تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798638313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف، تأکید کرد که در کار جهادی باید گزینش‌های مناسبی را انجام داد و همه را به این کار دعوت کرد.


واضح آرشیو وب فارسی::


رئیس مجلس شورای اسلامی در یک گردهمایی با مراکز خیریه و گروه‌های جهادی دانشگاهی در سراسر کشور، به این نکته اشاره کرد که فضای کار جهادی، مهمترین فضایی است که افراد می‌توانند در آن حرف انقلابی بزنند. او تأکید کرد که در گروه‌های جهادی باید اجازه داده شود افراد با هر سلیقه‌ای شرکت کنند، بدون اینکه بر اساس انقلابی یا غیرانقلابی بودن یا مومن یا غیرمومن بودن آن‌ها تفکیک شود. او اعلام کرد که کار جهادی به معنای تداوم فرهنگ اربعین است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد که درباره فعالیت‌های داوطلبانه خیریه و بحث‌های جهادی، تفاوت اصلی

بین انجام این کارها در محیط دانشگاه و در جامعه به طور کلی و توسط افراد دیگر وجود دارد. این تفاوت مربوط به واقعیت است که دانشگاه محل ترویج علم است و بهره‌برداری از فرصت‌ها و فرهنگ خیر و نیکوکاری و فرهنگ جهادی با مبانی آن در آنجا بیشتر است و تجربه‌ها به همراه یکدیگر قرار می‌گیرند.

وی افزود که مهمترین فرصت‌های فناوری‌های اجتماعی و آموزش مهارتی برای پیشبرد آینده و پیشرفت ایران است، و این کارهای جهادی است. روحیه جهادی بر اساس اراده داوطلبانه اشخاص است و تحت تأثیر عوامل خارجی قرار نمی‌گیرد.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اصرار تأکید کرد که کار جهادی برای خدا هیچگاه خسته کننده نیست و همچنین بی‌نتیجه نمی‌ماند. او بیان کرد که کار جهادی برخلاف ساختارها و تقسیم‌بندی‌ها انجام می‌شود و در یک فضایی که به ایثار و خودسازی نیز نیاز دارد.

رئیس مجلس اظهار داشت که برای فعالیت‌های جهادی نیاز به الگوهای اجتماعی منسجم و مبتنی بر تئوری است و در این زمینه در حوزه مدیریت دانشی عقب‌مانده هستیم. او شبکه‌سازی و برنامه‌ریزی دقیق را برای کار جهادی ضروری دانست و بیان کرد که کار داوطلبانه نباید با نظم و انضباط و دقت علمی در تضاد باشد.

همچنین، رئیس مجلس درباره تجربه‌های قبل از جنگ تحمیلی و پس از پیروزی انقلاب ایران صحبت کرد و بیان کرد که در آن زمان بسیج جهاد سازندگی را در روستاها انجام می‌داد و همه به سمت محرومیت‌زدایی حرکت می‌کردند. اما بعد از شروع جنگ، فعالیت‌ها به دفاع مقدس متمرکز شد و نهادسازی و سازماندهی صورت گرفت. او تأکید کرد که در حال حاضر نیز برای رسیدن به پیشرفت و غلبه بر مشکلات اقتصادی، نهادسازی برای عملکرد منظم و هماهنگ بسیار مهم است.

در پایان، رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که در حوزه اقتصادی کسی فرار نمی‌کند و برای رسیدن به اهداف اقتصادی باید با همان انگیزه و تمامیت روحی جنگی به کار پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید داشت که کار برای خدا هرگز خستگی و ناامیدی ندارد و همچنین بدون نتیجه هم نمی‌ماند. او به این موضوع اشاره کرد که خاستگاه کار جهادی از نظام بروکراسی اداری و طیف بندی نیست، بلکه در یک فضای توام با ایثارگری و از خودگذشتگی انجام می‌شود. رئیس مجلس همچنین توضیح داد که ماهیت و صورت کار جهادی داوطلبانه است و برنامه هفتم توسعه نیز یک بندی را برای گروه‌های میانی و جهادی و نیروهای داوطلب در نظر گرفته است تا در سیستم نظام اداری مانعی بر سر راه کارهای جهادی نشود.

رئیس مجلس با اشاره به نیاز به الگوهای اجتماعی در عرصه‌های مختلف، اظهار کرد که ما به مبانی نظری منسجم و جمع‌بندی در فعالیت‌ها نیاز داریم و از نظر ویژگی‌های مدیریت دانشی عقب هستیم. وی شبکه‌سازی و برنامه‌ریزی دقیق و اثربخش را در این عرصه مهم دانست و تأکید کرد که پایدارسازی کارها بسیار مهم است. همچنین افزود که کار داوطلبانه منافاتی با نظم و انضباط و کار دقیق علمی ندارد.

وی با یادآوری ایام بعد از پیروزی انقلاب تا قبل از زمان جنگ تحمیلی، به اهمیت بسیج و جهاد سازندگی در روستاها اشاره کرد و با بیان اینکه در این دوران همه به سمت محرومیت‌زدایی حرکت می‌کردند، اظهار کرد که همه گام بر می‌داشتند و بسیجی‌ها در دفاع مقدس به جبهه راه نمی‌دادند. او تاکید کرد که در حال حاضر نیز باید با نهادسازی و سازماندهی منظم در مسیر پیشرفت و غلبه بر مشکلات اقتصادی حرکت کنیم و نهادسازی اقتصادی به همان نحوه نهادسازی در جبهه دفاع مقدس باشد.


 


 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1210]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن