تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808204726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بارش‌های زمستانه کم‌بارشی گذشته در تهران به دنبال جبران شدن هستند؟


واضح آرشیو وب فارسی::

مدیر کل اداره هواشناسی استان تهران در ارائه گزارشی درباره بارش و دما در تهران، بیان کرد که حتی بارش‌های معمولی در ماه‌های آینده نمی‌توانند کمبارشی را جبران کنند که در سال‌های گذشته اتفاق افتاده است.



طبق آخرین پیش‌بینی‌ها و مدل‌های پیش‌بینی فصلی، در سه ماه آینده، میانگین دمای هوا در تهران بیشتر از معمول تخمین زده شده است و متوسط بارش نیز در بهترین حالت به میزان معمولی پیش‌بینی شده است. حتی احتمال وجود دارد که نوسانات بارش در نیمه اول فصل زمستان کاهش یابد.

او تاکید کرد که حتی در بهترین شرایط و با بارش نرمال، این امر نمی‌تواند کمبارشی را که در سال‌های گذشته رخ داده است، جبران کند. به همین دلیل، همچنان توصیه می‌شود که مدیریت منابع و مصرف آب در بخش‌های مختلف، به ویژه کشاورزی، صنعتی و خانگی، و صرفه‌جویی در مصرف آب مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران در ادامه گفت: بر اساس تحلیل آمارهای دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی استان، در ماه آبان، در تهران ۱۴ میلی‌متر باران به صورت پراکنده رخ داده است، که نشان دهنده کاهش ۵۷ درصدی بارش نسبت به دوره طولانی مدت است، اما در مقایسه با سال قبل، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

وی افزود: میانگین بارش در تهران از ابتدای سال زراعی تاکنون ۲۱ میلی‌متر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، که نشانگر چهار برابر شدن بارش نسبت به سال گذشته است. استان تهران جزو استان‌هایی است که در میان سایر استان‌ها در مورد مقدار بارش دریافتی قرار دارد.

غلامی اضافه کرد: از نظر توزیع مکانی نیز در تمام شهرستان‌های استان در ماه آبان، بارش کاهش یافته است نسبت به دوره طولانی مدت، اما در تمام ایستگاه‌های هواشناسی استان تهران، افزایش بارش به میزان ۸ تا ۴۰ میلی‌متر ثبت شده است، اما افزایش بارش نسبت به سال قبل همچنان به معنی حل مشکل کمبارشی در سال‌های اخیر نیست.

درباره وضعیت دمای تهران، مدیرکل اداره هواشناسی اظهار کرد: تحلیل مقادیر ثبت شده دما، شامل میانگین دما، دمای حداقل و دمای حداکثر در ایستگاه‌های هواشناسی استان، نشان می‌دهد که میانگین دمای حداقل ۳ درجه سلسیوس و میانگین دمای حداکثر ۴ درجه سلسیوس نسبت به دوره طولانی مدت افزایش یافته است. بنابراین، میانگین دما در ماه آبان نسبت به دوره طولانی مدت ۳.۵ درجه سلسیوس افزایش داشته است.

غلامی در پایان اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی تا پایان ماه آبان، میانگین دما در استان ۱.۸ درجه سلسیوس نسبت به دوره طولانی مدت افزایش یافته است. همچنین، تمامی شهرستان‌های استان با افزایش دما مواجه شده‌اند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 921]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن