگي و پيام آن پيام انساني و فرهنگي است و در واقع اين پيام يك نسيم است كه روح‌ها را زنده مي‌كند؛ اين قدرت منبعث از فرهنگ و انسانيت است كه دنيا را مي‌گيرد.
رييس‌جمهور هم‌چنين درباره طرح ربودنش در عراق هم به خبرنگاران گفت : گروهي متشكل از تعدادي افغان، آمريكايي، فلسطيني و عراقي مي‌خواستند با شعار ضد آمريكا و ضد ايران يعني اين كه بگويند ما هم ضد آمريكا هستيم و هم ضد ايران اين كار را انجام دهند كه خداوند متعال طرح آنها را خنثي كرد.
وي هم‌چنين در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري كه از وي پرسيد در روز به چه ميزان راديو گوش مي‌دهيد؟ گفت: اكنون كمتر گوش مي‌دهم، ولي قبلا بيشتر گوش مي‌دادم؛ به‌ ويژه موقعي كه رانندگي مي‌كردم.
خبرنگاري ديگري از رييس‌جمهور درباره فيلم يك ايراني با عنوان " ترور فرعون" كه به موضوع ترور انور سادات مي‌پردازد و اعتراض مصري‌ها به آن پرسيد كه رييس‌جمهور گفت: روابط ما با مصر تابع اين مسائل نيست. ممكن است عدم برقراري رابطه به بهانه‌ي اين‌ها باشد، اين‌ها بهانه‌ است، ولي عاملش نيست. اين‌ها بهانه‌ي خوبي است كه رابطه برقرار نشود، ولي عامل برقرار نشدن رابطه نيست؛ عوامل بيروني دخالت دارند.
سيام 1908/1723
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 251]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن