تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند عزو جل كه فرموده است: از صبر و نماز كمك بگيريد، صبر، روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808201963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در یک نشست خبری صبح امروز، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، درباره آخرین طرح‌ها و لوایحی که توسط این شورا بررسی شده‌اند، گزارش داد.


واضح آرشیو وب فارسی::

هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، در یک نشست خبری صبح امروز، درباره آخرین طرح‌ها و لوایحی که توسط این شورا بررسی شده‌اند، گزارش داد. او اعلام کرد که در جلسات اخیر شورای نگهبان، پنج طرح و لایحه مورد بررسی قرار گرفته است.



اولین طرح که مورد بررسی قرار گرفت، اصلاح بند ۱ ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس بود. پس از بررسی در شورا، تصمیم گرفته شد که این طرح با شرع و قانون اساسی مغایرت ندارد.

طحان نظیف ادامه داد و گفت که لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیز توسط شورای نگهبان بررسی شد. اما این لایحه با ایراداتی که قبلاً اعلام شده بود، مواجه شد.

همچنین، طرح اصلاح بند ک قانون بودجه ۱۴۰۲ درباره قیر نیز پیشتر توسط شورای نگهبان ایراد داشت. با این حال، با اصرار مجلس، این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد و به نظر می‌رسد که تکلیف این موضوع تعیین شده است.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین به طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اشاره کرد که نیز توسط شورای نگهبان بررسی شده است. این طرح نیز با برخی ابهامات مواجه شده است.

در یک نشست خبری صبح امروز، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، درباره آخرین طرح‌ها و لوایحی که توسط این شورا بررسی شده‌اند، گزارش داد. او اعلام کرد که در جلسات اخیر شورای نگهبان، پنج طرح و لایحه مورد بررسی قرار گرفته است.

طحان نظیف ادامه داد و گفت که اولین طرح که مورد بررسی قرار گرفت، اصلاح بند ۱ ماده ۸۳ قانون انتخابات مجلس بود. پس از بررسی در شورا، تصمیم گرفته شد که این طرح با شرع و قانون اساسی مغایرت ندارد.

سپس به لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد که نیز توسط شورای نگهبان بررسی شده است. اما این لایحه با ایراداتی که قبلاً اعلام شده بود، مواجه شد.

در ادامه، به طرح اصلاح بند ک قانون بودجه ۱۴۰۲ درباره قیر اشاره کرد. این طرح نیز پیشتر توسط شورای نگهبان ایراد داشت، اما با اصرار مجلس، این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد و تکلیف آن تعیین شده است.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین به طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اشاره کرد که نیز توسط شورای نگهبان بررسی شده است، اما با برخی ابهامات مواجه شده است.

طرح تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها از دیگر مواردی است که مورد بررسی شورای نگهبان قرار گرفت. این طرح نیز با ایراداتی از سوی هیئت عالی نظارت مواجه شد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه درباره بررسی‌های شورای نگهبان درباره مصوبه مجلس درخصوص افزایش سن بازنشستگی تاکید کرد که هنوز در شورا مورد بررسی قرار نگرفته‌ است. برای بررسی برنامه هفتم و با توجه به حجم این برنامه تاکنون ۱۵ جلسه غیر رسمی را در شورای نگهبان برگزار کرده‌اند.

در پایان، به سوالات مربوط به آزمون‌های داوطلبان مجلس خبرگان رهبری پاسخ داد. به طور خاص، درباره آزمودر آزمون کتبی خبرگان، 328 نفر دعوت شده بودند و از این تعداد، 69 نفر حضور نداشتند. طحان نظیف اعلام کرد که در آینده نزدیک، افرادی که در آزمون کتبی قبول شدند، برای مصاحبه شفاهی دعوت خواهند شد. همچنین، افرادی که در آزمون کتبی حضور داشتند، در حال حاضر در فرایند تصحیح اوراق قرار دارند و در آینده‌ای نزدیک نیز برای مصاحبه شفاهی دعوت خواهند شد.

در پاسخ به سوالی درباره مصوبه مجلس درباره کاهش مدت سربازی، سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که هنوز برنامه هفتم را به صورت رسمی دریافت نکرده‌اند. پس از دریافت برنامه، شورا به بررسی این موضوع خواهد پرداخت و باید سوابق مربوطه را مورد بررسی دقیق قرار دهند.

در پایان، طحان نظیف در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات برخی رسانه‌ها و افراد وابسته به گروه‌های خاصی از جریانات سیاسی درباره بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات، تأکید کرد که شورای نگهبان توصیه پذیر نیست و تنها به انجام وظیفه قانونی خود متعهد است. او بیان کرد که ممکن است در فضای سیاسی افرادی مطالبی را طرح کنند، اما انتظار می‌رود که دستگاه‌ها، از جمله شورای نگهبان، به طور آرام و با دقت و بر اساس قوانین عمل کنند و از انجام وظایف قانونی خود پرهیز کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1058]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن