تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808201027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با رشته پرطرفدار حسابداری و گرایش‌های آن آشنا شوید


واضح آرشیو وب فارسی::


رشته حسابداری یکی از رشته های بسیار پرکاربرد است که از سال 1345 در آموزشگاه عالی حسابداری ملی، شرکت ملی نفت ایران به دانشجویان ارائه شد. پیش از آن نیز این رشته به صورت تجربه به افراد آموزش داده می شد. این رشته یکی از رشته های پرطرفدار بوده و هر ساله داوطلبان زیادی مشتاق تحصیل در آن هستند.

دوره‌های حسابداری و حسابداری مدیریت و حسابرسی به منظور آموزش تخصصی حسابداری با تاکید بر به‌کارگیری رویدادهای استراتژیک و تجزیه و تحلیل‌های منطقی در تصمیم‌گیری‌های مالی ایجاد شده است تا از این طریق بتواند مدیران توانمندی را در حوزه‌های مختلف تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی از جمله مدیران عامل، مدیران مالی و صنعتی، بررسی‌های اقتصادی و مشاوران مالی تربیت نماید.

همچنین رشته‌ حسابرسی با هدف اساسی، آموزش و تربیت نیروی انسانی خِبره مورد نیاز انواع واحدهای اقتصادی دولتی و خصوصی تدوین و طراحی شده است. در این دوره آموزشی دانشجویان با درک اهمیت حفاظت از منافع مردم و سرمایه‌گذاران، می‌توانند مهارت‌ها و آگاهی کافی درباره‌ی دانش روز، قوانین روزآمد مالیاتی و تجارت، به کارگیری تکنیک‌های جدید در امر حسابرسی و ... بیاموزند.

گرایش‌های رشته حسابداری در دانشگاه

رشته حسابداری در مقطع ارشد دارای چندین گرایش می باشد، زیر شاخه های مختلفی دارد، بسیاری از دانشگاه های معتبر و برتر در مقطع کارشناسی ارشد این رشته را پذیرش دارند؛ دانشجویان با توجه به علاقه خود می توانند هرکدام از گرایش ها را انتخاب کنند.

گرایش حسابداری:

اصلی ترین زیر شاخه حسابداری در مقطع ارشد است، که از رشته های پرطرفدار در چند سال اخیر معرفی شده است؛ به بررسی اقتصاد، امورمالی سازمان ها می پردازد.

گرایش حسابرسی:

حسابرسان در دفاتر شرکت ها وسازمان های مختلف جذب می شوند تا از صحت گزارشات مالی  و حساب های حسابداران مطمئن شوند.

حسابداری مدیریت:

این رشته به منظور افزایش توانمندی مدیران مالی در تصمیم گیری ها و تدوین استراتژی های اقتصادی شرکت ها مطرح شده است، افرادی که در گرایش حسابداری مدیریت تحصیل می کنند، می توانند به عنوان مدیر عامل، عضو هیئت مدیره و یا به عنوان مشاورین مدیریت اقتصاد در کنار مدیران ارشد شرکت ها ایفای نقش می کنند.

حسابداری عمومی:

این گرایش در مقطع ارشد حسابداری به نوعی رشته ای جدید و نوظهور است و هدف اصلی این رشته، تربیت نیرو های انسانی آموزش دیده برای فعالیت در بخش های  عمومی – دولتی  و یا سطوح کلان فضای اقتصادی جامعه است.

حسابداری صنعتی:

حسابداری صنعتی با تحولات صنایع مختلف به خصوص انقلاب صنعتی شکل گرفت، حسابداری صنعتی، با تکامل ابزارها و شیوه های تولید به سمت هزینه یابی پیشرفته حرکت می کند، تا هزینه ها و بهای تمام شده کالاهای آماده فروش به روشنی و با شفافیت کامل تعیین شود.

حسابداری مالی:

همان حسابداری گزارشگری است، زیرا هدف اصلی حسابداری مالی، آماده سازی صورت های مالی است تا نیاز استفاده کنندگان از آنها را تامین کنند.

حسابداری مدیریت:

حسابداری تنها علم مدیریت بر هزینه های شرکت؛ آن هم پیش از شروع فرایند تولید نیست؛ بلکه حسابداری می تواند در زمینه فرآیند بهای تمام شده محصولات و خدمات، مقدار، تولید، هزینه اجرا ، مقیاس های مختلف تولید، قیمت فروش محصولات و خدمات و ظرفیت منابع گوناگون مانند: ماشین آلات مشاوره های ارزشمندی را به مدیران سطح بالای شرکت ها ارائه دهند.

حسابداری منابع انسانی:

منابع انسانی درشرکت ها و بنگاه های اقتصادی به عنوان با اهمیت ترین دارایی آنها تلقی می شوند



دانشگاه‌های زیادی داوطلبان رشته‌های حسابداری را پذیرش می‌کنند؛ مانند دانشگاه خاتم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده گرایش‌های موجود در این دانشگاه و مزایای تحصیل در آن می‌توانید به سایت دانشگاه به آدرس https://khatam.ac.ir/ مراجعه کنید.

درآمد و حقوق

افرادی که در حسابداری فعالیت می‌کنند با عناوین شغلی مانند حسابدار و کارشناس امور مالی مالی، حسابرس و تحلیلگر مالی، مسئول حقوق و دستمزد، حسابرس داخلی یا کارشناس بودجه شناخته می شود و درآمدهای متفاوتی دارند.

توانایی های لازم درباره رشته حسابداری

رشته حسابداری در واقع رشته ای است که بعنوان رشته های شناور شناخته می شود و داوطلبان در هر سه رشته تحصیلی ریاضی، تجربی و انسانی میتوانند در این رشته ادامه تحصیل دهند. فردی که شغل حسابداری انتخاب می کند باید بتواند گزارش کارهای مناسب و جامعه را ارائه دهد، پس نیاز است که ادبیات فارسی او در سطح خوبی باشد و نگارش خوبی را برای متن های آماده شده انجام دهد.

یکی دیگر از خصوصیت هایی که دانشجوی این رشته باید داشته باشد این است که بتواند ساعت های طولانی مدت پشت کامپیوتر و میز کار با عدد و رقم ها سر و کله بزند و معادلات ریاضی را انجام دهد. همینطور نیاز است که شخصی که حسابدار است علاوه بر این که ریاضی و ادبیات قدرتمند داشته باشد و قدرت بدنی مناسب داشته باشد، خلاق و صبور باشد و با انضباط باشد.

با توجه به تغییراتی که در روند اقتصادی کشور اکنون به وجود آمده است مهندس حسابداری از جمله شغل هایی است که طرفداران متعددی دارد و افرادی که حساب داری نده اند میتوانند  امیدوار باشند که بیکار نخواهند بود و بدون شک در یکی از سازمان ها، ارگان ها و شرکتهای خصوصی یا دولتی میتوانند مشغول به کار شوند.

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 638]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن