تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808203382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکته هایی درباره کامپوزیت که معمولا دندانپزشکان به شما نمی گویند


واضح آرشیو وب فارسی::

داشتن دندان‌های مرتب و سفید دغدغۀ خیلی از افراد است و برای تحقق این امر ونیر کامپوزیت را انتخاب می‌کنند. اگر شما هم این دغدغه را دارید و می‌خواهید با ونیر کامپوزیت بیشتر آشنا بشوید و بدانید چه نکته‌های پنهانی دارد، پس این مقاله در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت را تا انتها مطالعه کنید. ونیر کامپوزیت نوعی درمان زیبایی در دندانپزشکی است که ضمن آن روکشی روی دندان‌های شما قرار می‌گیرد و می‌توانید با داشتن دندان‌هایی یک‌دست و خوش‌رنگ، لبخندی زیبا به خودتان و دیگران هدیه دهید. در این درمان، نکاتی نیز وجود دارد که معمولا به آن اشاره نمی‌شود. ما در ادامه علاوه‌بر معرفی این درمان زیبایی، به بیان نکته هایی درباره کامپوزیت که معمولا دندانپزشکان به شما نمی گویند نیز می‌پردازیم.



ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

دندان‌ها یکی از مهم‌ترین اعضای بدن هستند که در طول زمان می‌توانند بر اثر حوادث مختلف یا عدم مراقبت و رعایت‌نکردن بهداشت آسیب ببینند. این آسیب‌ها شامل موارد مختلفی مثل پوسیدگی، شکستگی، لک‌ و تغییر رنگ، ترک، لب‌پرشدن و. .. است که می‌تواند ظاهر دندان‌ها را از زیبایی طبیعی خود خارج کند و نه‌تنها روی اعتمادبه‌نفس فرد اثر منفی بگذارد،  که حتی او را در جویدن و خوردن غذا نیز دچار مشکل کند. در چنین شرایطی درمان‌های دندانپزشکی به یاری‌ افراد می‌آیند و با ارائۀ خدمات مختلف کمک می‌کنند که بتوانند این آسیب‌ها را جبران کنند. ونیر کامپوزیت نیز یکی از همین درمان‌ها در دندانپزشکی است که برای بهبود ظاهر دندان‌ها به کار می‌رود.

در این درمان که درمانی کم‌تهاجمی و بدون درد است، روکشی از جنس رزین مخصوص کامپوزیت روی دندان قرار می‌گیرد که معمولا از این ماده در سایر درمان‌های دندانپزشکی مثل پرکردن و باندینگ دندان نیز استفاده می‌شود. نکتۀ جالب درمورد رزین کامپوزیت این است که رنگ آن بسیار شبیه به رنگ دندان‌های طبیعی است و در نتیجه بعد از درمان، لبخند شما و دندان‌هایتان غیرعادی نمی‌شود و دندان‌هایی یک‌دست، طبیعی و خوش‌سیما خواهید داشت. 

مزایا و معایب ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

ونیر کامپوزیت دندان مانند هر درمانی در دندانپزشکی مزایا و معایبی دارد که آگاهی از آن امری ضروری است. در ادامه با مهم‌ترین مزایا و معایب این درمان آشنا می‌شوید و به نکته هایی درباره کامپوزیت که معمولا دندانپزشکان به شما نمی گویند، می‌پردازیم.

مزایای ونیر کامپوزیت دندان

درمانی که به زیبایی و راحتی شما منجر می‌شود،  حتما مزایای زیادی دارد و ونیر کامپوزیت دندان نیز از این قاعده مستثنی نیست. مهم‌ترین مزایای این درمان عبارتند از:

  • اصلاح لبخند با ونیر کامپوزیت

مهم‌ترین مزیت روکش‌های دندان اصلاح لبخند است، چراکه داشتن لبخندی زیبا در گرو دندان‌هایی زیبا و مرتب است. در درمان کامپوزیت با هم‌ترازکردن دندان‌ها، پوشاندن دندان‌های کج و زاویه‌دار، اصلاح شکل و ظاهر دندان‌ها و انتخاب رنگ سفید و روشن برایشان، این امر تحقق می‌یابد و نتیجۀ کار چیزی جز یک لبخند دلنشین و تماشایی نیست.

  • هزینۀ مناسب ونیر کامپوزیت

روکش‌های دندان معمولا گزینه‌های ارزانی نیستند و باید هزینۀ زیادی برای آن‌ها پرداخت کنید. مخصوصا که درمان‌های زیبایی اکثراً تحت پوشش بیمه‌ها قرار نمی‌گیرند و هزینۀ آن‌ها آزاد محاسبه می‌شود. اما ونیر کامپوزیت نسبت به روکش مشابه‌اش ونیر پرسلن یا همان لمینت، قیمت مناسب‌تر و به‌صرفه‌تری دارد. به لطف این درمان می توانید لبخندی زیبا داشته باشید بدون اینکه جیب‌هایتان به گریه بیفتند! برای آگاهی از قیمت ونیر کامپوزیت می‌توانید با ما در کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت در تماس باشید.

  • راحتی و سرعت درمان با ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت درمان بی‌دردسری است که نیاز به صرف وقت و انرژی زیادی ندارد. کل فرایند درمان در یک جلسۀ کوتاه انجام می‌شود و شما می‌توانید با دندان‌های طبیعی خود وارد مطب بشوید و با دندان‌های جدید و زیبایتان به خانه برگردید و به زندگی روزمره‌تان برسید.

  • ترمیم‌پذیربودن ونیر کامپوزیت

یکی از مهم‌ترین مزایای ونیر کامپوزیت که در مقابل روکش همتایش لمینت یک امتیاز محسوب می‌شود، قابلیت ترمیم آن است. بدین ترتیب که اگر روکش دندان‌های شما به هر دلیلی دچار شکستگی و ترک و آسیب شد، می‌توانید به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید و آن را ترمیم کنید.

معایب ونیر کامپوزیت دندان

علاوه‌بر مزایای گفته‌شده این درمان معایبی نیز دارد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • دوام کم ونیر کامپوزیت

کامپوزیت در مقایسه با لمینت عمر و دوام کمتری دارد در نتیجه زودتر دچار خراش و ساییدگی می‌شود و تحلیل می‌رود.

  • تغییر رنگ کامپوزیت

مقاومت کامپوزیت دربرابر غذاهای رنگی کم تر از لمینت است. نوشیدنی‌ها و غذاهایی مثل قهوه، چای، میوه‌های رنگینی چون تمشک و آلبالو و هلو و... به‌غیر از مور، اسفناج، گوشت قرمز و امثالهم می‌تواند روی رنگ روکش دندان شما اثر بگذارد. بنابراین اگر در خوردن غذاها دقت نکنید و نسبت‌ به رعایت بهداشت دهان و دندان کم‌توجه باشید، روکش شما تغییر رنگ می‌دهد و روی آن لک ایجاد می‌شود.

ونیر کامپوزیت تا چندوقت ماندگار است؟ آیا نیاز به تعویض دارد؟

دوام و عمر ونیر کامپوزیت به عوامل مختلفی مثل مهارت دندانپزشک، مراقبت‌های شما و... بستگی دارد اما به‌طور کلی عمر آن تا 7 سال تخمین زده می‌شود و معمولا بعد از این زمان دچار لک و ساییدگی می‌شود و دیگر کیفیت گذشته را ندارد. نکتۀ مهم درمورد کامپوزیت این است که می‌توان آن را ترمیم کرد،  اما اگر مشکلات آن زیاد باشد یا دندانپزشک ضرورت بهداشتی حس کند می‌توان آن را برداشت و تعویض کرد.



نقش دندانپزشک در کامپوزیت دندان چیست؟

اگر ونیر کامپوزیت دندان را یک اثر هنری در نظر بگیریم، دندانپزشک، هنرمند و خالق این اثر است. او کسی است که مواد و ابزارهای لازم را تهیه می‌کند و به کمک آن‌ها در دهان شما اثری هنری می‌آفریند که با یک لبخند زیبایی‌اش بر همگان آشکار می‌شود. خلق این اثر به‌طور کلی ۳ مرحله دارد که از قرار زیر است:

معاینه و مشاورۀ اولیه

دندانپزشک ابتدا دهان و دندان شما را معاینه می‌کند و انتظاراتتان را می‌شنود تا ببیند آیا انجام کامپوزیت درمان مناسبی برای شما است یا خیر. بعد از اینکه به نتیجه رسیدید، شما را در انتخاب رنگ روکش نیز یاری می‌کند تا بهترین رنگ آن را با توجه به رنگ پوست و لب‌هایتان برگزینید و بتوانید لبخندی زیبا و طبیعی داشته باشید. سپس آغاز به کار می‌کند.

آماده‌کردن دندان‌ها

انجام کامپوزیت نیاز به مقدماتی دارد که ضمن آن دندان‌هایتان برای قرار گرفتن روکش آماده می‌شود. دندانپزشک در این مرحله ابتدا دندان‌های شما را کاملا تمیز می‌کند تا هیچ ذره و اثری از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها روی دندان‌ها و در میانشان باقی نماند، سپس مواد لازم برای برقراری هرچه بهتر پیوند میان روکش و دندان را روی دندان‌هایتان قرار می‌دهد و بعد آن‌ها را شست‌وشو می‌دهد تا برای دریافت کامپوزیت آماده شوند.

انجام کامپوزیت

بعد از انجام مقدمات و کارهای لازم، دندانپزشک رزین مخصوص کامپوزیت را به‌صورت لایه‌لایه روی دندان‌هایتان قرار می‌دهد و با صبر و حوصله آن‌ها را فرم می‌دهد تا به بهترین شکل و نتیجه برسد. فرم‌دهی، درواقع یکی از مهم‌ترین بخش‌های درمان کامپوزیت است که آن‌ را به هنر نزدیک می‌کند؛ هنری که هنرمند باید بکوشد در مناسب‌ترین و زیباترین شکلش آن را ارائه بدهد. بعد از فرم‌دهی و سفت‌کردن مواد روی دندان، پولیش نیز به کمک ابزارهایی مثل نوار سمباده انجام می‌شود و کار به پایان می‌رسد. حالا هنرمند پرده از روی اثر خود برمی‌دارد و می‌توانید از نتیجۀ نهایی لذت ببرید!



ناگفته‌هایی دربارۀ ونیر کامپوزیت

تا اینجا با ونیر کامپوزیت و مزایا و معایبش آشنا شدید. همچنین دانستیم نقش دندانپزشک در فرایند درمان به چه صورت است. حال در این بخش به نکته هایی درباره کامپوزیت که معمولا دندانپزشکان به شما نمی گویند، می‌پردازیم. آنچه باید دربارۀ کامپوزیت بدانید این است که برخلاف برخی ادعاها، برند و کشور سازندۀ آن نه‌تنها در کیفیت کار اثر چندانی ندارد، بلکه موجب بالارفتن هزینۀ درمان هم نمی‌شود. این مورد دربارۀ رنگ کامپوزیت نیز صدق می‌کند که متاسفانه برخی بابت آن هزینۀ بیشتری دریافت می‌کنند. آنچه باید بدانید و در مثال‌های پیشین سعی در بیان آن داشتیم این است که کیفیت کامپوزیت، زیبایی و ماندگاری‌اش همه به مهارت و هنر دندانپزشک شما بستگی دارد و  مواد و جنس و برند آن تعیین‌کنندۀ نتیجۀ نهایی نیست.

سخن پایانی

ونیر کامپوزیت دندان یکی از درمان‌های زیبایی پرطرفدار در دندانپزشکی است که ضمن آن روکشی از جنس رزین مخصوص کامپوزیت روی دندان‌های شما قرار می‌گیرد و باعث می‌شود عیوب ظاهری مثل شکستگی دندان‌ها، لک، لب‌پرشدن و... پوشش داده شود. از جمله مزایای این درمان می‌توان به اثرش در اصلاح لبخند، مقرون‌به‌صرفه‌بودن، ترمیم‌پذیربودن و آسان‌بودنش اشاره کرد که درنهایت در زمانی کم به شما دندان‌هایی مرتب و زیبا هدیه می‌دهد. کامپوزیت دندان در کنار این مزایا، معایبی نیز دارد که از جملۀ آن‌ها می‌توان به استحکام و عمر کمتر نسبت به لمینت، تغییر رنگ و آسیب‌پذیرتربودنش اشاره کرد که البته این موارد با مراقبت‌های بعد از کامپوزیت قابل‌کنترل است. ما به نکته هایی درباره کامپوزیت که معمولا دندانپزشکان به شما نمی گویند نیز اشاره کردیم تا راهنمای خوبی برای شما در انجام این درمان باشیم. کلینیک دندانپزشکی دکتر آیت به‌عنوان مرجع تخصصی درمان‌های دندانپزشکی در کنار شماست تا شاهد لبخند زیبای شما باشد. 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2255]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن