تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798375289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۴۵ درصد از مشکلات واحدهای تولیدی ورشکسته به بانک‌ها برمی‌گردد.


واضح آرشیو وب فارسی::

معاون اول قوه قضاییه اعلام کرد که بر اساس تحقیقات انجام شده، ۴۵ درصد از مشکلات واحدهای تولیدی که ورشکسته شده‌اند، به بانک‌ها مربوط است. او اعلام کرد که در حال حاضر حدود ۶۰۰ شرکت واحد تولیدی ورشکسته وجود دارد، که ۱۴۰ شرکت تحت حمایت و نظارت دفاتر ورشکستگی در حال انجام فعالیت‌های خود هستند.



در چهارمین جلسه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصدق معاون اول قوه قضاییه به همراه معاونان و مقامات دیگر قوه قضاییه و سران سازمان‌ها و مراکز وابسته شرکت داشتند.

وی افزود: "در اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که توسط رهبری انقلاب ابلاغ شده و قانونی برای پیگیری این سیاست‌ها تصویب شده است، امروز چهارمین جلسه در سال جاری برای بررسی چالش‌های حقوقی ورشکستگی واحدهای تولیدی و احیای آن‌ها برگزار شد."

معاون اول قوه قضاییه، نگرانی خود را از وضعیت فعلی در غزه بیان کرد. او گفت که این وضعیت نشان دهنده ناامنی منطقه است و باعث شرمساری انسان و نسل‌کشی شده است. وی ابراز کرد که حالا باید ببینیم کشورهایی که ادعا می‌کنند حقوق بشر را حمایت می‌کنند، چگونه به این جنایات واکنش نشان می‌دهند.

او اشاره کرد که فلسطینیان از حق تعیین سرنوشت خود 75 سال است محروم هستند و مقاومت آن‌ها برای حفظ کرامت انسانی و حق تعیین سرنوشت آغاز شده است.

معاون اول قوه قضاییه بیان کرد که رژیم صهیونیستی در مدت کوتاهی نشان داده که زندگی خود را به گسترش ناامنی می‌پردازد. وی بیان کرد که اگر کشورهای منطقه برای تضمین امنیت خود حرکت کنند، این رژیم به تدریج از بین می‌رود و بر اساس آیات رهبری انقلاب اسلامی، این رژیم در حال تمام شدن است.

وی اظهار کرد که وضعیت اخیر در غزه یک آزمون برای کشورهای اسلامی است و تنها ابراز تاسف و موضع‌گیری، کافی نیست. او بیان کرد که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا حمایت خود از مردم غزه را اعلام کرده است.

در پایان، او امیدواری کرد که این حرکت از طرف فلسطینیان، و خداوند بر رزمندگان جهان اسلام و اشغالی‌ها توجه خاص داشته باشد تا کشور اسلامی بتواند حقی که 75 سال پیش از دست داده است، را بازپس بگیرد.

معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد که موضوع این جلسه بررسی چالش‌های حقوقی و احیای شرکت‌های ورشکسته است. او اشاره کرد به اینکه در تمام استان‌ها، گروه‌های حمایت از اقتصاد مقاومتی تشکیل شده‌اند که به بررسی مشکلات شرکت‌های ورشکسته می‌پردازند.

با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که ۴۵ درصد مشکلات این شرکت‌های ورشکسته مربوط به بانک‌ها است. در حال حاضر حدود ۶۰۰ شرکت ورشکسته وجود دارد که ۱۴۰ شرکت تحت حمایت و نظارت ادارات ورشکستگی هستند.

وی افزود: "حوزه ورشکستگی مستعد ورود انواع فسادهاست. رئیس قوه قضاییه دستور داده که این مشکلات حل شود و اقدامات متعددی برای حل این مسائل در حال انجام است."

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: یکی از مأموریت‌های مهمی که قانون‌گذار قرار داده است، تصفیه امور ورشکستگی است، اما متأسفانه برخی از همکاران ما دانش کافی در این زمینه را ندارند و آموزش کافی به آن‌ها داده نشده است.

وی تأکید کرد که قانون مناسب و پویا، مهمترین ابزار برای انجام هر مأموریتی است و در حوزه ورشکستگی نیز لازم است که قوانین کامل و متناسب با نیازهای مدت طولانی فعالیت‌های این حوزه وضع شود.

معاون قضایی قوه قضاییه توضیح داد که هنگامی که یک شرکت ورشکسته اعلام می‌شود و پرونده‌اش به اداره تصفیه امور ورشکستگی ارسال می‌شود، برخی فرایندها انجام می‌شود: ابتدا، اموال شرکت شناسایی می‌شوند، سپس ارزیابی می‌شوند، اموال به حفاظت کنندگان و نگهبانان سپرده می‌شوند و سپس اموال از طریق مزایده به فروش می‌رسند و بستانکاران واقعی شناسایی می‌شوند که دعوت به صورت رسمی صادر می‌شود.

وی افزود: "برای انجام این کارها، هزینه مالی مورد نیاز است. قانونگذار در سال ۱۳۱۸ دو صندوق الف و ب را تأسیس کرده است که تاکنون درآمد ۹۰ میلیارد تومانی به خزانه دولت رفته است."

مسئول قضایی اظهار کرد: "با مصوبه قانونی پس از انقلاب، همه درآمدهای صندوق الف و باید به خزانه دولت واریز شود، اگر این پول‌ها برای احیای شرکت‌های ورشکسته استفاده می‌شدند. به‌علاوه، در لایحه قانون تجارت که به زودی به مجلس ارائه می‌شود، یک صندوق به جای این دو صندوق در نظر گرفته شده است."

در ادامه جلسه، مسئولان قوه قضاییه و برخی از روسای سازمان‌های تابعه به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و در مورد مسائل حقوقی و علمی مرتبط با ورشکستگی صحبت کردند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1780]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن