تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):جز به یکى از سه نفر حاجت مبر: به دیندار، یا صاحب مروت، یا کسى که...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821341634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قائم مقام وزير تعاون اعلام كرد: فيش هاي مسكن مهر فروختني نيست


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: قائم مقام وزير تعاون اعلام كرد: فيش هاي مسكن مهر فروختني نيست
يك ميليون و صد هزار نفر از متقاضيان مسكن مهر شرايط عضويت نداشتند.
آفتاب: قائم مقام وزير تعاون فروش فيش هاي مسكن مهر را مجاز ندانست و يادآور شد هر كجا با جنين مسئله اي روبرو شويم امتياز آنرا سلب مي‌كنيم .

به گزارش خبرنگار سرويس اقتصاد و صنعت آفتاب ،قائم مقام وزير تعاون در امور استان ها گفت: «بعد از بررسي هاي به عمل آمده توسط وزارت تعاون، حدود يك ميليون و 100 هزار نفر از متقاضيان ثبت نام در مسكن مهر شرايط ادامه عضويت نداشتند».

سيد علي علوي، قائم مقام وزير تعاون در امور استان ها با بيان اينكه حدود سه ميليون و 700 هزار نفر متقاضي مسكن مهر در سايت ثبت نام كرده‌اند اظهار داشت : «در طي بررسي هاي به عمل آمده از سوي مسوولين ذيربط، يك ميليون و 500 هزار نفر پالايش و به واگذاري مسكن مهر ارجاع داده شده اند».

علوي كه در يك نشست خبري سخن مي گفت تمام اعضاء ثبت نام شده در سايت مسكن مهر را مجاز به داشتن چهار شرط فاقد مسكن و زمين، متاهل بودن، عدم استفاده از هيچ تسهيلات دولتي و بانكي براي خريد زمين و ملك و همچنين ساكن پنج ساله در شهر مورد نياز دانست و افزود: « افرادي كه از ليست متقاضيان واگذاري مسكن خارج شده اند داراي شرايط فوق بوده اند».

وي در پاسخ به اين پرسش كه كه چرا با يكسري از ثبت نام شونده‌ها بابت واريز وجه نقد تماس گرفته شده و عده ديگر هنوز بلاتكليفند گفت: «عده اي كه تماسي با آنها گرفته نشده يا مشمول دريافت تسهيلات مسكن مهر نبوده‌اند و يا اينكه در دوره بعدي براي واريز وجه با آنها تماس گرفته مي شود به هر جهت ثبت نام كنندگان براي اطلاع از وضعيت خود مي توانند به سايت مسكن مهر مراجعه

” از اين پس كليه ثبت نام هايي كه خارج از سايت و در دفتر معاونت هاي وزارت تعاون صورت مي گيرد غير قابل قبول است. ... “

كرده و با درج كد ملي و كد رهيابي از وضعيت خود آگاه شوند».

علوي همچنين هيچ ثبت نامي بر اي مسكن مهر را جز از طريق اينترنت مجاز ندانست و گفت : «تمامي افرادي كه به غير از اين طرق در مسكن مهر ثبت نام كرده باشند از ليست متقاضيان خط مي خورند و ثبت نامشان باطل خواهد شد».

وي افراد مجرد را در قالب اين طرح ندانست و تاكيد كرد : «تنها بانوان مجرد بالاي 35 سال و همچنين نخبگان المپيادهاي علمي، استثناهايي هستند كه براي عضويت در مسكن مهر مي توانند اقدام كنند».

علوي همچنين با بيان اينكه فروش واحدهاي نيمه ساخته مسكن مهر غير قانوني است، گفت: «مشمولان طرح مسكن مهر تنها زماني كه كار پروژه به پايان رسيده مي توانند اقدام به فروش خانه هايشان كنند در غير اينصورت امتياز آنها لغو مي شود».

وي از حذف شرط سقف حقوق براي ثبت نام در طرح مسكن خبر داد و گفت: «از اين پس كليه ثبت نام هايي كه خارج از سايت و در دفتر معاونت هاي وزارت تعاون صورت مي گيرد غير قابل قبول است و متقاضيان تنها بايد از طريق سايت ثبت نام كنند».

همچنين علوي گفت: «امسال تمام

” در صورتي كه افراد متقاضي مسكن مهر نتوانند در حين ساخت مبلغ مورد نظر را پرداخت كنند امتياز آنها لغو شده و به فرد ديگري داده خواهد شد. ... “

كساني كه در سال 86 ثبت نام كرده اند صاحب زمين مي شوند گفت: «در حال حاضر بيش از 150 هزار واحد مسكوني در مرحله ساخت در كل كشور قرار دارد».

قائم مقام وزير تعاون افزود: «تهران با 250 هزار واحد مسكنوني و كهكيلويه و بوير احمد با 10 هزار واحد مسكوني به ترتيب بالاترين و پايين ترين واحد مسكوني را در طرح مسكن مهر دارا هستند».

وي اظهار داشت: «دولت تنها يك ميليون تومان براي آماده سازي زمين و 14 ميليون تومان براي ساخت ارائه مي دهد و چنانچه متقاضيان نتوانند ساير هزينه هاي ساخت را تامين كنند مي توانند با تغيير متراژ واحدهاي مسكوني خود از 75 به 50 متر هزينه ساخت را پايين بياورند. در غير اين صورت فرد ديگري جايگزين آن ها در تعاوني خواهد شد».

علوي در خصوص دريافت وام 5 ميليون توماني از صندوق تعاون در قالب طرح مسكن مهر اظهار داشت: «اين صندوق بر اساس مدت سپرده گذاري اقدام به پرداخت وام 5 ميليون توماني متقاضيان خودمي كند».

وي همچنين گفت :«در صورتي كه افراد متقاضي مسكن مهر نتوانند در حين ساخت مبلغ مورد نظر را پرداخت كنند، امتياز آنها لغو شده و به فرد ديگري داده خواهد شد».

علوي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران در مورد متراژ اين واحدها گفت:« متقاضيان مي‌توانند با توجه به افزايش هزينه‌هاي ساخت تا 50 متر هم بسازند اما ميانگين ساخت در اين طرح 75 متر است كه تعاوني‌ها با توجه به امكانات اعضاي خود مي‌توانند متراژ را كاهش و يا در حد همين رقم در نظر بگيرند».
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن