تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس اندوه و مشکلى را از مومنى بر طرف نماید خداوند در روز قیامت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808212810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قالیباف: قوه قضائیه با اقتدار می‌تواند ترک فعل‌ها و خطاها را به‌موقع کنترل کند و اعتماد عمومی را تقویت کند


واضح آرشیو وب فارسی::

رئیس مجلس گفت: ما مسئولان و نخبگان باید به این موضوع توجه کنیم که در جامعه، یک فاصله بین آنچه باید اتفاق بیفتد و آنچه واقعاً اتفاق می‌افتد وجود دارد، و باید سعی کنیم این فاصله را کاهش دهیم.



محمدباقر قالیباف در همایش ملی اندیشه‌های قضایی رهبر انقلاب، اظهار کرد: امام ما با ایمان به خدا و ایمان به مردم و با اراده قوی و مستحکم، برای خدا تلاش کردند. ایشان هیچ کلمه‌ای جز در راه خدا نگفتند و هیچ گامی جز در راه خدا نبردند. نتیجه این تلاش، آزادی ملت و افزایش عزت و شرف برای امت اسلامی بود.

وی ادامه داد: هرگز از این نیز غفلت نداریم که ما مسئولان و نخبگان جامعه باید به این موضوع مهم هم توجه کنیم که یک فاصله ای بین آنچه باید اتفاق بیفتد و آنچه واقعاً در امور مختلف امروزی ما، به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی، رخ می‌دهد، وجود دارد و ما باید سعی کنیم این فاصله را کاهش دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما باید به مجاهدت و تلاش پیشگامان انقلاب اسلامی احترام بگذاریم، زیرا این هم وظیفه ماست. اگر این نقص و مشکلاتی به وجود آمده‌اند، ریشه آن‌ها در دور شدن از اصول و مبانی انقلاب اسلامی و اندیشه‌های سیاسی امام خمینی (ره) است. ما باید سعی کنیم این نقص را برطرف کنیم، زیرا در غیر این صورت، مدیون امام، شهدا و ملت عزیز خود خواهیم بود.

رئیس مجلس ادامه داد: قوه قضاییه نقش بسیار مهمی دارد که باید به آن توجه کنیم. در قانون اساسی، بار سنگینی بر دوش قوه قضاییه است که نقش کلیدی و حیاتی در حکومت اسلامی دارد.

او افزود: هر چند که اسلام به عدالت و عدل اهمیت بسیاری می‌دهد. اگر عدالت مستقر نشود، سایر امور معطل خواهند شد. قضاوت و مبارزه با بی‌عدالتی و فساد اهمیت دارد و قوه قضاییه محل پناه مظلومان است و پایه‌های حکومت را سفت می‌کند.

وی تأکید کرد: برای پیاده‌سازی عدالت، هر سه قوه باید نقش خود را ایفا کنند. قوه مقننه باید به تصویب قوانین عادلانه و منافع عمومی توجه کند. قوه مجریه نیز باید در توزیع عدالتی منابع اقتصادی گام بردارد. و بدون شک، قوه قضاییه برای عدالت در دادرسی باید فعالیت کند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم جامعه پیشرفت کند، به اقتدار قضایی نیاز داریم. این اقتدار می‌تواند نظم و انضباط کاری را تقویت کند و اشتباهات را با صلابت و به موقع کنترل کند. قوه قضاییه می‌تواند نقش اساسی و اثرگذاری در این زمینه داشته باشد.

رئیس مجلس تأکید کرد: قوه قضاییه نقش بسیار جدی و حیاتی در امنیت کشور دارد، به خصوص در اوقاتی که ما درگیر یک جنگ شناختی و اقتصادی هستیم. در این شرایط، نیازمند اقتدار قضایی برای حفظ امنیت ملی هستیم که باید به آن توجه کنیم. تحلیل دقیق، تدبیر هوشمندانه و عمل به موقع می‌تواند اعتماد عمومی را به وجود بیاورد، و اعتماد عمومی، بزرگترین سرمایه اجتماعی هر جامعه‌ای است.

او ادامه داد: اگر دو پایه اساسی برای پیشرفت انقلاب و حل مشکلات کشور را در نظر بگیریم، یکی از آنها ارزش‌های الهی و دیگری حضور و اعتماد مردم است. باید جلوی افرادی که سعی در تشویش مردم دارند، گرفته شود و ما باید با هم ارزش‌های الهی و اعتماد مردم را پیش ببریم. حضور و اعتماد مردم، اصلی‌ترین مبنای اندیشه سیاسی حضرت امام (ره) است که ما باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

وی افزود: یکی از نکات مهم، آزادی‌های مشروع در جامعه است که قوه قضاییه نقش بسیار مهمی در پیاده‌سازی آن دارد. اگر بخواهیم آزادی‌های مشروع در جامعه توسعه پیدا کند، باید با آزادی‌های نامشروع مقابله کنیم. به همان اندازه که با آزادی‌های نامشروع برخورد می‌شود، آزادی‌های مشروع نیز توسعه خواهند یافت و جامعه به سمت موفقیت و شادابی پیش خواهد رفت.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 395]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن