تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808210794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه مردم جهان درخواست کردند که حملات به غزه فوراً متوقف شود.


واضح آرشیو وب فارسی::

رئیس جمهور، در گفت‌وگویی با رئیس جمهور تاجیکستان، به توجه به پیشرفت‌های قابل توجه ایران در مقابل تهدیدها و تحریم‌ها اشاره کرد. او اظهار کرد که ایران در زمینه علم و فناوری پیشرفت‌های مهمی داشته است و دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه‌های مختلفی از جمله انرژی، کشاورزی، صنعت، معادن و تجربیات فنی است که می‌تواند این تجربیات را با مردم عزیز تاجیکستان به اشتراک بگذارد.



وی همچنین به حضور در جمع مسئولان کشور دوست و هم‌زبان تاجیکستان ابراز خرسندی کرد و تصریح کرد که روابط دو جانبه و تبادلات بین دو کشور می‌تواند در جهت توسعه روابط میان دو کشور موثر باشد. او از تصمیماتی که در سفر قبلی خود به تاجیکستان گرفته بوده است، نیز اشاره کرد و بیان کرد که روابط دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی پس از مدت‌ها، توسعه خوبی داشته است.

رئیسی در مذاکرات با رئیس جمهور تاجیکستان اظهار کرد که هیچ مانعی برای توسعه روابط بین ایران و تاجیکستان وجود ندارد. او اشاره کرد به سابقه تاریخی، تمدنی و زبان مشترک بین دو کشور، و بیان کرد که باورهای مشترک مهمی وجود دارد. هر دو کشور از نظر مذهبی به اسلام علاقه‌مند هستند، و این امر باورها و اعتقادات مشترکی را بین آنها ایجاد کرده است که این پیوند هرگز نخواهد شکست.

وی همچنین بیان کرد که ایران در حوزه‌های علم و فناوری پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و دارای ظرفیت‌های مهمی در زمینه‌های انرژی، کشاورزی، صنعت، معادن و تجربیات فنی است که می‌تواند این دانش و تجربیات را با مردم تاجیکستان به اشتراک بگذارد. رئیس جمهور همچنین تاکید کرد که مردم ایران و جوانان آن کشور تصمیم گرفته‌اند تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت‌ها تبدیل کنند و از این وضعیت برای پیشرفت بهره برده‌اند.

رئیس جمهور، با اشاره به همبستگی‌های فرهنگی با تاجیکستان، اظهار کرد که قصد دارند با فعال‌سازی بخش‌های مربوطه در هر دو کشور، گام‌هایی برای توسعه زبان فارسی و حفظ فرهنگی ایران و تاجیکستان را بردارند تا از دارایی‌های فرهنگی خود که سرمایه مهم و ماندگار این دو کشور هستند، محافظت کنند و از تهاجم فرهنگی جلوگیری کنند.

وی همچنین بیان کرد که در زمینه تجاری و اقتصادی، بین دو کشور ظرفیت‌های مطلوبی وجود دارد که با تلاش و اراده فعال در حال حاضر می‌تواند دوباره بروز یابد.

در مورد مسائل منطقه‌ای، رئیس جمهور بیان کرد که هر دو کشور به مردم افغانستان اهمیت می‌دهند و معتقدند که پس از دو دهه اشغال، آمریکایی‌ها افغانستان را در وضعیت ویرانی و نابودی گذاشته‌اند. وی باور دارد که حق مردم افغانستان است که رشد و پیشرفت داشته باشند.

رئیس جمهور افزود: به عنوان همسایه‌های آنها، ما احساس مسئولیت می‌کنیم و باور داریم که باید یک دولت در افغانستان شکل گیرد که تمام اقوام، مذاهب و مردم را نمایندگی کند و بتواند به راهبرد پیشرفت این کشور کمک کند.

رئیس جمهور در مورد حمایت از مردم فلسطین و اهمیت آن برای ایران و تاجیکستان صحبت کرد. او گفت که حضور در تاجیکستان مایه خرسندی و شعف است، اما همه ما، به ویژه مردم مسلمان و همه انسان‌ها، هنوز از موضوع فلسطین ناراحتی داریم. او اظهار کرد که فلسطین مسئله‌ای است که همه ما باید به آن توجه کنیم و آن را حل کنیم.

رئیس جمهور تأکید کرد که حملات و نسل‌کشی در فلسطین باید فوراً متوقف شود. او اعدام بیش از 10 هزار نفر از مردم فلسطین، به ویژه بچه‌ها و جوانان، به دست رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکایی‌ها و غربی‌ها را محکوم کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که سازمان‌های جهانی و بین‌المللی به فریاد و صدای مردم جهان گوش دهند و به حقوق مردم فلسطین احترام بگذارند و این ظلم و ستم را متوقف کنند. او از مسئولین در هر دو کشور خواست تا اراده‌ای قاطع برای توسعه روابط دو جانبه داشته باشند و این امر را عملی کنند. وی همچنین به توسعه روابط بین دو کشور تأکید کرد و اظهار کرد که این گام‌ها در جهت توسعه ارتباطات بین دو کشور باید ادامه یابد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1332]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن