تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817627677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش هاي پلاگين VRay نرم افزار (rhino)


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: hesam_g5921-03-2009, 05:03 PMسلام...اين كار رو ببينين..هر چند قبلا هم گذاشتم http://www.picup.ir/images/jaoanzvwlw1365502r8j.jpg منظورم از اين عكس نشون دادن حالت depth of field بود...همون محو شدن اجسام دورتر...( يا عمق ديد) با اجازه آموزش مختصري رو كه بنا به تجربه يك روزه خودم بدست آوردم..در اختيارتون ميزارم ================== 1- اولين كاري كه ميكنيم...ساختن 3 كره روي يه پلان هست (البته من بك گراند و نور هم بهش اضافه كردم تا بهتر ديده بشه) http://www.picup.ir/images/jv9x4qwqdq6judm1n15s.jpg 2- متريال دهي با رنگهاي مختلف( من رفلكت هم بهش اضافه كردم..شما هم ميتونين اضافه كنين تا نتيجه رو بهتر ببينيد) http://www.picup.ir/images/3zwzj3kp7d 8t7yzw6lz.jpg 3- براي اينكه تنظيماتمون دقيق باشه بايد موقعيت دوربين رو داشته باشيم....پس روي پنجره prespective كليك كنيد تا پنجره اش فعال باشه...اونوقت كليد F6 رو بزنين تا توي زاويه ديدهاي ديگه..دوربين ديد پرسپكتيو ديده شه نقطه مركزي دوربين رو بگيريد و روي كره وسطي قرار بديد و دوربينتون رو تنظيم كنين. روي كليد خط مستقيم Line كليك كنين ....در ضمن مطمئن باشين كه snap point روشن باشه http://www.picup.ir/images/20az6tkmc747d 7rn42h.jpgوhttp://www.picup.ir/images/un5gajh6m1rhwmbjny9.jpg توي زاويه ديد top خط رو از روي نقطه اول دوربين شروع كنين تا به نقطه وسط برسين...شماره زير صفحه رو به خاطر بسپارين اين طول ديد و عمق دوربين شماست كه مهمه http://www.picup.ir/images/govajcj1m44t4q1m8j5.jpg 4- خوب..حالا موقع تنظيمات عمق ديد هست...: قسمت option رو باز كنيد.... http://www.picup.ir/images/xspfnja 42rn8ccq5sobk.jpg زير شاخه camera رو پيدا كنين...و بازش كنين(روش كليك كنين) قسمتي با عنوان depth of field رو پيدا كنين...البته تيك نداره و فعال نيست...پس فعالش كنين http://www.picup.ir/images/rl0qqfzgx5szjmhsxsq.jpg aperture در حالت عادي 0.1 هست....اين قسمت..بزرگي و مقدار حالت محو شدگي رو نشون ميده override focal dist هم روي 200 تنظيم شده....شما تيك زده و شماره اي رو كه در مرحله قبل بدست آوردين وارد كنين 1- خوب..براي من عددم 92 بود....پس...92 رو وارد ميكنم و رندر ميگيرم نتيجه اين ميشه( مقدار شفافيت رو روي 1 تنظيم كردم) http://www.picup.ir/images/o73uv1reb 5z3xb 2cvo.jpg http://www.picup.ir/images/rpala 2jjxec6v64e6fs6.jpg كره قرمز وسطي شفاف و كره سفيد و نارنجي مات هستن...چون ما نقطه مركزي دوربين رو روي كره قرمز قرار داده بوديم.... 2 - براي شفاف كردن كره اول(سفيد) بايد عددي كمتر از 92 بدم...و عمق ميدان ديد رو كم كنم پس عدد رو روي 64 ميزارم و رندر ميگيرم : http://www.picup.ir/images/rl0qqfzgx5szjmhsxsq.jpg http://www.picup.ir/images/bkz8ddwomo48wgg2q6e.jpg 3- براي شفاف كردن كره نارنجي عكس عمل بالا رو انجام ميديم..يعني عمق ديد رو بيشتر از 92 ميزارم...حدود 120....و رندر http://www.picup.ir/images/tle22jkretzhzfror.jpg http://www.picup.ir/images/g126kv9cykfkce8o3nl5.jpg اميدوارم از اين آموزش سريع و quick بهره برده باشين.... hadi66525-03-2009, 10:43 PMممنون احسان جان راستش من بابت این رندرایی که داری با راینو میگیری دارم یکمی وسوسه میشم بیام رندراشو امتحان کنم : دی آموزشش که نشون میده کامله فقط به جز علی که خیلی کمتر میاد فقط تو راینو کاری ممنون hesam_g5930-03-2009, 03:28 PMایشالا یه روز راینو هم میشه مکس...اونوقت رقابت دیدنی تر میشه... همین الانش هم تو خیلی از فروم های 3 بعدی..مخصوصا خارجی...کلی درگیری بین این دوتا نرم افزاره قدرتمنده ممنون هادی جان...علی هم خیلی وقته نیست شده اصلا SSS_HHH_OOO31-03-2009, 01:55 AMاین رندرتات خیلی قشنگن آموزشت برای مکس هم مفیده ممنون.... hesam_g5931-03-2009, 03:05 PMجدا؟؟؟ ممنون شهاب جان...نمدونستم...آخه فک میکردم وی ری راینو با مکس فرق داره farhad.mehraban23-04-2009, 08:04 AMحسام جان کارت درسته ادامه بده (دست ما رو هم بگیر) Hamed.tba26-06-2009, 01:09 AMبسیار عالی... Hamid..God13-09-2009, 11:14 AMسلام باسه این که تاپیک کاملتر بشه: اسم سایتی که اینو ازش بر داشتم الان یادم نیست آموزش رندر در راینو با پلاگین v-ray for Rhino پلاگین ها نرم افزار های کوچکی هستند که برای کاربرد های خاص به یک نرم افزار دیگر اضافه می شوند. برای مثال Flamingo یکی از پلاگین های راینو است که برای رندر استفاده می شود و محبوبیت بسیار زیادی در بین کاربران راینو دارد. v-ray for Rhino از نسخه 3 راینو به بعد متولد شد. این پلاگین قبلاً به 3ds max،maya،cinema 4d و... اضافه شده بود و به تازگی برای sketch up و rhino نوشته شده است. رندرر v-ray بر اساس global illumination کار می کند. یک اتاق را با یک پنجره در نظر بگیرید. وقتی شما وارد این فضا می شوید، بدون اینکه هیچ منبع نوری در آن روشن باشد می توانید اشیا و اجسام داخل اتاق را ببینید. بستگی به شدت نوری که از بیرون وارد این اتاق می شود، فضای اتاق نیز قابل درک بوده و شما قادر به تشخیص رنگ ها و خصوصیات سطوح هستید. اما شما در کم یا زیاد کردن این نور دخالتی ندارید. در واقع این نور از خارج اتاق و از پنجره وارد شده و آن را روشن می کند. این نور global illumination نام دارد. بنابراین شما در محیط v-rayبه صورت پیش فرض دارای نور هستید و می توانید از همین نور به عنوان نور فضای رندر استفاده کنید. با این توضیحات به سراغ ساخت یک صحنه ساده برای رندر یک گالون روغن می رویم. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-1.jpg اگر v-ray را نصب کنید تنظیمات آن به محیط راینو اضافه می شود. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-2.jpg اگر این تنظیمات را در محیط راینو ندارید از منوی بالا در قسمت render گزینه current renderer را باز کرده و v-ray for rhino را فعال کنید تا این تنظیمات به محیط راینو اضافه شوند. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-3.jpg یک صفحه ساده به زیر گالون اضافه می کنیم. این کا را به دو صورت می توانید انجام دهید: 1) ازدستور plane استفاده کنید. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-4.jpg http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-5.jpg 2) از v-ray infinite plane استفاده کنید. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-7.jpg http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-6.jpg مزیت استفاده از روش دوم این است که در این حالت صفحه ای که شما در فضا می گذارید دارای اندازه ای نامحدود است و کل فضای شما را در بر می گیرد ضمن اینکه با هر اندازه آن را در فضا بگذارید در اندازه اصلی آن تأثیری ندارد. در مرحله ی بعد شما به زمینه و گالون، موادی را نسبت می دهید برای این کار پنجره v-ray material editor را باز کنید. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-8.jpg در اینجا شما می توانید مواد و متریال خود را ساخته و مدیریت کنید. به صورت پیش فرض در این پنجره یک متریال وجود دارد که شما می توانید با کلیک راست بر روی آن و انتخاب گزینه Rename اسم آن را به دلخواه تغییر داده و به زمینه نسبت دهید. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-9.jpg وقتی که متریال انتخاب شده باشد، تنطیمات آن به سمت راست اضافه می شوند. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-10.jpg از پنجره Diffuse وجلوی color می توانید برای تغییر رنگ ماده مورد نظرتان استفاده کنید. با کلیک بر روی Update preview می توانید یک پیش دید از متریال خود داشته باشید. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-11.jpg برای نسبت دادن متریال به شی مورد نظر، ابتدا آن را انتخاب نموده و سپس با کلیک راست بر روی متریال، گزینه Apply material to object را انتخاب نمایید. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-13.jpg به این ترتیب متریال های دیگری را نیز به بدنه گالون و درب آن نسبت می دهیم. نکته:در متریال های ساخته شده در این خودآموز فقط از رنگ استفاده شده است. ساخت مواد و متریال در v-ray احتیاج به بحث مفصل تری دارد که در این خودآموز نمی گنجد. در مرحله بعد به سراغ تنظیمات v-ray می رویم. در قسمت تنظیمات v-ray گزینه v-ray options را باز کنید. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-14.jpg در این پنجره تنظیمات کلی و عمومی v-ray for rhino در دسترس شما قرار می گیرد. برای انجام تنظیمات در این قسمت به ترتیب زیر عمل کنید: 1) به قسمت Global switches رفته و گزینه Default lights را غیر فعال کنید. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-15.jpg 2) به قسمت Camera رفته و گزینه physical camera را غیر فعال کنید. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-16.jpg 3) به قسمت Environment رفته و رنگ GI و Backgroundرا به سفید تغییر دهید. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-17.jpg 4) از جلوی GI skylight روی حرف M کلیک کنید تا پنجره Texture editor باز شود. از قسمت Common جلوی گزینه Type، None را انتخاب و Apply کنید این کار را در مورد M جلوی Background نیز انجام دهید تا به m کوچک تبدیل شوند. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-18.jpg 5) به قسمت Indirect illumination رفته وگزینه Primary Engine را روی Irradiance map و Secondary Engine را روی Quasi Monte-carlo تنظیم کنید. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-19.jpg 6) به قسمت Irradiance map رفته و جلوی گزینه Mat Rate عدد 2- را تایپ کنید. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-20.jpg حالا صحنه را رندر کنید. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-21.jpg برای اینکه بتوانید اندازه رندر را بزرگ تر بگیرید به قسمت Output رفته و اندازه بزرگ تر را انتخاب کنید. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-22.jpg در اینجا رندر نهایی را مشاهده می کنید. http://www.newdesign.ir/images/2009-7-4-v-ray-23.jpg بازم می زارم شما حسام جان خوشحال می شم مارو بازم از تجروبیاتتون بهره مند کنین یه مدته تو تاپیک مدلینگ(طرح هایه در حال ساخت ازت خبری نیست M_E_H_D_I14-09-2009, 01:59 PMحسام جان آموزشهات خیلی عالیه... ممنون... فقط یه برنامه ای هست مثل Modo که اونهم خیلی پیشترفت کرده و در حد همون مکسه!!! Hamid..God23-09-2009, 03:33 PMسلام امروز یه لینک می زارم که چنتا ویدئو یه شدیدا به درد بخور توش هست که چنتا متریال از جمله رنگ ماشین شیشه استیل لاستیک و آب رو توش اموزش داده تازه اموزش عمق میدان آقا حسام رو می تونین به صورت ودئو تو همین لینک پیدا کنین ds13.uforg.net/v-ray-for-rhino-tutorial البته این لینک تو بعضی از سرورا فیلتر شده بهتره دوستانی که به این مشکل بر خوردن از ultra surf برا دیدنش استفاده کنن چون ارزش داره hesam_g5903-01-2010, 01:19 PMحسام جان آموزشهات خیلی عالیه... ممنون... فقط یه برنامه ای هست مثل Modo که اونهم خیلی پیشترفت کرده و در حد همون مکسه!!! مرسی مهدی جان...آره دیدم مودو رو... دانلودش کردم.... base این نرم افزار...راینو هستش...ولی با امکانات کمتر و دکمه های گرافیکی بهتر زیاد تفاوتی ندارن.... جدیدا مشتقات راینو داره زیاد میشه....مودو ..متریکس و ...... سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4525]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن