تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808207492




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مولفه‌های پرتاب‌های اخیر تاکید می‌کنند که کاملاً با فعالیت نظامی تفاوت دارند


واضح آرشیو وب فارسی::

سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کرد: "فعالیت‌های فضایی و کارهای انجام شده در وزارت دفاع کاملاً به روش علمی و فناورانه انجام می‌شود. پرتاب‌های اخیر از پایگاه فضایی امام خمینی صورت گرفته که یک پایگاه معتبر است. اجزای این پرتاب‌ها کاملاً از فعالیت‌های نظامی متمایز هستند."



سید احمد حسینی‌مونس در یک نشست خبری صبح سه‌شنبه، ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ به اهمیت فعالیت‌های فضایی در دنیا اشاره کرد و تأکید کرد: "حوزه فضایی به عنوان یکی از حوزه‌های نوین، امروز به عنوان پیشران صنعتی و فناوری شناخته می‌شود. این فناوری امروزه یکی از عوامل مهم تأثیرگذار در آینده زندگی انسان است و بدون آن ممکن است مواجه به چالش‌های جدی شویم. اگر ما این فرصت را در حال حاضر به کار نگیریم، در آینده ممکن است قادر به جبران آن نباشیم. بنابراین، رسانه‌ها نیز نقش مهمی در اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم در این زمینه دارند و باید فعالیت‌های لازم را انجام دهند."

سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره واکنش‌های اروپا نسبت به پرتاب ماهواره بر سیمرغ اظهار کرد: "فعالیت‌های فضایی ایران و وزارت دفاع به صورت کاملاً علمی و فناورانه انجام می‌شود. پرتاب اخیر از پایگاه امام خمینی انجام شده که یک پایگاه معتبر است. همچنین پرتابگر سیمرغ با وزن برخاست ۸۰ تن ماهواره‌بری کاملاً شناخته شده است و مولفه‌های آن با کار نظامی کاملاً متفاوت است. واکنش‌های اکثر کشورها در دنیا نشان‌دهنده نگرانی‌شان از انحصار شکنی ایران است. فضا یک فرصت خدادادی است و ما حق داریم از این فرصت بهره‌مند شویم و در این مسیر منتظر اجازه کسی نخواهیم ماند و این‌ مسیر را با قدرت ادامه می‌دهیم."

در مورد آماده‌سازی ماهواره بر سیمرغ اظهاراتی داشت و گفت: "برنامه فضایی مجموعه وزارت دفاع و سازمان‌ها زیرمجموعه در قالب یک برنامه مدون و بلندمدت تصویب شده است. ماهواره بر سفیر در گذشته ۴ ماهواره را در مدار قرار داده و ماهواره سیمرغ تاکنون ۳ ماهواره را با موفقیت در مدار قرار داده است. در آینده نیز پرتاب‌هایی را با ماهواره بر سیمرغ و نسخه‌های دیگر آن خواهیم داشت. ماهواره‌ها نیز در رده‌های وزنی متفاوت توسط صاحبان صنعت ایران و دانشگاه‌ها در دست ساخت و در زمان‌های مختلف پرتاب خواهند شد."

سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مورد فعالیت‌های فضایی ایران تأکید کرد: "در مجموعه صنعت فضایی وزارت دفاع، خبرگان و نخبگان جوان در سازمان‌های مختلف وزارتخانه مشغول به کار هستند. ما از تجربیات جوانان و دانشگاهیان برای توسعه فعالیت‌های خود بهره می‌بریم و شبکه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان در لایه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی در زمینه فضا فعالیت می‌کنند."

وی در مورد برنامه‌های آینده فضایی ایران اظهار کرد: "با طراحی جدید، در نسخه بعدی، ماهواره بر سریر با وزن حدود یک و نیم تن را در مدارات نزدیک زمین قرار خواهیم داد و شش یا هفت ماهواره در مدارات پایین قرار می‌دهیم یا یک ماهواره را در مدار ۳۶ هزار کیلومتری قرار می‌دهیم. در آینده نیز ماهواره‌برهای خانواده «سروش» را خواهیم داشت که محموله‌هایی از ۶ تا ۱۵ تن را به فضا خواهند برد."

درباره اولویت‌های کشور در فعالیت‌های فضایی، حسینی‌مونس افزود: "تکیه بر توانمندی‌های داخلی اولویت ما است، اما همکاری با سایر کشورها نیز در این زمینه انجام می‌شود. هدف ما از این امکانات برای خود استفاده کردن و از پنجره‌هایی که به ما فرصت استفاده از فناوری‌ها را می‌دهد، استفاده می‌کنیم."

در خصوص افزایش نرخ پرتاب‌های فضایی، حسینی‌مونس اظهار داشت: "بخشی از افزایش فعالیت‌های فضایی به توجه ویژه دولت سیزدهم به خوزه قضایی بازمی‌گردد و این موضوع بعد از مدت‌ها تاخیر و کندی شورای عالی فضایی تشکیل شده است. همچنین اولویت این حوزه توسط رییس‌جمهور و وزیر دفاع بیان شده و مولفه‌هایی در زمینه افزایش نرخ فعالیت‌های فضایی مؤثر بوده‌اند. از سوی دیگر، تولید هم‌زمان چندین محصول را در دستور کار داشتیم و این محصولات در حال به نتیجه‌رسیدن هستند."

سخنگوی فضایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره بودجه فضایی این وزارتخانه اظهار کرد: "به طور عمده از لحاظ بودجه‌ای، حمایت از فعالیت‌های فضایی در حال انجام است، اما هنوز تا به حال به مطلوبی برنخورده‌ایم. امیدواریم که در آینده بتوانیم به اندازه لازم برای توسعه این حوزه، بودجه تخصیص دهیم."

درباره امکان استفاده از پایگاه فضایی امام خمینی برای ارسال محموله‌های سایر کشورها، اظهار کرد: "قطعاً این اقدام امکان‌پذیر است. با توجه به اینکه پرتابگرهای ما حوزه نهایی تثبیت را سپری می‌کنند، در حوزه پرتاب‌های زیرمداری هیچ مشکلی نداریم و می‌توانیم برای کشورهای مختلف این کار را انجام دهیم. همچنین در حوزه مداری می‌توانیم در رده وزنی ۱۵۰ کیلوگرم پرتاب را برای کشورهای همسو انجام دهیم و مذاکراتی با برخی کشورها هم در این حوزه صورت گرفته که به زودی از نتایج آن خبر خواهیم داشت."

در خصوص برنامه‌های استفاده از سوخت جامد در صنعت فضایی، اظهار کرد: "بستر فضایی آینده روی‌ ماهواره‌برهای سوخت مایع خواهد بود تا بتوان محموله‌های سنگین را در مدارات نزدیک زمین قرار داد. همچنین ماهواره‌برهای سوخت جامد نیز در دستور کار داریم و پرتاب‌های تحقیقاتی ماهواره بر ذوالجناح نیز در دستور کار قرار دارد که در آینده پرتاب عملیاتی نیز خواهد داشت."

در زمینه دستیابی به پیشرانه‌های سرمازا (کرایوژنیک)، اظهار کرد: "ساخت پیشرانه‌های سرد شونده در دستور کار ما قرار دارد. سال‌های گذشته چالش بزرگی برای توسعه یک موتور سرمازا کوچک زیر یک تن برگزار کردیم که هم‌اکنون در مراحل ساخت است. تست موتور متوسط سرمازا نیز در آینده انجام خواهد شد و نقشه راه تولید این دست موتورها در حال اجراست که به ماهواره بر سروش ختم خواهد شد."

سخنگوی فضایی وزارت دفاع در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت ماهواره بر سیمرغ و قابلیت اطمینان در تحویل بسته‌های فضایی گفت: "ماهواره بر سیمرغ تاکنون مراحل تحقیقاتی را پشت سر گذاشته و در مرحله اول به عملکرد بسیار عالی دست یافته است. در دنیا برای رسیدن به قابلیت اطمینان در یک ماهواره بر، تعداد زیادی پرتاب صورت می‌گیرد. اما امیدواریم با تعداد کمتری پرتاب در ماهواره بر سیمرغ به قابلیت اطمینان برسیم."

در مورد تزریق ماهواره‌های پرتابی به مدار بیضوی شکل، اظهار کرد: "یکی از اهداف فرعی از انتخاب مدار بیضوی، تجربه ارتفاعات بالاتر در فناوری پرتابگر بود. باید مسیر را به شکل تدریجی و گام به گام پیش ببریم و برای دستیابی به مدار جئو باید مراحل مختلف را تجربه کنیم، که مدار بیضوی یکی از این مراحل است."

درباره امکان ارسال فضانورد توسط ایران، اظهار کرد: "اکتشافات فضایی جزو چالش‌های فضایی کشور است. وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح آمادگی دارد که در صورت اعلام نیاز، در این حوزه وارد شود. برای پرتاب انسان به فضا، ماهواره بر باید تست‌های بیشتری را انجام دهد تا به قابلیت اطمینان برسد. کار در این زمینه شروع شده و پرتابگر سلمان با موفقیت کپسول زیستی را پرتاب کرده است و قدم‌های بعدی در این حوزه تعریف شده و به تدریج برداشته خواهد شد."

سخنگوی فضایی وزارت دفاع در بخش پایانی صحبت‌های خود خواستار توجه بیشتر رسانه‌ها به فناوری فضایی شد و اظهار کرد: "دستیابی به فناوری فضایی باید تبدیل به یک مطالبه‌ای عمومی شود و باید مردم به سوال کردن حتی از اینکه چرا ما در حال حرکت به سمت ماهواره هستیم، حساس شوند. سرمایه‌گذاری در حوزه فضایی در کشورهای مختلف در حال افزایش است و کشورهای همسایه ما نظیر امارات و ترکیه در حال پیشرفت با سرعت بالا هستند."

وی افزود: "در آینده‌ای نه چندان دور، ترافیک بسیاری در فضا ایجاد خواهد شد و ممکن است شرایطی برای کشورهایی که به این فناوری دست پیدا نکرده‌اند، محدودیت‌هایی به وجود بیاید. به عنوان یک فرد که سالها در این حوزه فعالیت داشته، خواهان دستیابی بیشتر ایران به فناوری فضایی هستم و تاکید دارم که این زمینه نیاز به توجه بیشتر دارد."






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 397]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن