تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814435653




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

"توجه دولت به رفع مشکلات حمل و نقل عمومی جهت کاهش آلودگی هوا"


واضح آرشیو وب فارسی::

امروز (سه‌شنبه) جلسات کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا و همچنین ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور تحت ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.



محمد مخبر در این جلسه بر لزوم توجه به اجرای برخی اقدامات برای کاهش آلودگی هوا تأکید کرد و اظهار کرد: دولت با تصمیم و جدیت به سمت حل مشکلات و موانع توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهرهای کشور حرکت می‌کند تا گام مهمی در جهت کاهش آلودگی هوا برداشته شود.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر ضرورت اجرای برنامه‌ها و اقدامات موثر در راستای کاهش آلودگی هوا، اظهار داشت: آلودگی هوا باعث آسیب‌های جدی به سلامت جامعه می‌شود؛ بنابراین لازم است در کنار تسریع در اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت و با بازدهی سریع، برنامه‌های بلندمدت را نیز به شکل زمان‌بندی شده و با تقسیم کار مشخص و با توجه ویژه اجرایی کنیم.

وی، سازمان حفاظت محیط زیست را مکلف کرد برنامه‌های اصلاحی دستگاه‌های اجرایی را برای کاهش آلودگی هوا تهیه و ابلاغ کند. این برنامه‌ها با زمان‌بندی مشخص در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد.

در این جلسه که حضور وزرای کشور، نفت، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، نیرو، صنعت، معدن و تجارت، استاندار اصفهان و رییس سازمان هواشناسی کشور نیز داشتند، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گزارشی از وضعیت محیط زیست استان اصفهان ارائه داد و تطبیق وضعیت کیفی هوا در این استان در ماه‌های آبان و آذر امسال با ماه‌های مشابه سال قبل را مورد بررسی قرار داد. او همچنین به تفصیل اقدامات انجام شده و مشکلاتی که ممکن است در اجرای تصمیمات کاهش آلودگی هوای استان اصفهان پیش بیاید، پرداخت.

در این نشست، پیشنهاداتی برای کاهش آلودگی هوا در استان اصفهان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی نیز در جهت برطرف کردن موانع اجرای تصمیمات کاهش آلودگی هوا اتخاذ شد.

در جلسه ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور، پس از ارائه گزارش اقدامات انجام شده توسط رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص دستورات رییس جمهور در سفر به استان قم درباره دریاچه نمک، طرح جامع مدیریت این دریاچه به تصویب رسید.

این طرح جامع مدیریت دریاچه نمک در سه حوزه اصلی عبارت است از جلوگیری از خشک شدن و ایجاد کانون‌های گرد و غبار، کاهش بار آلودگی و جلوگیری از تغذیه‌گرایی تالاب، و حفاظت و بهره‌برداری پایدار. اجرای این طرح بر اساس این محاور بهبود و مدیریت مناسب دریاچه نمک را هدف قرار می‌دهد.

در این جلسه، شیوه‌نامه تعیین حریم اکولوژیک (بوم‌شناختی) تالاب‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت و پس از بحث و تبادل نظر، کلیات این شیوه‌نامه تصویب شد. اعضای ستاد نیز تا یک هفته فرصت دارند نظرات و پیشنهادات اصلاحی خود را به دبیرخانه ارسال کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 411]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن