تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821109349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرماندار جوانرود: پست برق جوانرود با افق ‪ ۵۰‬ساله بزودي افتتاح مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فرماندار جوانرود: پست برق جوانرود با افق ‪ ۵۰‬ساله بزودي افتتاح مي‌شود
سرپرست فرمانداري جوانرود گفت: با بهره‌برداري از پست ‪ ۲۳۰‬كيلوولت جوانرود كه با افق ‪ ۵۰‬ساله نياز منطقه اورامانات احداث شده برق خانگي، صنعتي و كشاورزي شهرستانهاي جوانرود، پاوه و ثلاث باباجاني تامين خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا "ناصر سليم زاده" روز پنجشنبه به هنگام بازديد خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي از طرحهاي عمراني اين شهرستان افزود: اين پست كه با ‪ ۲۰۰‬ميليارد ريال اعتبار احداث شده ماه آينده به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي گفت: با بهره‌برداري از اين پست علاوه بر تامين برق مصرفي منطقه اورامانات بخشي از آن نيز به كشور عراق صادر خواهد شد.

سليم زاده تصريح كرد: در شهرستان جوانرود تا قبل از انقلاب يك موتورخانه برق وجود داشت كه هر روز از ساعت شش روشن و ساعت ‪ ۱۲‬خاموش مي‌شد.

وي گفت: هم‌اكنون تمام ‪ ۱۱۲‬روستاي شهرستان نيز از روشنايي برق بهره‌مند هستند.

وي افزود: از روستاهاي شهرستان ‪ ۶۰‬روستا داراي آب آشاميدني هستند و ‪۳۰۰‬ كيلومتر راه روستايي احداث شده و يك بيمارستان ‪ ۹۶‬تختخوابي، ‪ ۱۶‬خانه بهداشت و چهار درمانگاه در اين شهرستان فعال است.

وي گفت: تامين آب آشاميدني و صنعتي يكي از چالشهاي بزرگ توسعه شهرستان جوانرود است كه براي رفع اين مشكل با احداث مخازن جديد ميزان ظرفيت مخازن از شش هزار مترمكعب به ‪ ۱۲‬هزار متر مكعب افزايش يافته است.

سليم زاده اضافه كرد: فاز اول مطالعه احداث سد مخزني "ساروخان" كه از مصوبات سفر رييس جمهوري به استان است با يك ميليارد و ‪ ۴۰۰‬ميليون ريال اعتبار انجام شده و فاز دوم مطالعات با دو ميليارد ريال اعتبار در سال جاري شروع شده است.

فرماندار شهرستان جوانرود گفت: دولت نهم توجه ويژه‌اي به توسعه و عمران شهرستان جوانرود دارد كه در سفر به استان ‪ ۱۰‬مصوبه براي عمران اين منطقه تصويب كرد.

سليم زاده افزود: تكميل دانشگاه پيام نور، احداث پايگاه امداد جاده‌اي راه ارتباطي جوانرود به ثلاث باباجاني به طول ‪ ۵۵‬كيلومتر، آبرساني به روستاها، مركز فني و حرفه‌اي، احداث دو سالن ورزشي، از جمله اين مصوبات است.

وي گفت: اين مصوبه‌ها با ‪ ۳۴‬ميليارد ريال اعتبار همگي اجرايي شده كه بخشي از آنها به بهره‌برداري رسيده و بخشي ديگر در آستانه بهره‌برداري مي‌باشد.

وي افزود: در بخش اشتغال عليرغم نبود آب و نداشتن شهرك صنعتي، ‪۴۰۰‬ ميليارد ريال در قالب بنگاه‌هاي زود بازده طرح مصوب شده كه تاكنون ‪۱۳۵‬ ميليارد ريال به متقاضيان اجراي طرحها پرداخت شده است.

وي گفت: با بهره‌برداري از اين طرحها يكهزار و ‪ ۲۵۰‬فرصت شغلي در جوانرود فراهم خواهد شد.

وي افزود: از ‪ ۹‬هزار خانوار جوانرودي هفت هزار خانوار تحت پوشش شبكه گاز شهري هستند كه تاكنون بيش از سه هزار و ‪ ۵۰۰‬علمك در اين شهر نصب شده است.

فرماندار جوانرود افزود: تا قبل از جدا شدن شهرستان ثلاث از جوانرود اين شهرستان داراي بازاچه مرزي در " شيخ صله " بود كه اينك اين بازارچه در شهرستان ثلاث باباجاني است.

وي افزود: شهرستان جوانرود داراي ‪ ۱۰‬كيلومتر مرز آبي و خاكي با كشور عراق است كه اين مسافت در منطقه ممنوعه واقع شده و نمي‌توان روي آن كار كرد.

وي گفت: اما تمام تلاش روي ساماندهي بازارچه شهر جوانرود گذاشته شده كه اين بازارچه به شكل زيبايي با ايجاد غرفه‌هاي جديد طراحي و احداث خواهد شد.

وي افزود: در ايام تعطيلات نوروز امسال ‪ ۷۰‬هزار مسافر از جوانرود ديدن كردند و از بازارچه اين شهر كالا خريداري كردند.

وي اظهار داشت: هم‌اكنون يك سوم جمعيت شهرستان جوانرود زير پوشش سهام عدالت هستند و سود اوليه خود را دريافت كرده‌اند.

وي گفت: در بخش طرح مسكن مهر، ‪ ۵۰‬هكتار اراضي دولتي براي احداث مسكن سه هزار و ‪ ۵۰۰‬خانوار اختصاص يافته است.

فرماندار جوانرود گفت: جوانرود در سال ‪ ۶۹‬به شهرستان ارتقا يافت كه با برخورداري از جاذبه‌هاي بسيار ديدني يكي از مناطق خوش آب و هواي استان است كه سالانه تعداد زيادي گردشگر را براي بهره بردن از اين طبيعت زيبا به خود جذب مي‌كند.

وي گفت: در سال جاري نيز يكصد ميليارد ريال اعتبارات براي تكميل و احداث ‪ ۱۱۵‬طرح عمراني به اين شهرستان اختصاص يافته است.

شهرستان جوانرود با ‪ ۶۳‬هزار نفر جمعيت در ‪ ۸۶‬كيلومتر شمال غربي كرمانشاه واقع است كه داراي دو بخش، چهار دهستان و ‪ ۱۱۲‬روستا مي‌باشد.
 پنجشنبه 20 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 370]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن