تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814438971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

"توافق‌نامه بین دولت و قضاء برای ایجاد مرکز نوآوری تخصصی حکمرانی و قضایی به امضاء رسید"


واضح آرشیو وب فارسی::

توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با موضوع بسترسازی و ایجاد تعامل در راستای توسعه زیست بوم نوآوری مرتبط با فناوری و نوآوری‌های حوزه حکمرانی و قضایی، با تمرکز بر ایجاد و توسعه مرکز نوآوری تخصصی حکمرانی و قضایی، امضا شد.



به گزارش ایسنا، این توافق‌نامه در راستای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه ظرفیت‌ها، با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه امضا شد.

در این توافق‌نامه، برنامه‌ها و طرح‌هایی جهت توسعه زیست بوم نوآوری در حوزه‌های حکمرانی و قضائی مورد توجه قرار گرفته است. همچنین، تأکید بر ایجاد و توسعه مرکز نوآوری تخصصی حکمرانی و قضایی به عنوان نقطه تمرکز اصلی این توافق‌نامه آمده است.

این توافق‌نامه به منظور اجرای سیاست‌های دولت در زمینه توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و همکاری‌های مؤثر در این حوزه، امضا گردیده است.

یک توافق‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به امضاء رسید. موضوع این توافق‌نامه بر بسترسازی و ایجاد تعامل در راستای توسعه زیست بوم نوآوری مرتبط با فناوری و نوآوری‌های حوزه حکمرانی و قضایی با تمرکز بر ایجاد و توسعه مرکز نوآوری تخصصی حکمرانی و قضایی است.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، اظهار کرده است که این توافق‌نامه به منظور حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فناورانه در حوزه حکمرانی و قضایی با تأکید بر ایجاد و توسعه مرکز نوآوری تخصصی حکمرانی و قضایی به امضاء رسیده است. همچنین، این توافق‌نامه اهمیت بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه زیست بوم نوآوری را پوشش می‌دهد.

دهقانی اظهار کرده است که در حوزه‌های که اطلاعات آنها از سطح دسترسی خاصی برخوردار است و امکان دراختیار قرار گرفتن اطلاعات به صورت آزاد وجود ندارد، نیاز به طراحی سازوکارهایی است که هم امکان ایجاد دسترسی و بهره‌مندی از اطلاعات را فراهم کند و هم امنیت اطلاعات را حفظ نماید. این توافق‌نامه شامل بندهای تامین مالی، حمایت از شرکت‌ها، ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی و دیگر امکانات است که در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

همچنین، طبق این توافق‌نامه، یک مرکز نوآوری با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان شکل خواهد گرفت که از لحاظ مدیریت کلان و حفاظت از حریم خصوصی افراد تحت کنترل قوه قضائیه قرار دارد. این توافق‌نامه به مدت پنج سال اجرا می‌شود و با ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری حمایت از تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه، هسته‌های فناور و دانش‌بنیان مبتنی بر نیاز فناوری‌های حوزه حکمرانی و قضایی تشکیل خواهد شد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، درباره توافق‌نامه همکاری بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه صحبت کرد. او اعلام کرد که این توافق‌نامه به منظور بسترسازی و ایجاد تعامل در زمینه توسعه زیست بوم نوآوری مرتبط با فناوری و نوآوری‌های حوزه حکمرانی و قضایی به امضاء رسیده است.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد که این توافق‌نامه اهمیت بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه زیست بوم نوآوری را پوشش می‌دهد و فضای نوآوری خود را تقویت خواهد کرد. او بیان کرد که این فضا به افراد، گروه‌های تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری امکان می‌دهد در تعامل نزدیک با دستگاه قضائی فعالیت کنند.

معاون علمی رئیس جمهور افزود که مرکز نوآوری با توجه به حفظ حریم خصوصی افراد، ارتباط نزدیکتری بین شرکت‌ها و قوه قضائیه را فراهم می‌کند و این مرکز به زودی عملیات اجرایی خود را آغاز خواهد کرد. او امیدواری کرد که این مرکز نوآوری در زمینه حکمرانی و قضائی به بهره‌برداری برسد و به شرکت‌ها امکان دسترسی به دستگاه قضائیه را فراهم کند و موانع تعامل بین بخش خصوصی و دولتی را کاهش دهد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن