تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819684761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ديدار وزير معادن گينه و وزير صنايع و معادن ايران ايران و گينه كوناكري همكاري‌هاي معدني را افزايش مي‌دهند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در ديدار وزير معادن گينه و وزير صنايع و معادن ايران ايران و گينه كوناكري همكاري‌هاي معدني را افزايش مي‌دهند
به گزارش خبرنگار ايرنا ، احمد كانته وزير معادن و زمين شناسي گينه كوناكري در اين ديدار كه شامگاه سه شنبه در محل وزارت صنايع و معادن انجام شد، گفت: گينه يكي از كشورهاي غني در زمينه ذخاير مواد معدني از جمله بوكسيت ( مواد اوليه آلومينيوم) ، الماس و ... است و از همكاري با سرمايه‌گذاران براي اكتشاف مواد معدني استقبال مي‌كند.

وي سپس ايران را يكي از كشورهاي توانمند در زمينه فعاليت‌هاي معدني ذكر كرد و افزود: از جمهوري اسلامي ايران مي‌خواهيم در بهره برداري از منابع معدني گينه كوناكري همكاري كند و همچنين ايران اجراي طرح‌هاي مختلف در بخش زيرساخت‌ها را در گينه برعهده گيرد.

كانته از جمله زيرساخت‌هاي مورد نياز گينه را احداث جاده ، راه آهن ، بندر براي تخليه بوكسيت و احداث آزمايشگاه مجهز براي آناليز نمونه‌هاي مواد معدني ذكر كرد .

وزير معدن و زمين شناسي گينه كوناكري ضمن دعوت از مهندس علي اكبر محرابيان وزير صنايع و معادن ايران براي بازديد از اين كشور ، اظهار اميدواري كرد ايران توانمندي‌هاي خود را در زمينه فعاليت‌هاي معدني در گينه بكار گيرد.

وزير صنايع و معادن كشورمان نيز در اين ملاقات از گستر ش همكاري‌هاي صنعتي و معدني با گينه كوناكري استقبال كرد و گفت: بهترين زمينه شروع همكاري‌هاي دو طرف ، در بخش پروژه‌هاي صنعت و معدن و همچنين پروژه‌هاي عمراني است.

محرابيان با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران با طرح‌هاي توسعه خود نياز به منابع طبيعي مختلف دارد، افزود: ميزان توليد آلومينيوم در ايران اكنون سالانه حدود ‪ ۲۲۰‬هزار تن است كه بخشي از بوكسيت مورد نياز (مواد اوليه آلومينيوم) را از خارج وارد مي‌كند.

وي در ادامه اظهار داشت: ايران اكنون طرح‌هاي توسعه آلومينيوم را تا رسيدن به سطح ‪ ۱/۵‬ميليون تن در پنج سال آينده و همچنين اجراي پروژه‌هاي فولادي را در دست اجرا دارد كه براي اجراي اين طرح‌ها در آينده به مواد اوليه نياز دارد.

محرابيان با بيان اينكه ايران و گينه بايد بر توانايي‌هاي خود تاكيد كنند، گفت: جمهوري اسلامي ايران از توانمندي‌هاي بالايي در اجراي طرح‌هاي نيروگاهي ، حمل و نقل، جاده‌سازي و ديگر خدمات فني و مهندسي برخوردار است و در اين زمينه‌ها در داخل و خارج كشور پروژه‌هاي زيادي را اجرا كرده و يا در دست اجرا دارد.

وي سپس آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي احداث آزمايشگاه آناليز مواد معدني درگينه كوناكري اعلام داشت و افزود: در حال حاضر بيش از ‪۳۰‬ پروژه زيرساختي در قاره افريقا توسط مهندسان و متخصصان جمهوري اسلامي ايران در حال اجرا است.

وزير صنايع و معادن كشورمان سپس تاكيد كرد، سازمان زمين شناسي ايران اكنون در ‪ ۱۹‬كشور جهان پروژه‌هاي پي جويي و اكتشاف مواد معدني در دست اجرا دارد و مي‌تواند در اين زمينه‌ها به گينه كوناكري نيز كمك كند.

محرابيان با اشاره به توسعه فعاليت‌ها در ايران در بخش زمين شناسي گفت :در طول دو سال گذشته ، آزمايشگاه‌هاي زمين شناسي ايران تجهيز شده‌اند و تعداد آناليز مواد معدني در اين آزمايشگاه‌ها از ‪ ۲۰‬هزار مورد در دو سال گذشته به ‪ ۱۱۰‬هزار مورد در حال حاضر افزايش يافته است.
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن