تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798470664




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی بهترین روش برخورد با مشتری ناراضی


واضح آرشیو وب فارسی::


برخورد با مشتری ناراضی شاید یکی از چالش برانگیزترین وقایعی است که در زمان کار برای هر یک از ما رخ می دهد. در این شرایط ممکن است شما با رفتارهای گاها خشونت آمیزی مواجه شوید. گاهی نیز مشاهده شده است که مشتری ها برای طرح شکایت خود بدون فوت وقت به مسئولین بالا رتبه در محل کار مراجعه می نمایند. برخوردهای اینچنینی می تواند تا حد قابل توجهی سبب افزایش فشار روحی و روانی بر کارمندان شود. این امر می تواند درصد نگرانی کارمندان را افزایش و راندمان کاری آنها را نیز کاهش دهد. در بسیاری از مواقع به کارمندها توصیه می شود که در زمان مواجه با چنین شرایطی تا حد ممکن خونسردی خود را حفظ نمایند. البته بدون شک بیان اینکه خونسردی خود را حفظ نمایید بسیار راحت می باشد.

 اما در مواقع بحرانی حفظ خونسردی کاری بسیار سخت است و برای رسیدن به این حد نیاز به آموزش های قبلی می باشد. در نهایت در ادامه این مقاله ما در تلاش هستیم تا به عنوان راهکاری مناسب برخی از روش های کاربردی برخورد با مشتری ناراضی را به شما عزیزان آموزش دهیم. شما با مطالعه این متن کوتاه تعدادی از ترفندهای ضروری برای مدیریت مشتری های ناراضی را خواهید آموخت.

 

چگونه باید با مشتری ناراضی برخورد نمود؟

اگر به عنوان یک کارآفرین یا کارمند در حیطه ای مشغول به خدمت هستید باید بدانید که درک شیوه برخورد با مشتری ناراضی می تواند به ادامه روند کاری شما کمک شایانی نماید. به خاطر داشته باشید که بدون شک شرکت های اقتصادی و خدماتی نمی توانند پاسخگوی نیازهای تمامی کاربران خود باشند. در نتیجه همین امر سبب تقابل اندیشه ها و خواسته های فردی خواهد شد. در چنین شرایطی پیش از جانب داری از توانمندی های خود ابتدا خود را در موضع مشتری هایتان قرار دهید. به خاطر داشته باشید مشتری ها نیز به دنبال تنش آفرینی نیستند و اگر مشکل به صورت اصولی رفع شود رضایت حداکثری آنها نیز جلب خواهد شد. در نتیجه باید به خود بقبولانیم که مشتری از خدمات ارائه شده رضایت ندارد و مشکل او شخصی نیست. همین طرز تفکر مثبت سبب می شود تا شما نسبت به رفع مشکل مشتری های خود تلاش بیشتری کنید.

 

انواع مشتری ناراضی به چند دسته تقسیم بندی می شوند؟

انواع مشتری ناراضی را در پنج دسته کلی می توانیم تقسیم بندی کنیم. اما باید بدانید که مدیریت اصلی مشتری های ناراضی در کسب و کارها بر عهده واحد بازاریابی می باشد. در واقع واحد بازاریابی باید با رصد رفتارها و برخوردهای اینگونه مشتری ها تمهیدات مناسبی را برای مواجه با چنین شرایطی در نظر بگیرند. در ادامه به صورت مختصر به بررسی انواع مشتری ناراضی از نگاه متخصصان رشته مدیریت کسب و کار خواهیم پرداخت.

 

مشتریانی که ناراضی هستند اما صبر بیشتری دارند

یکی از گروه های مشتریان ناراضی مشتریانی هستند که از خدمات و یا کالای ارائه شده رضایت چندانی ندارند. اما آنها این امر را به صورت عملی ابراز نمی کنند. این افراد غالبا به صورت عینی نارضایتی خود را به شرکت ها بروز نمی دهند. آنها معمولا اشتباهات را در کارهای اقتصادی طبیعی می دانند و همین مسئله سبب می شود تا بروز عملی در رفتار خود نداشته باشند. اما نکته مهم در نوع برخورد با اینگونه مشتریان این است که معمولا این افراد با صبوری بالایی با شما همکاری خواهند کرد. 

اما زمانی که آستانه صبر آنها لبریز شود بدون لحظه ای درنگ همکاری خود را با شما قطع خواهند کرد. در نهایت اگر مشتری شما نسبت به خدمات بازخوردی نشان نمی دهد این مسئله به معنای رضایت صددرصدی او نیست. پس پیش از آنکه مشتری های خود را بنا به دلایل مختلف از دست بدهیم باید به فکر بررسی سطح رضایت آنها باشید. همچنین در صورت وقوع نارضایتی حتما باید به فکر رفع مشکل بود. این امر می تواند در بلند مدت میزان وفاداری مشتری های ثابت را افزایش دهد.

مشتریان ناراضی که رفتارهای تهاجمی دارند

برخی از افراد قادر به مدیریت درست خشم خود نیستند. معمولا اینگونه افراد در زمانی که از خدمات ارائه شده رضایت کافی نداشته باشند رفتارهای خشنی از خود بروز می دهند. به خاطر داشته باشید برخورد با اینگونه مشتری ها نیازمند صبوری بالایی است. شما باید اجازه تخلیه روانی به مشتری خود بدهید و در مقابل اهانت های او بازخورد هیجانی نداشته باشید. در نهایت پس از ایجاد آرامش شما می توانید در جهت جلب رضایت مشتری ناراضی عمل نمایید. برای این کار می توانید خدمات جایگزین توصیه کنید و یا با پرداخت خسارت نگرانی مشتری را فیصله دهید.



مشتریان ناراضی که از سطح بالاتری برخوردار هستند

 

مشتریان ناراضی سطح بالا افرادی هستند که از بروز نارضایتی خود بیم ندارند. آنها نیز مانند مشتریان تهاجمی نارضایتی خود را با روشی مودبانه بروز می دهند. یادتان باشد که برای بقای کسب و کار باید مشتری های اینچنینی را حفظ نمایید. در نتیجه برای جلب رضایت این افراد هر کاری از دستتان برمی آید انجام دهید. در نهایت با عذرخواهی شفاهی و یا کتبی و ارسال هدایا سعی نمایید تا کدورت ایجاد شده را رفع کنید.

 

مشتریانی که در هر شرایطی ناراضی هستند

این افراد در شرایط مختلف نارضایتی خود را از کوچکترین موارد ابراز می نمایند. در نتیجه جلب رضایت و توجه اینگونه مشتری ها گاها کاری بسیار دشوار است. در برخورد با مشتری های اینچنینی باید صبر بالایی داشته باشید. ولی اگر حضور آنها در مجموعه چندان سودآور نیست می توانید روابط اقتصادی خود را با آنها قطع کنید. زیرا ادامه فعالیت با آنها از کارمندان شما انرژی زیادی خواهد گرفت.

مشتریان ناراضی که به دنبال اخاذی هستند

گاهی در پروسه اداری با مشتریانی برخورد می نماییم که بدون دلیل و توجیه خاصی از موضوعی شکایت می کنند. معمولا اینگونه مشتری ها به جای اجرای برنامه های کاری خود در پی اخاذی از شما می باشند. در نهایت غالبا نمی توانیم اینگونه مشتری ها را با راهکارهای عملی قانع نماییم. در برخورد با مشتری های اینچنینی هرگز نباید به آنها رشوه دهید و اگر رفتار آنها ادامه دار بود روابط اقتصادی خود را با آنها قطع کنید.

 

بررسی روش های تبدیل مشتری ناراضی به راضی

در برخورد با مشتری ناراضی ما باید برخی اصول اولیه در مواجهه با این شرایط را به کارمندان خود بیاموزیم. کسب آگاهی در مواجهه با مشتریان ناراضی می تواند سبب افزایش کارایی آنها در چنین مواقعی شود. در ادامه برخی از روش های برخورد با مشتری ناراضی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

 

منبع: مقاله برخورد با مشتری ناراضی سایت mshekarisaz.com

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 317]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن