تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817440557




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در لبنان مطرح شد: اظهارات متكي در مورد آدم‌ربايي‌هاي جديد آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: در لبنان مطرح شد: اظهارات متكي در مورد آدم‌ربايي‌هاي جديد آمريكا
منوچهر متكي با محكوم كردن جنايت ربودن چهار ديپلمات ايراني در لبنان، گفت كه رژيم صهيونيستي و ماموران ويژه آمريكا امروز هم به آدم‌ربايي‌هاي‌شان ادامه مي‌دهند و ربودن برخي از اتباع ايران و كوك كردن سناريوهاي جديد براي اعمال فشار به برخي از كشورها با متهم ساختن جعلي و درخواست استرداد برخي از اتباع ايران روي ديگر سكه‌ آدم ربايي كه توسط عوامل اين رژيم و حامي درجه اول آن يعني آمريكا دنبال مي‌شود.
آفتاب: وزير امور خارجه تصريح كرد: «رژيم غاصب صهيونيستي هرگز با اين شرايط سخت نپذيرفتن مشروعيتش در منطقه و سطح بين‌الملل مواجه نبوده است».

به گزارش سرويس سياست خارجي آفتاب، به نقل از ايسنا، منوچهر متكي، وزير امور خارجه كشورمان كه صبح شنبه در يادواره چهار ديپلمات ايراني ربوده شده در لبنان سخن مي‌گفت، آدم ربايي را بخشي تفكيك ناپذير از خصلت تجاوزگري توسط رژيم دست نشانده قدرت‌هاي جهاني در خاورميانه كه به صورت غير مشروع و جعلي و با اهداف بلند مدت سياسي در منطقه تعبيه شده است عنوان كرد و گفت: «ترور، آدم‌ربايي، اشغال، بمباران‌هاي وحشيانه، ‌كشتارهاي مستمر و تجاوز به سرزمين و مردم كشورهاي منطقه بخش‌هاي تفكيك ناپذير ماهيت رژيم صهيونيستي است».

وي افزود: «به عبارت ديگر با حذف اين ويژگي‌ها از اين رژيم اصل موجوديت آن منتفي مي‌شود».

وزير امور خارجه در ادامه با اشاره به سفر خود در سال 1360 به لبنان و آشنايي با ديپلمات‌هاي ايراني ربوده شده در اين كشور گفت: «سفارت ايران در آن زمان فضايي از معنويت و پيام‌آور نسيم انقلاب نوپاي اسلامي بود و عطر آن را در لبنان مي‌افشاند».

او ادامه داد: «پر تلاشي و دغدغه انجام درست رسالت به عنوان اسيران و نمايندگان نظام نوپاي جمهوري اسلامي و ارتباط بسيار صميمانه‌اي كه با اقشار مختلف لبنان ايجاد كرده بودند فضايي مملو از تحرك و تلاش را به نمايش گذاشت».

وزير امور خارجه با بيان اين كه همبستگي و همدلي بين ديپلمات‌هاي ايراني با مردم لبنان در حد بسيار خوبي رسيده بود ولي رژيم صهيونيستي و عوامل سرسپرده آن و نيز آمريكا در منطقه به دنبال قطع اين نهال نوپاي همبستگي برآمده از صلح و عدالتخواهي دو ملت ايران و لبنان بودند، تصريح كرد: «رژيم صهيونيستي و اول حامي او در جهان (آمريكا) را مسوولان درجه اول اين اقدام ضد انساني و ربودن ماموران ايراني مي‌دانيم و از پاسخگو نبودن آن‌ها به تلاش‌هايي كه كشورها و سازمان‌هاي بين‌المللي تاكنون براي مطلع شدن از وضعيت آن‌ها به كار برده‌اند، متاسفيم».

متكي با محكوم كردن اين جنايت گفت كه رژيم صهيونيستي و ماموران ويژه آمريكا امروز هم به آدم‌ربايي‌هاي‌شان ادامه مي‌دهند و ربودن برخي از اتباع ايران و كوك كردن سناريوهاي جديد براي اعمال فشار به برخي از كشورها با متهم ساختن جعلي و درخواست استرداد برخي از اتباع ايران روي ديگر سكه‌ آدم ربايي كه توسط عوامل اين رژيم و حامي درجه اول آن يعني آمريكا دنبال مي‌شود.

متكي در ادامه با اشاره به فشارهاي آمريكا به برخي كشورها در مورد متهم‌ساختن‌هاي جعلي و مطرح كردن درخواست استرداد برخي از اتباي ايراني گفت: «اعلام ربايش معاون بازنشسته‌ وزارت دفاع ايران در سفر شخصي‌اش به تركيه، فشار به دولت لهستان براي استرداد يك هم‌وطن ايراني، فشار به دولت تايلند و يكي دو كشور ديگر براي استرداد اتباع ديگري از ايران با سناريوهاي مشابه و مشترك گوشه‌هايي از اين همراهي را نشان مي‌دهد».

متكي با ابراز تاسف از رويكرد گرجستان درباره استرداد يكي از اتباع ايراني گفت: «بسيار متاسفيم كه دادستان ناپخته گرجستان به تهديدات آمريكا تمكين مي‌كند و ظرف 24 ساعت با امضاي قانون استرداد موافقت و نسبت به استرداد 24 ساعت بعد يك تبعه‌ ايران در آن كشور به آمريكا اقدام مي‌كند».

وي يادآور شد: «البته آمريكايي‌ها مزدش را مي‌دهند و اين فرد كم‌سن ناپخته را به سمت وزارت خارجه‌ گرجستان مي‌رسانند».

وزير امور خارجه دولت گرجستان را مسوول تحويل تبعه‌ ايران به آمريكا دانست و از پيگيري حقوقي و قضايي ايران از طرق مختلف در مورد اين مساله خبر داد.

او هم‌چنين از دولت‌هايي كه به خواسته‌هاي زورمدارانه آمريكا تمكين نمي‌كنند تشكر كرد.

به گفته‌ متكي،‌ امروز دولت انگلستان در معرض اين آزمايش سخت قرار دارد چرا كه سفير پيشين ايران كه در اين كشور مشغول تحصيل بود، در يك خيمه شب‌بازي آشكار كه توسط عناصر سيا طراحي شده، توسط آمريكا درخواست استرداد وي مطرح شده است.

وي ادامه داد: «ما با هشدار به دولت انگلستان نسبت به تبعات چنين اقدامي، مجدانه خواستار آن هستيم كه با توجه به شرايط سخت جسماني، روحي و رواني كه براي اين تبعه‌ ايران در آن جا ايجاد شده، نسبت به رفع محدوديت‌ها و تسهيل بازگشت او به ايران و نزد خانواده‌اش اقدام كنند».

وزير امور خارجه تاريخ عملكرد رژيم صهيونيستي در منطقه و دخالت‌هاي آمريكا را سرشار و مشحون از اقدامات اين گونه‌اي توصيف كرد و گفت: «اگر آمريكايي‌ها در نظرسنجي‌هاي خودشان منحني به شدت در حال نزول مقوليت‌شان را در دنيا آسيب‌شناسي كنند، وجود اقدامات اين گونه‌اي را در راس دلايل ايجاد چنين فضايي نسبت به خودشان احساس مي‌كنند».

به گفته متكي، اين آسيب‌شناسي موارد زيادي را روشن مي‌كند چرا كه آن‌ها فكر مي‌كردند با تكيه بر قدرت نظامي و استفاده يك سويه از سازمان‌هاي بين‌المللي، قادر به انجام هر آن چه كه مي‌خواهند و هر آنچه كه نمي‌خواهند، خواهند بود.

وزير امور خارجه ادامه داد: «شايد رويكردهاي قبلي آمريكا آثار وضعي نسبت به آن‌ها ايجاد مي‌كرد، اما امروز ناگزيرند به افكار عمومي منطقه پاسخ دهند كه چه كرده‌اند و در مورد ديپلمات‌ها توضيح دهند؛ عملكرد آن‌ها سرنوشت‌ ديگري را برايشان رقم زده است».

رييس دستگاه ديپلماسي كشورمان با تاكيد بر وضعيت سخت رژيم صهيونيستي در منطقه گفت: «رژيم غاصب صهيونيستي هرگز به اين شرايط سخت نپذيرفتن مشروعيتش در منطقه و سطح بين‌الملل مواجه نبوده است و امروز همه‌ آن‌هايي كه از اين رژيم سخن مي‌گويند با شناخت اين واقعيت كه آيا اسراييل از بين رفتني است مورد مطالعه‌ جدي قرار مي‌دهد».

متكي اين مطالعه را نشانگر آن دانست كه ملت‌هاي منطقه اين موجوديت جعلي را منطقا، قانونا و شرعا و بر اساس ملاك‌هاي تعيين شده نپذيرفتند.

وي افزود: «استدلال بي‌معناي مردم بي‌سرزمين و سرزمين بي‌مردم در استدلال تاسيس اين رژيم نتوانست جا باز كند. چرا كه نه فلسطينيان رانده شده و نه افراد كوچانده شده بي‌سرزمين نبودند؛ اگرچه آن‌ها قربانيان جنگ جهاني دوم بودند؛ اما شهروندان اروپايي محسوب مي‌شدند و تنها اهداف سياسي اين مساله را طراحي كرد».

متكي چنين رژيمي را منطقا، قابل دوام ندانست و گفت: «چنين رژيمي چونان رژيم نژادپرست آفريقاي جنوبي ناگزير از زوال است».

وزير امور خارجه با محكوم كردن اقدام رژيم صهيونيستي در ربودن چهار ديپلمات‌ ايراني در لبنان، سازمان‌هاي بين‌المللي و بشردوستانه بر اساس تعهدشان متكفل و پيگير پرونده توصيف و اظهار كرد: «از دبيركل سازمان ملل و كميسارياي شوراي حقوق بشر در ژنو مي‌خواهيم كه به تلاشي جديد براي گرفتن خبر و اطلاع از وضعيت عزيزانمان اقدام كند».

وي ادامه داد: «از دوستان و عزيزانمان در لبنان كه در سال‌هاي گذشته به طور جد پيگير پرونده بودند تشكر و از دولت جديد لبنان و رييس‌جمهور آن درخواست داريم در ظرفيت‌هاي خودشان در مورد وقوع اين جنايات ضدانساني و آدم‌ربايي وحشي‌گرايانه تلاش جديد براي روشن شدن وضعيت آن‌ها به كار برند».

متكي با يادآور ي اين نكته كه حوادثي كه دشمنان ما با اهداف خاص و برنامه‌ريزي‌هاي خاص خودشان به ملت ايران تحميل كرده و مي‌كنند، طي 30 سال گذشته تاكنون نتيجه‌اي عكس داشته و دارد، گفت: «جنگ را نيز با دو هدف به ما تحميل كردند كه اگر بتوانند نظام راساقط كنند و اگر نتوانند كشورمان را وابسته كنند؛ اما ايران چونان سروي سرافراز و با قامتي تنومند به حيات پرنشاط خود ادامه مي‌دهد و شميم روح‌افزاي آن در اقصي نقاط جهان پراكنده شده است».

او ادامه داد: «امروز ايران پرنشاط‌تر از هميشه پيام صلح، عدالت و انسانيت را به سراسر جهان منتشر مي‌كند و رزمندگان ما در ميدان‌هاي وسيع با پشتيباني در عرصه‌ فن‌آوري و استقلال دفاعي توانسته‌اند در تامين نرم‌افزارهاي مورد نياز و سلاح‌هاي مورد نياز دفاعي را از دل فشارها بيرون بياورند. همان گونه كه از دل تحريم‌ها خودكفايي در حوزه‌هاي علمي و فن‌آوري را تجربه كرديم».

متكي از خداوند مسالت كرد كه توطئه‌ دشمنان به خودشان باز گردد و هر چه زودتر خبري از ديپلمات‌هاي ايراني به خانواده‌هايشان برسد.
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن