تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808234362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترفندهای چیدمان اتاق خواب کوچک


واضح آرشیو وب فارسی::


می گویند محدودیت خلاقیت می آورد؛ فارغ از وجه منفی این جمله که چهارچوب گذاری را تشویق می کند، به نوعی یک واقعیت را می گوید. وقتی شما ناچار باشید که با امکانات کم، کارتان را پیش ببرید، ذهنتان دست به خلاقیت می زند و راه حل هایی تازه و شاید عجیب برای چالش ها و مشکلات پیدا می کند. بسیاری از اختراع ها از دل همین چالش ها بیرون آمده؛ مثلا کسی اتاق خواب کوچکی داشته که نمی توانسته تختخوابش را در آن بگذارد، پس به فکرش رسیده تختخواب تاشو بسازد! اگر شما هم اتاق کوچکی دارید و با چیدن وسایلتان به مشکل خورده اید، اینجا ایده های مختلفی داریم که می توانند کمکتان کنند. 

 

تخت خواب

یکی از چالش برانگیزترین اقلام اتاق همین تخت خواب است؛ چون هم فضای نسبتا زیادی نیاز دارد و هم جزو کالاهای واجب اتاق خواب است. برای اینکه بهترین استفاده را از فضای اتاق داشته باشید، چند پیشنهاد داریم که شما با توجه به شرایط خودتان می توانید یکی از این موارد را امتحان کنید. 

 

یک جا، دو تخت: اگر دو فرزند در خانه دارید بهترین کار این است که تخت دو طبقه ساده تهیه کنید. این تخت ها به اندازه یک تختخواب فضا را می گیرند اما جای خواب دو نفر را فراهم می کنند. باز هم برای استفاده بهینه تر، مدل های مختلف را بررسی کنید. بعضی از مدل ها حتی از تخت های مشابه خود فضای کمتری را اشغال می کنند. یا مثلا برخی مدل ها کشو، محفظه نگهداری یا قفسه هم دارند که طبیعتا برای اتاق کوچک یک نعمت است. مدل های مختلف این تخت ها را می توانید در فروشگاه های اینترنتی معتبر نظیر سه گامه ببینید. 

 

تخت مهمان: در این مدل از تخت ها، زیر تشک اصلی یک قسمت وجود دارد که به طور کشویی باز و بسته می شود. در واقع کنار تخت اصلی، یک جای خواب دیگر برای شما می سازد. اگر گاهی وقت ها به دو جای خواب نیاز پیدا می کنید، مهمانی دارید که مرتب به شما سر می زند، یا تخت خواب های دو طبقه را به خاطر ارتفاعشان نمی پسندید، تخت میزبان و مهمان پیشنهاد خوبی برایتان است. 

 

تخت باکس: تمامی مقاله هایی که درباره چیدمان اتاق کوچک هستند مدام به این موضوع تاکید می کنند که اندازه تخت خواب را بررسی کنید. چون حتی چند سانتی متر هم می تواند نقش مهمی در چیدمان شما داشته باشد. تخت باکس ها شکلی نسبتا جدید از تختخواب ها هستند که مهم ترین ویژگی شان جمع و جور بودنشان است؛ کاملا مناسب برای اتاق های کوچک. ضمن اینکه در برخی از مدل های آن کفی تخت جک دار تعبیه شده که یک محفظه نسبتا بزرگ هم در اختیار شما می گذارد.

 

نور اتاق 

وقتی اتاق فضای کمی دارد، نه تنها باید از وسیله های اتاق بهترین استفاده را ببریم، که مجبوریم حتی کاربردی به کاربرد اصلی آن کالا اضافه کنیم. پس هروقت از یک وسیله به چند شکل استفاده کردید، بدانید که دارید درست پیش می روید. برای مثال، اگر اتاقتان پنجره دارد، با پرده ضخیم جلویش را نگیرید؛ شما به نور طبیعی به شدت نیازمندید. نور هم فضای اتاق را بزرگتر نشان می دهد و هم نیاز شما را به چراغ های دیگر و اضافی کم می کند. برای اینکه کاربرد دیگری برایتان داشته باشید، می توانید یک پاف کنار آن بگذارید که هم محلی برای نشستن شما یا شخصی دیگر فراهم کند و هم محفظه ای برای اقلام کوچک شما باشد. ضمنا این کار نمای اتاق شما را زیباتر می کند.

 

اگر به اندازه کافی نور طبیعی نمی گیرید، لازم است به شکلی دیگر نور اتاق را تامین کنید. چراغ ها را ترجیحا کنار تخت با کمی فاصله، روی دیوار نصب کنید. چون اگر چراغ را روی میز یا روی زمین بگذارید، مقدار زیادی از فضا را از دست می دهید؛ چون هم بخشی از فضا را خود چراغ می گیرد و در عین حال شما مجبورید برای احتیاط، اقلام دیگر را با فاصله از آن بچینید. تا جای ممکن از این کار خودداری کنید و چراغ ها را روی دیوار بگذارید. 



نحوه چیدن وسایل 

قبل از اینه سراغ توصیه ها برویم باید این نکته را بگوییم که ایده هایی که مطرح می کنیم باید با شرایط و طرح اتاق شما همخوانی داشته باشد. در واقع این مدل های چیدمانی ممکن است برای «همه» به درستی و به یک شکل کار نکند. برای مثال توصیه می شود تخت را در مرکز اتاق بگذارید، اما شاید این ایده برای اتاق های کوچک چندان خوب نباشد. اگر فضای کمی دارید شاید بهتر است تخت را به دیوار نزدیک کنید؛ طوری آن را قرار دهید که وقتی در اتاق باز می شود، افراد حاضر در پذیرایی به تخت شما دید نداشته باشند.

 

گاهی وقت ها هم می توانید برعکس عمل کنید؛ یعنی به جای اینکه بپرسید تخت و کمد و میز را کجا بگذارم، بپرسید این وسیله ها را کجا «نمی توان» گذاشت. برای مثال، بهتر است تخت را کنار پنجره نگذارید. یا لوستر بهتر است دقیقا بالای تختخواب نباشد. 

 

یکی از روش های چیدمان وسایل در اتاق کوچک، حفظ تقارن است. تقارن یکی از ایده هایی است که در طراحی کلاسیک مطرح می شود. به طور معمول در فضاهای بزرگ پیاده می شود اما اگر شما بتوانید در اتاق کوچکتان آن را اجرا کنید، به فضا نظم می دهید و اتاقی بزرگتر نشان داده می شود. ایده دیگر، استفاده از دیوارهاست. چون وقتی فضای سطح کافی نباشد، ناچارا باید در ارتفاع دنبال فضا باشید. برای مثال، قفسه ها می توانند اقلامی نظیر کتاب، گلدان کوچک، قاب عکس و چیزهایی از این دست را نگه دارند و ضمنا نمای خوبی هم به اتاق بدهند. 

 

برای اینکه فضای اتاق جلوه بهتری داشته باشد و بازتر و بزرگتر از آنچه که هست به نظر برسد، طرح و زمینه رنگی اتاق را روشن انتخاب کنید. رنگ سفید در دیوارها، و رنگ های روشن مثل صورتی و رنگ های پاستلی در سایر اقلام اتاق، انتخابی ایده آل برای فضاهای کوچک است. برای کمک به این فضا، می توانید از اقلام تزئینی دیگر هم استفاده کنید. برای نمونه، آینه ها جزو وسایلی هستند که جزو پیشنهادهای اولیه برای طراحی فضاهای کوچک به حساب آیند؛ چرا که هم هزینه کمی برای کاربر دارند، هم نور را بازتاب می دهند و به اتاق شما عمق می بخشند. 

 

برای خرید انواع تخت خواب دو طبقه، تخت مهمان و تخت باکس، می توانید به سایت فروشگاهی سه گامه سر بزنید و اگر درباره هرکدام از این محصولات نیاز به راهنمایی داشتید می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید. 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 728]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سبک زندگی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن