تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799193382




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علت صدای غیر طبیعی در یخچال


واضح آرشیو وب فارسی::

صدای بلند یخچال می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. معمولا کارکرد زیاد دستگاه منجر به خرابی یا تحلیل برخی از قطعات یخچال شده و همین سبب می‌شود که صداهای ناجور یا بلند از آن‌ها شنیده شود. گاهی اوقات هم ایت موضوع اصلا به خرابی ارتباطی پیدا نمی‌کند و اگر یخچال در یک سطح صاف قرار نگرفته باشد، ممکن است این صداها شنیده شود.



بررسی علت صدای غیر طبیعی در یخچال

  • شکستن فن یخچال
  • مشکل موتور یخچال
  • لولای درب یخچال
  • عدم تراز بودن سطح یخچال
  • لرزش و ویبره یخچال

ما در ادامه قصد داریم که علت صدای غیر طبیعی در یخچال را در همه موارد بررسی کرده و بیشتر در مورد آن‌ها صخبت کنیم. با شناسایی صحیح علت، یقینا در روند تعمیر آن خیلی بهتر عمل خواهید کرد. پس با ما همراه شوید.

شکستن فن یخچال یکی از علت های مهم

یکی از علل شایع برای صدای بلند یخچال‌ها، شکسته شدن پروانه‌های فن یخچال‌ها است. فن یخچال در مواقع مورد نیاز کار می‌کند و هر چه قدر که سال‌های بیشتری از آن استفاده کرده باشید، پروانه‌ها ممکن است که خم شده یا کاملا شکسته باشند. این نوع شکستگی می‌تواند سبب برخورد پروانه‌ها به اطراف بدنه یخچال شده و صدای بلندی را تولید کند. در همین راستا توصیه می‌کنیم که این فن‌ها را بررسی کرده و از اتصال محکم آن‌ها هم اطمینان حاصل کنید.

مشکل موتور یخچال

می‌دانیم که موتور یخچال از جمله مهم‌ترین بخش‌های یخچال محسوب می‌شود. موتور اصلی‌ترین عامل برای فعالیت یخچال بوده و به خودی خود صدای بلندی هم تولید می‌کند. تولید کنندگان برای کاهش و حتی از بین بردن این صدا، از لرزه گیر استفاده می‌کنند. به همین دلیل، خرابی لرزه گیر می‌تواند علت صدای غیر طبیعی در یخچال باشد و باید آن را بررسی کنید. با همین کار صدا و تعویض یا تعمیر لرزه گیر، می‌توانید این صدای بلند را در یخچال خود از بین ببرید.

لولای درب یخچال

درب بزرگ هر یخچال که می‌تواند یک یا دو عدد باشد، روی یک لولا می‌چرخد. لولا وظیفه اتصال درب به بدنه اصلی یخچال را دارد و اگر در طول زمان دچار خرابی یا فرسودگی شود، ممکن است که صدای بلند و غیرمتعارفی از یخچال شنیده شود. این صدا به گونه‌ای است که تنها هنگام باز و بسته کردن درب شنیده می‌شود، اما هنوز هم آزاردهنده است و بهتر است آن را مرتفع کنید. لولا کارکرد پیچیده ای دارد و بهتر است که از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

عدم تراز بودن سطح یخچال

همان‌طور که ابتدا هم به آن اشاره کردیم، علت صدای غیر طبیعی در یخچال می‌تواند به سادگیه قرار نگرفتن آن در یک سطح صاف باشد. این صدا اتفاقا بسیار هم رایج بوده و حل آن هم بسیار ساده‌تر است. این صدا شبیه به وزوز بوده و گویا یخچال روی یک ویبره ممتد قرار دارد. خیلی‌ها ممکن است به این موضوع اهمیت زیادی ندهند. اما جالب است بدانید که تراز نبودن یخچال با سطح زمین، سبب می‌شود که عمر دستگاه شما هم کاهش پیدا کند. ترجیحا از یک تراز هم استفاده کرده و اطمینان پیدا کنید که از یخچال هیچ صدایی شنیده نمی‌شود.

صدای وزوز می‌تواند عامل دیگری هم داشته باشد و آن هم عدم اتصال لوله آب به یخچال‌هایی است که از آبسرد استفاده می‌کنند. این لوله‌ها در واقع جزو ساختار اصلی یخچال هستند و نبودنشان سبب بروز این صدا می‌شود. حتی گاهی اوقات هم حتی با اتصال این لوله، صدای وزوز شنیده می‌شود. در این هنگام هم می‌توانید فشار آب را تا حدی کاهش دهید که علت صدای غیر طبیعی در یخچال کاملا قطع شود.

لرزش و ویبره یخچال

قبل از اینکه یک متخصص را برای بررسی علت صدای غیر طبیعی در یخچال به خانه بیاورید، بهتر است که خودتان چک‌های ساده را انجام دهید. یکی از آن‌ها صدای ویبره یخچال است. این صدا می‌تواند ناشی از یک سری ابزارها و جعبه‌های کوچکی باشد که در کنار یخچال و متصل به درب قرار دارند. آن‌ها را بررسی کرده و مطمئن باشید که لق نباشند.

علت صدای غیر طبیعی در یخچال نوفراست

می‌دانیم که نسل جدید یخچال‌ها به سیستم‌هایی مانند یخ زدایی و نوفراست مجهز شده‌اند. این یخچال‌ها دیگر برفک نرده و نسبت به یخچال‌های قدیمی کارکرد آسان‌تری هم دارند. تفاوت این یخچال‌ها در این است که دارای هیتر بوده و در بازه‌های زمانی مختلف، کابین را جهت ذوب کردن برفک‌هایی که ایجاد شده است، گرم می‌کند. به‌همین دلیل، کارکرد هیتر می‌تواند علت صدای غیر طبیعی در یخچال شما هم باشد. این صدا شبیه به تق تق بوده و بسته به میزان سلامت آن، ممکن است در حد چند ثانیه یا طولانی‌تر، صدای ناخوشایندی را ایجاد کند. اگر این صدا در حد چند ثانیه است، بیخیال شده و در صورت طولانی‌تر بودن آن حتما از متخصص کمک بگیرد.

کارکرد موتور فن اواپراتور

می‌دانیم که یخچال برای سرد کردن فضای کابین داخلی، از یک سری لوله‌ها کمک می‌گیرید که اواپراتور نام دارند. این لوله‌ها تعدادشان هم زیاد بوده و باید از چند فن هم برای کارکرد صحیح کمک بگیرند. این فن‌ها دارای موتورهایی هستند که ممکن است تحت تاثیر عوامل خاص قرار گیرند. نمونه‌ای از این عوامل خاص، گرد و غباری است که در طول سال‌ها روی آن می‌نشیند. وارد شدن ضربه و اختلال در کارکرد این فن‌ها هم می‌تواند اصلی‌ترین علت صدای غیر طبیعی در یخچال شما باشد. در همین راستا، چک کردن موتور فن اواپراتور را فراموش نکرده و آن را مرتبا روغن‌کاری و پاکسازی کنید.

موتور فن کندانسور

در کنار فن اواپراتور، می‌توانیم به فن کندانسور هم اشاره کنیم که کارکرد مهمی دارد. این فن باید به شکل محکمی سرجایش قرار گرفته باشد. مشابه با گزینه قبلی، قرار گرفتن گرد و غبار روی موتور فن کندانسور هم می‌تواند سبب ایجاد صدای غیرطبیعی در یخچال شما شود. فارغ از این صدا، عملکرد ناصحیح فن می‌تواند مشکلات عملکردی را هم در یخچال به همراه داشته باشد. به‌طور مثال، دمای کابین اصلی دستگاه به درستی سرد نشده و حتی ممکن است که آب زیادی در یخچال شما تجمیع شود. موتور فن کندانسور را جدی گرفته و اجازه ندهید که یخچال شما در آینده به مشکلات بیشتری گرفتار شود.



صداهای دیگر یخچال

یخچال‌ها از کمپرسور استفاده می‌کنند و هنگام عملکرد، نوعی صدای سوت دارند. این صدا کاملا طبیعی است و خیلی زود هم ممکن است قطع شود. اما اگر این صدا غیر طبیعی شده است، می‌توانید از کمک متخصصین برای حل آن استفاده کنید. بوق ممتد هم از دیگر صداهای مربوط به یخچال است. اگر درب یخچال را زیاد باز بگذارید، این صدا شنیده می‌شود تا آن را ببندید. اما گاهی اوقات این صدا هنگام بسته بودن درب هم شنیده می‌شود. بنابراین، باید از یک متخصص برای بررسی برد اپراتور یخچال استفاده کرده و اشکال آن را برطرف کنید.

خدمات تعمیر یخچال در مازندران

مجموعه تکنوخدمات به عنوان حرفه ای ترین مجموعه ارائه دهنده ی خدمات تعمیر لوازم خانگی در ایران است که با پوشش دهی شهرهای دور و نزدیک و گارانتی خدمات خود بهترین پیشنهاد برای زمانی ست که دچار مشکل در لوازم خانگی خود شده اید. وب سایت تکنوخدمات با بررسی علت های خرابی لوازم خانگی اعم از یخچال، مایکروفر، ماشین لباسشویی و ... به صورت حرفه ای و رایگان به شما مشاوره می دهد. برای تعمیر یخچال در مازندران با تکنسین های ماهر تکنوخدمات تمام برندهای یخچال را تخت پوشش قرار می دهد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 728]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن