تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799142530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بی‌بی‌سی: امارات از اعضای سابق القاعده برای ترور در یمن استفاده می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی::

بر اساس اطلاعات به‌دست آمده از تحقیقات جدید بی‌بی‌سی، امارات متحده عربی اعضای سابق گروه القاعده را جذب کرده و آن‌ها را برای انجام ترورهای سیاسی در یمن به کار گرفته است. به گزارش ایسنا، افشاگران به بی‌بی‌سی اعلام کرده‌اند که این اعضا که سابقاً در جنوب یمن حضور داشته‌اند، در حال حاضر با امارات همکاری می‌کنند. این افشاگر نیز نام‌های ۱۱ عضو سابق القاعده را اعلام کرده است که گفته می‌شود با یک گروه شبه نظامی مرتبط با امارات وابسته به شورای انتقالی جنوب همکاری می‌کردند. اطلاعات بیشتر در یک مستند در روز دوشنبه از سوی بی‌بی‌سی منتشر خواهد شد.



مستند حاکی از اسناد لو رفته از دادگاه نشان می‌دهد که یکی از اعضای گروه القاعده ادعا کرده که افسران امارات به او پیشنهاد آزادی از زندان را به عنوان جایزه برای انجام ترور داده‌اند. بی‌بی‌سی از منابع خود گزارش داده که ناصر الشیبه، که سابقاً در حمله به کشتی جنگی آمریکایی یو اس اس کول دخالت مظنون بوده و در آن حادثه ۱۷ آمریکایی کشته شده بودند، اکنون با یک واحد نظامی شورای انتقالی جنوب یمن همکاری می‌کند.

گزارش ادامه دارد که دو کارمند شرکت امنیتی آمریکایی به نام Spear Operations Group نیز اعلام کرده‌اند که توسط امارات برای انجام قتل‌های هدفمند در یمن استخدام شده‌اند.

رئیس شورای انتقالی جنوب نیز ادعای دخالت گروه القاعده در نیروهای نظامی خود را رد کرده است. در این مستند، اسحاق گیلمور، مامور سابق نیروی دریایی ایالات متحده، اعتراف می‌کند که عضو الاصلاح به نام انصاف علی مایو در "فهرست قتل" امارات قرار دارد و این مسأله نشان از مبهمی در درگیری‌های مدرن است. گیلمور توضیح می‌دهد که در یمن، رهبر مدنی و روحانی ممکن است به تبدیل به هدف قتل توسط رهبر تروریست دیگر بپردازد.

معامله‌ای که در ابوظبی بین گروه اسپیر و امارات جاری بود، در جلسه‌ای انجام شد که حاضران آن شامل آبراهام گولان، بنیان‌گذار شرکت امنیتی اسرائیلی-مجارستانی اسپیر، و محمد دحلان، سیاستمدار سابق فلسطینی تبعیدی و مشاور محمد بن زاید، رئیس‌جمهور امارات بوده‌اند.

امارات متحده عربی به عنوان یکی از کشورهایی که اخوان المسلمین و وابستگان آن را به عنوان سازمان‌های تروریستی اعلام کرده است شناخته می‌شود، اما دولت ایالات متحده این جنبش را ممنوع نکرده است. مستند حاکی از این است که ترتیب قتل‌های هدفمند در یمن از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸، با هدف ترور افرادی چون انصاف علی مایو آغاز شده و سازمان حقوق بشر Reprieve بیش از ۱۶۰ قتل را بررسی کرده است.

Reprieve اعلام کرده که تنها ۲۳ نفر از کشته شدگان ارتباطی با سازمان‌های تروریستی داشته‌اند. در این مستند، وکیلی که به تحقیق در مورد نقض حقوق گروه‌های حمایتی امارات در یمن پرداخته است، اظهار کرده که به او به خاطر کارش تهدید به مرگ شده است و پسر او در سال ۲۰۱۹ توسط یک واحد ضدتروریسم مورد حمایت امارات در یمن کشته شده است.

دولت امارات هر گونه هدف قرار دادن افراد غیرمرتبط با تروریسم را رد کرده و ادعا کرده است که فعالیت‌های ضدتروریستی آن به دعوت دولت بین‌المللی شناخته شده یمن انجام شده است. تاریخچه روابط میان حزب الاصلاح و امارات که در جنگ علیه انصارالله شروع شده بود، در اکتبر ۲۰۱۷ به دلیل درگیری‌ها در عدن به شدت تیره شده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن