تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819920863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امكان ورود نفت بيشتر به بازار وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: امكان ورود نفت بيشتر به بازار وجود ندارد
وزير نفت در جمع خبرنگاران:تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: وزير نفت گفت: اوپك تمام توان توليد نفت خود را وارد بازار كرده و امكان ورود نفت بيشتر به بازار وجود ندارد.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، "غلامحسين نوذري" در حاشيه مراسم آغاز ساخت پالايشگاه فاز 12 پارس جنوبي درعسلويه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر رابطه افزايش قيمت نفت و سطح توليد اوپك گفت: در حال حاضر امكان ورود نفت بيشتر به بازار وجود ندارد و اوپك تمام توان خود را وارد بازار ساخته و افزايش قيمت جهاني نفت ارتباطي به اوپك ندارد.

نوذري گفت: در سه ماه سوم سال ميلادي هر چه نفت توليد شود ذخيره خواهد شد و هم‌اكنون طبق مطالعات دبيرخانه اوپك در سه ماهه سوم يك ميليون و 200 هزار بشكه و در سه ماهه چهارم يك ميليون و 500 هزار بشكه نفت ذخيره خواهد شد.

وزير نفت تاكيد كرد: در صورتي كه بازار به نفت بيشتري نياز داشته باشد بايد در كشورهايي كه داراي پتانسيل توليد هستند سرمايه‌گذاري صورت گيرد.

نوذري در پاسخ به سوال ديگري درباره مذاكرات براي فروش LNG مايع‌سازي گاز طبيعي گفت: هركس از ايران ال.ان.جي مي‌خواهد بايد دو برابر آن در بخش بالادستي سرمايه‌گذاري كند و هم‌اكنون شركت OMV اتريش و EON آلمان، رپسول و دو شركت هندي در اين زمينه اعلام آمادگي كردند.

وزير نفت همچنين درباره پروژه‌هاي توسعه فازهاي 19 تا 21 پارس جنوبي گفت: اين فازها بايد تا شهريورماه به پيمانكار واگذار شود. در حال حاضر فازهاي 15 تا 17 پارس جنوبي اجرايي شده و فاز 12 نيز به عنوان يك پروژه‌ كاملا ايراني در بخش بالادستي، ميان دستي و پايين دستي در حال اجراست كه شاخصي براي توانمندي‌هاي كشور محسوب مي‌شود.

نوذري با اشاره به اين‌كه طرح‌هاي توسعه موجود از حاشيه اروند تا بندر جاسك محل تولد تمدن‌هاي جديد با به وجود آمدن صنايع نفت و گاز به شمار ميِ‌رود، گفت: در آينده توليد يك ميليون بشكه نفت خام از ميدان‌هاي آزدگان، دارخوين، جفير و يادآوران در غرب اروند و توليد گاز در پارس جنوبي، توليد ال‌.ان.‌جي از ميادين گازي گلشن و فردوسي از جمله صنايع به وجود آورنده‌ تمدن‌هاي جديد در اين مناطق است.

وي همچنين با اشاره به اين‌كه براي توليد سالانه 30 ميليون تن ال‌.ان.‌جي در ميادين گازي گلشن و فردوسي بالاي 30 ميليارد دلار هزينه طراحي شده است، تصريح كرد: امروز اولين پروژه سايت دو، يعني فاز 12 پارس جنوبي آغاز به كار كرد. همچنين در بندرعباس علاوه بر پالايشگاه 300 هزار بشكه‌اي موجود، ساخت پالايشگاه 300 هزار بشكه‌اي نفت فوق سنگين و ساخت پالايشگاه ميعانات گازي به ظرفيت 360 هزار بشكه در حال انجام است كه درمجموع ظرفيت پالايشي اين طرح را به حدود يك ميليون بشكه افزايش مي‌دهد.

وزير نفت با رد يكسان شدن ميزان مصرف و توليد نفت ايران در سال‌هاي آينده گفت: طبق برنامه در پايان برنامه چهارم توسعه توليد نفت از 4.2 به 5.3 ميليون بشكه در روز خواهد رسيد، برخي اظهارات مبني بر تلاقي ميزان مصرف و توليد نفت در سال‌هاي آينده را رد كرد.

نوذري تصريح كرد: در صورتي كه توليد نفت خام ايران در اين حد باقي بماند، موضوع يكي شدن ميزان توليد و مصرف نفت و در نتيجه قطع صادرات صحت پيدا مي‌كند، ولي اين گونه نيست و برنامه توليد همچنان ادامه دارد.

وي با اشاره به حفاري آزمايشي سكوي ايران - البرز در عمق 100 متري انجام شده، تاكيد كرد: سكوي حفاري نيمه شناور ايران - البرز آماده جابه‌جايي است و فقط موضوع شناورها وجود دارد كه بايد آماده شود.

وزير نفت درباره برنامه تزريق گاز به مخازن نفتي در سال جاري روزانه 90ميليون متر مكعب اظهارداشت: برنامه تزريق گاز طبيعي به مخازن نفتي در سال 1387 را به طور متوسط 90 ميليون متر مكعب در روز خواهد بود.

نوذري همچنين درباره مذاكرات ايران و تركيه در فازهاي 22 تا 24 پارس جنوبي گفت: مذاكره با طرف ترك در قالب يك بسته شامل خط لوله 1800 كليومتري پارس جنوبي تا مرز تركيه، خط لوله داخل تركيه و خط لوله تركمنستان - تركيه كه جهت تزانزيت گاز خواهد بود، در حال انجام و قرار است طرف ترك MDP (نقشه جامع توسعه ميدان) را تهيه كند كه به اين منظور تمام اطلاعات لازم به آنها تحويل داده شده است.

وزير نفت با تاكيد بر اين‌كه سياست‌هاي وزارت نفت در رابطه با همه مسايلي كه ممكن است به وجود آيد پيشگيرانه است، درباره تامين بنزين گفت: در حال حاضر هيج مشكلي براي تامين بنزين وجود ندارد و شرايط بازار طوري است كه فروشندگان دنبال مشتري مي‌گردند، ولي اگر به هر دليل محدوديت حاصل شود، يك كار مهندسي و نرم افزاري انجام شده است كه با آن قادر به توليد بنزين با كيفيت بهتر از وضعيت موجود خواهيم بود.

نوذري درباره پيشنهادي مبني بر فروش نفت خام در مقابل گرفتن تكنولوژي و كالاهاي مورد نياز پروژه‌ها تصريح كرد: هر كالا ارزش خود را دارد. ما به دنبال افزايش توانمندي داخلي هستيم و از سوي ديگر در خصوص كالا نگاه ما نگاهي به داخل است و برنامه‌ريزي براي بومي‌سازي دانش و تكنولوژي در جريان است.

وي درخصوص تهيه طرح صندوق سرمايه‌گذاري پارس جنوبي تاكيد كرد: به منظور استفاده از توان سرمايه‌گذاران ايراني طرح صندوق سرمايه‌گذاري پارس جنوبي تهيه شده كه البته من با تاسيس بانك صنعت نفت بيشتر موافق بودم، ولي اين طرح مي‌تواند سرمايه‌هاي كوچك داخلي را جمع‌آوري كند و تا كنون با بانك مركزي در خصوص تاسيس صندوق توافق كرده‌ايم.

انتهاي پيام//
 جمعه 21 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن