تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):تقواى الهى داشته باشيد و اصلاح كنيد ميان خودتان را زيرا خداوند در روز قيامت ميان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798319266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهمیت لجستیک در کسب‌وکارها


واضح آرشیو وب فارسی::

تمام کسب‌وکارها فارغ از اندازه آن‌ها، یک هدف مشترک دارند: رشدی فراتر از تمام مرزها. یکی از عوامل اصلی موفقیت کسب‌وکار، قابلیت بهینه‌سازی تحویل محصولات از نقطه تولید تا مصرف‌کننده نهایی خواهد بود. بدون توجه به حوزه یا مکان، لجستیک یک جنبه اساسی است که به حرکت کالاها از نقطه تولید به نقطه نهایی و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.



با مفهوم لجستیک آشنا شوید

لجستیک چیست؟ لجستیک یک بخش از زنجیره تامین است که درگیر جریان کالاها از یک نقطه‌به‌نقطه دیگر از طریق  حمل‌ونقل است. به‌عبارت‌دیگر، فرایندهای مرتبط با انتقال اقلام داخلی یا از فروشنده به مشتری به‌طور جمعی به‌عنوان حمل‌ونقل شناخته می‌شوند. حمل‌ونقل عمدتا هزینه و وزن کالاها، عوامل دیگری نظیر رضایت مشتری و دسترسی به انبارهای کافیرا درنظر می‌گیرد.

مدیران لجستیک باید به‌طور مداوم بر این فرایند نظارت کنند و جزئیات مختلف را به‌دقت پایش کنند. به‌عنوان‌مثال، مسیرهای حمل‌ونقل باید بر اساس راحتی و کارایی، چارچوب‌های قانونی و کاهش نگرانی‌هایی نظیر ساخت و تعمیرات جاده، تداخل‌های نظامی و شرایط جوی ناپایدار انتخاب شوند. اهمیت دارد تا شرکت‌های حمل‌ونقل، راه‌حل‌های بسته‌بندی و هزینه‌های مرتبط با آنها بادقت ارزیابی کنند.

زنجیره ارزش

زنجیره ارزش چیست؟ زنجیره ارزش طیف کاملی از فعالیت‌هایی را توصیف می‌کند که برای رساندن یک محصول یا خدمات از ابتدای ایده، از طریق مراحل مختلف تولید، تحویل به مصرف‌کنندگان نهایی و دفع نهایی پس از استفاده در شکل کلی آن، شکلی را به خود می‌گیرد. تولید فی‌نفسه تنها یکی از پیوندهای زنجیره ارزش‌افزوده به شمار می‌رود.

حواله انبار

انواع پرداخت‌های مرتبط با یک کالا به نام حواله شناخته می‌شود. زمانی که از حواله در زمینه‌های کارخانه و انبارداری صحبت می‌شود، به‌اصطلاح فرم حواله اشاره دارد که برای انواع مختلف کالاها صادر می‌شود. هنگامی‌که کالا به‌منظور ارسال به مصرف‌کننده از انبار خارج می‌شود، فرایند تکمیل فرم حواله انبار آغاز خواهد شد؛ وظیفه تکمیل و ثبت این فرم حواله بر عهده انباردار سازمان است.

چرا لجستیک برای شرکت‌ها مهم است؟

راه‌حل‌های لجستیکی بسته به ماهیت کسب‌وکار و تصمیمات محصول آن متفاوت است، اما این فرایند همیشه پیچیده می‌ماند. نداشتن لجستیک شایسته به سود شرکت لطمه می‌زند. این خصوصیت می‌تواند کل زنجیره تامین را فلج کند؛ زیرا بدون لجستیک مناسب، هیچ جابه‌جایی پول نقد از مشتریان به فروشندگان وجود نخواهد داشت.

لجستیک در درجه اول بر جابه‌جایی کالا در کانال‌های مختلف متمرکز است، اما پیامدهای آن بسیار بیشتر است. در تجارت، موفقیت در لجستیک به افزایش کارایی، کاهش هزینه‌ها، افزایش نرخ تولید، بهبود مدیریت موجودی، استفاده کارآمد از انبارها، رضایت بیشتر مشتری و فروشنده و تجربیات بهتر مشتری منجر می‌شود. شرکت‌هایی که بر سیستم مدیریت لجستیک پیچیده سرمایه‌گذاری می‌کنند از مزایای زیادی برخوردار خواهند شد.

رهبری بازار

صرف‌نظر از جایگاه کسب‌وکار، شما همیشه می‌خواهید مطمئن شوید که محصولات به‌موقع به دست مشتریان می‌رسند و نیازهای آنها را برآورده می‌کنند. با پیشرفت‌های فناوری، شما می‌خواهید محصول را تا زمانی‌که به دست مشتریان برسد، ردیابی کنید. اما، ماندن در صدر رقابت برای رهبری بازار یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای تجاری است. داشتن لجستیک مدیریت‌شده به شما اطمینان می‌دهد که بازار را برای دوره‌های طولانی رهبری می‌کنید.



مدیریت تولید روان

داشتن مدیریت لجستیک روان به کسب‌وکار شما این امکان را می‌دهد که هر وظیفه‌ای را به‌طور موثر برنامه‌ریزی سازید و در منابع و زمان صرفه‌جویی کنید. این ویژگی نه‌تنها به کارمندان کمک می‌کند تا وظایف تکراری را انجام ندهد، بلکه مدیریت نیز می‌تواند کنترل بیشتری بر تولید کالاها، باکیفیت مطلوب داشته باشد.

جلوگیری از ضرر

لجستیک نه‌تنها باعث می‌شود که محصولات از نقطه تولید به نقطه نهایی (مصرف‌کننده) برسد، بلکه تضمین می‌کند که در شرایط و زمان بهینه تحویل داده می‌شود. اگر این فرایند به‌خوبی مدیریت نشود، دچار تاخیر، سرقت، تلفات و سایر عوامل مخرب خواهد شد. 

مشتری همیشه می‌خواهد بداند که آیا تاخیری در لجستیک کالا وجود دارد یا خیر. مدیریت لجستیک به دستیابی به آرزوهای تجاری کمک می‌کند و درعین‌حال قابلیت اطمینان را در مشتریان عادی توسعه می‌دهد.

کاهش هزینه‌ها

همان‌طور که قبلا ذکر شد، یک جریان روان لجستیک به صرفه‌جویی در زمان و منابع کمک می‌کند. این امر بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها در تمام مراحل فرایند تاثیر مثبتی خواهد داشت. شما می‌توانید با مدیریت هوشمندانه موجودی در تمام مراحل، سهام خود را به‌طور بهینه برنامه‌ریزی کنید. با ارائه راه‌حل‌های نرم بدون کاهش هزینه‌ها، امکان مدیریت تحویل روان وجود خواهد داشت.

تجربه مشتری قابل‌اعتماد

زمانی که شرکت بتواند نیازها و توقعات مشتریان را برآورده کند، مشتریان موجود را درگیر خواهد کرد تا با رضایت بیشتری به برند وفادار بمانند. این امر مشتریان وفادار را وادار می‌کند تا مشتریان شناخته شده خود را به استفاده از خدمات و محصولات شرکت شما تشویق کنند. زمانی‌که شرکت بتواند فرایند لجستیک را از انتها به انتها به‌آرامی مدیریت کند، با رضایت مشتری روبه‌رو خواهد شد. 

مشتریان همیشه به‌دنبال ارتباط با کسب‌وکاری هستند که بهترین، سریع‌ترین و امن‌ترین راه‌حل را ارائه می‌دهد. از نظر تحویل محصول، مشتریان به دنبال ایمنی و تحویل به‌موقع محصول خواهند بود. در این دوره رقابتی عظیم مشتریان به‌دنبال بهترین‌ها برای پول خود هستند.

کمک به گسترش کسب‌وکار

هر نوع کسب‌وکاری صرف‌نظر از اندازه موجود، آرزوی رسیدن به سطوح وسیع‌تری را دارد. با توانایی گسترش تجارت، تدارکات به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا به سطوح بالاتر و جدیدی برسد. اگر یک سیستم مدیریت لجستیک کارآمد ندارید، تمرکز بر انگیزه‌های کسب‌وکار اصلی می‌تواند دشوارتر باشد. ازآنجایی‌که لجستیک مسئولیت کامل حمل‌ونقل محصول را بر عهده می‌گیرد، مراقبت از فعالیت‌های توسعه‌ای راحت‌تر خواهد بود.

تاثیر لجستیک بر اقتصاد

در اقتصاد مدرن، داشتن زیرساخت لجستیکی قوی ضروری خواهد بود. بسیار مهم است که بتوانیم کالاها را از مبدا به مقصد نهایی انتقال دهیم. اگر کسب‌وکارها نتوانند محصولات را به‌سرعت تحویل دهند، خطر ازدست‌دادن مشتریان و درآمد خود را دارند.

یک سیستم لجستیک کارآمد به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا هزینه‌ها را کاهش دهند و به آن‌ها اجازه می‌دهد کالاها را به طور کارآمدتر بدون متحمل شدن هزینه‌های حمل‌ونقل بالا یا تاخیرهای غیرضروری به دلیل برنامه‌ریزی ضعیف یا کمبود منابع موردنیاز برای شیوه‌های حمل‌ونقل مناسب کاهش دهند. 

تجهیزات خودکار مانند ربات‌ها یا هواپیماهای بدون سرنشین که می‌توانند به کاهش قابل‌توجه هزینه‌های نیروی کار کمک کنند و درعین‌حال کارایی را از طریق فرایندهای اتوماسیون در هر مرحله از فرایند تولید بهبود بخشند.

جمع‌بندی

هر رهبر شرکت موفقی ماهیت حیاتی لجستیک سازمان‌یافته را درک می‌کند. آنها تشخیص می‌دهند که ارائه لجستیکی قوی و ایمن برای برآوردن نیازهای مصرف‌کننده و پیشی‌گرفتن از رقابت بسیار مهم است. هنگامی که یک کسب‌وکار درک محکمی از انتظارات مشتری خود دارد، باید برنامه‌ای برای دستیابی به آنها از طریق استفاده از لجستیک طراحی کند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن