تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808229499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خواص عرقیات گیاهی برای معده


واضح آرشیو وب فارسی::

 



زنیان و معده درد

زنیان در طب سنتی برای درمان نفخ معده و پاکسازی دستگاه گوارش استفاده می‌شود. تیمول از مواد مغذی زنیان و دارای ارزش بالایی در طب سنتی است، این ماده به عنوان ضدعفونی‌کننده معده و بادشکن برای هضم بهتر غذا مفید است. عرق زنیان ضد نفخ، ضد اسهال و ضد تهوع است، برای ضدعفونی ریه و معده موثر و ضد انگل است.

زنیان دارای مقادیر زیادی فیبر است که به بهبود هضم غذا کمک می‌کند و برای درمان یبوست مفید است. زنیان مواد مغذی دیگری مانند آهن، کلسیم، فسفر و آنتی‌اکسیدان نیز دارد. تمام قسمت‌های این گیاه از عطری بسیار قوی برخوردارند.

از مهم‌ترین خواص عرق زنیان می‌توان به توانایی آن در درمان معده درد اشاره کرد. توانایی مقابله با انواع عفونت‌های قارچی و باکتریایی، بهبود گوش درد، دندان درد، آنفلوآنزا، مشکلات قلبی، آرتروز و انسداد بینی از دیگر فواید عرق زنیان به شمار می‌روند.



مهم‌ترین خاصیت عرق زنیان برای معده است. عرق زنیان ضد نفخ و درد معده است. از جمله خواص عرق زنیان برای معده می‌توان به تقویت معده، کاهش اسید معده، بهبود سوء هاضمه، افزایش حرکات روده و پاکسازی دستگاه گوارش اشاره کرد. عرق زنیان برای زخم معده و روده نفخ و رفلاکس معده نیز مفید است.

این گیاه دارای ترکیبات الکلی ضعیفی بوده و مصرف آن برای معده مفید تلقی می‌شود. با توجه خواص عرق زنیان برای هضم غذا خوب است که عرق زنیان را بعد از غذا میل کنید.

زنیان با دارا بودن طعم و عطری بی‌نظیر از خواص دارویی بسیار زیادی نیز برخوردار است. کافی است مقدار اندکی از پودر زنیان را به صورت ادویه به غذاهای خود اضافه کنید تا از رایحه و مزه غنی و قوی آن نیز بهره‌مند شوید.

خواص آویشن

آویشن گیاهی از خانواده نعناع است که به طور معمول در آشپزی کاربرد دارد و از خواص درمانی بسیار زیادی نیز برخوردار است. آویشن یک گیاه معطر و خوش عطر و بو است که دارای برگ های ریز و ساقه چوبی و نازکی است. عرق آویشن و عصاره روغنی آن هم از اثرات ضد التهابی، ضد عفونی و ضد میکروبی برخوردار بوده و به بهبود بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند. از جمله خواص آویشن می‌توان به تأثیر آن در درمان بیماری‌هایی نظیر عفونت روده و برخی مشکلات پوستی اشاره کرد.

از دیگر خواص عرق آویشن می‌توان قابلیت آن در از بین بردن برخی باکتری‌های روده را نام برد. مطالعات نشان داده اند که استفاده مداوم و طولانی مدت ترکیبات شیمیایی موجود در آویشن از قبیل، تیمول و کارواکرول می‌تواند در پاکسازی روده تاثیرگذار باشد.

آویشن از بهترین گیاهانی است که برای طعم دار کردن گوشت مرغ، ماهی، گوساله و گوسفند کاربرد دارد. به خاطر داشته باشید که قبل از پخت یا کباب کردن، کافی است مقداری پودر لیمو، نمک، فلفل، آویشن و زعفران را به این مواد اضافه کرده و برای مدتی آن ها را به حال خود رها کنید تا طعم بگیرند. در عین حال، برای طبخ انواع خورشت‌ها و سبزیجات نیز می‌توانید از این گیاه استفاده کنید.

به علاوه، عرق آویشن را می‌توان با میوه‌هایی نظیر لیمو، پرتقال یا تمشک ترکیب و به صورت سرد نوش جان کرد. پودر این گیاه را نیز به همراه میوه‌های یاد شده می‌توان به صورت دمنوش گرم مورد استفاده قرار داد. حتی، اضافه کردن کمی عرق آویشن به دسرهایی مانند کاستارد، پاناکوتا یا حتی خامه به خوش عطر و بو شدن آن ها کمک می‌کند.

استفاده از گلاب برای معده

گلاب به دلیل برخورداری از مقادیر بالای آنتی اکسیدان و سایر اسیدهای آمینه سالم می تواند در کاهش درد و انقباضات معده موثر باشد. انقباض و نفخ معده اتفاق دردناکی است که ممکن است روند عادی فعالیت های روزمره را دچار اختلال کند.گلاب دارای ویژگی های آنتی اسیدی بوده و در بهبود موقتی ناراحتی های یاد شده موثر خواهد بود. در ضمن، گلاب می تواند به عنوان یک ماده ملین طبیعی عمل کند. بنابراین، اگر در حال نوش جان کردن خوراکی هستید که ممکن است موجب ایجاد نفخ و ناراحتی دستگاه گوارش شما شود، تنها با افزودن چند قطره از این عصاره طبیعی به نوشیدنی خود و بهره مندی از خواص گلاب می توانید این روند را به شکل موثری کاهش دهید.

علاوه بر گلاب، دمنوش غنچه گل محمدی یک ملین و سم زدای طبیعی است. رفع یبوست، پاکسازی معده، سم زدایی دستگاه گوارش و درمان اسهال از دیگر خواص غنچه گل محمدی است. نوشیدن دمنوش غنچه گل محمدی دستگاه گوارش را از عفونت ها پاک می‌کند و در رشد باکتری‌های سالم روده موثر است.

گلاب قمصر

قمصر، پایتخت گل و گلاب ایران، مرکز تولید و فروش انواع عرقیات گیاهی سنتی در ایران است. فروش عمده گلاب و تولید بهترین عرقیات گیاهی در شهر قمصر همه ساله در فصل بهار از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز می گردد. از اوایل اردیبهشت ماه تا اواخر خرداد ماه، مزارع گل محمدی قمصر کاشان به بوم خیره کننده ای از طبیعت تبدیل می شوند. گلاب حاصل از گل محمدی، عصاره ای پرکاربرد در آشپزی و درمان است که از قدیم در ایران و خاورمیانه استفاده می شده است. گلاب اصل قمصر برای طعم‌دار و معطر کردن بستنی، باقلوا، سوهان و بسیاری از غذاهای دیگر را در آشپزخانه ایرانی استفاده می شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 644]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن