تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانايى، ريشه همه خوبى‏ها و نادانى ريشه همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808206266




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسکن چشم به عنوان یک روش تشخیصی برای بیماری‌های کلیوی مورد بررسی قرار گرفته است.


واضح آرشیو وب فارسی::

پژوهشگران اظهار می‌کنند که فناوری اسکن سه بعدی چشم، که به OCT معروف است، می‌تواند در تشخیص نشانه‌های اولیه بیماری‌های کلیوی مفید باشد. زیرا با کاهش عملکرد کلیه، شبکیه نازک می‌شود.



به گزارش ایسنا و با استناد به آی‌ای، فناوری‌های فعلی قادر به تشخیص زودهنگام بیماری‌های کلیوی نیستند. بر اساس گفته‌های متخصصان، تا زمانی که این بیماری‌ها شناسایی نشوند، کلیه تقریباً نیمی از عملکرد طبیعی خود را از دست داده است.

بنابراین، دانشمندان در حال بررسی یک روش غیر تهاجمی برای نظارت و تشخیص پیشرفته علائم اولیه بیماری‌های کلیوی هستند. این روش از یک فناوری اسکن سه بعدی چشم به نام توموگرافی منسجم نوری (OCT) بهره می‌برد.

این فناوری از تصاویر سه بعدی شبکیه استفاده می‌کند و با هدف تشخیص تغییرات ناچیز در چشم، آنها را تحلیل می‌کند. هدف اصلی این روش، ارائه یک رویکرد جدید برای تشخیص زودهنگام و پیگیری پیشرفت بیماری‌های کلیوی است.

روش OCT (توموگرافی منسجم نوری) به طور بالقوه می‌تواند به توسعه درمان‌ها و تسهیل مداخلات سبک زندگی برای مدیریت بهتر بیماری‌های کلیوی کمک کند.

دکتر دیوید هوانگ، یک پژوهشگر از مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT)، این فناوری را در اوایل دهه ۱۹۹۰ به همراه دکتر جیمز فوجیموتو، یک فیزیکدان MIT و همکارانش، اختراع کردند.

تلاش‌های پیشگامانه آن‌ها منجر به ابداع تصویربرداری اولیه OCT از نمونه‌های بیولوژیکی شد و سپس نقش مهمی در پیشبرد و استفاده از OCT در زمینه‌های مختلفی مانند چشم‌پزشکی، قلب و عروق و پوست داشت.

دکتر نیراژ هوان، استاد نفرولوژی در مرکز علوم قلب و عروق دانشگاه ادینبرو، اظهار داشت: امیدواریم که این پژوهش نشان دهد چشم، پنجره‌ای مفید برای شناسایی زودرس‌تر افراد مبتلا به بیماری کلیوی است و فرصتی برای شروع درمان قبل از پیشرفت بیماری فراهم کند.

وی افزود: این روش همچنین پتانسیلی برای آزمایش‌های بالینی جدید و توسعه درمان‌های دارویی برای یک بیماری مزمن ارائه می‌دهد که تاکنون درمان آن بسیار دشوار بوده است.

روش OCT (توموگرافی منسجم نوری) یک روش تصویربرداری غیر تهاجمی است که از نور برای تهیه تصاویر دقیق و مقطعی از شبکیه چشم استفاده می‌کند. این روش قابلیت ارائه تصاویر سه بعدی و با وضوح بالا از لایه‌های شبکیه را در عرض چند دقیقه دارد.

با استفاده از این تکنیک، می‌توان جریان خون در شبکیه را مشاهده کرد. این جریان خون معمولاً در بیماری‌های کلیوی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. پژوهشگران دانشگاه ادینبرو بررسی کردند آیا می‌توان از تصاویر سه بعدی شبکیه به دست آمده از OCT برای شناسایی و پیش‌بینی دقیق پیشرفت بیماری‌های کلیوی استفاده کردند.

نتایج مطالعه نشان داد که بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیوی نسبت به افراد سالم شبکیه نازک‌تری داشتند. همچنین، با کاهش عملکرد کلیه، شبکیه نیز نازک‌تر می‌شد. با این حال، پس از پیوند کلیه، شبکیه بیماران شدیداً مبتلا به بیماری کلیوی، پس از عمل جراحی، ضخیم شد.

این مطالعه نشان می‌دهد که روش OCT می‌تواند روشی نوین و غیرتهاجمی برای نظارت بر سلامت کلیه باشد. این روش می‌تواند به طور زودهنگام بیماری‌های کلیوی را تشخیص داده و مداخله درمانی را فراهم کند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 488]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن