تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خداوند امیدوار باش، امیدی که تو را بر انجام معصیتش جرات نبخشد و از خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799106775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهکارهای حذف برگه های ایندکس شده در گوگل


واضح آرشیو وب فارسی::


به دلایل مختلفی گاهی اوقات ما اقدام به حذف برگه‌ های ایندکس شده در گوگل می‌ کنیم، به عنوان مثال ممکن است گاهی محتوایی را به طور اشتباه منتشر کرده باشیم یا صفحه مورد نظر ما دارای مشکلاتی باشد و ناچار به پاک کردن آن از روی سایت شویم، چون وجود صفحات ایندکس شده را می‌ توان به عنوان یک ویژگی منفی و ضعف جهت وب سایت مورد نظر دانست.

شیوه‌ های مختلف حذف برگه‌ های ایندکس شده در گوگل

گزینه اول: ابزار سرچ کنسول گوگل

در این ابزار گزینه‌ ای وجود دارد که از آن می‌ توانید جهت حذف کردن برگه‌ های ایندکس شده گوگل استفاده کنید، برای این کار ابتدا باید صفحه مورد نظر را از سایت پاک کنید. در واقع ابزار سرچ کنسول تنها برای حذف کردن این صفحات به کار می‌ رود. هم چنین پیش از حذف کردن حتماً باید آدرس url را ذخیره کنید و اگر آدرس را نداشتید حتماً با استفاده از مرورگر گوگل آدرس صفحه مورد نظرتان را پیدا کنید.

در اکانت وب مستر گوگل یا همان ابزار سرچ کنسول ابتدا به قسمت داشبورد سایت خود وارد خواهید شد، در این قسمت بخشی به نام گوگل ایندکس وجود دارد که یکی از گزینه‌ های آن remove urls است که باید برای آن کلیک کرده و گزینه create a new removal request را انتخاب کنید. 



حال در این قسمت موظف هستید که دلایل پاک کردن صفحه و هم چنین اطلاعاتی مانند آدرس url صفحه را وارد کنید. 

دو گزینه به عنوان دلیل پاک کردن وجود دارد، یعنی علت پاک کردن شما می‌ تواند مربوط به ایندکس یا cache باشد. در صورت انتخاب کردن هر دوی این گزینه‌ ها می توانید درخواست خودتان را ارسال کنید.

 

مدتی صبر کنید تا این ارسال انجام شود. شاید این کار برای شما چند روز طول بکشد، در مدت در این مدت گوگل درخواست حذف شما را تکمیل خواهد کرد و از عدم وجود صفحه مورد نظر اطمینان پیدا می‌ کند و نهایت نیز آن را از ایندکس گوگل حذف خواهد کرد. البته این فایل نسبت به نوشتن حروف بزرگ و کوچک حساسیت نشان می‌ دهد.

پیشنهاد گوگل برای استفاده کردن از این روش برای صفحاتی است که شما قصد ندارید آن ها را به طور کامل حذف کنید. در واقع این شیوه حذف کردن برای زمانی مناسب است که شما یک محتوا یا مطلب را پیش از تاریخ مورد نظرتان انتشار داده‌ اید و حالا با استفاده کردن از حذف برگه ایندکس قصد دارید در تاریخ مشخص شده مجدد آن را به نمایش بگذارید.

به همین دلیل است که گوگل در این شیوه از حذف برگه‌ های ایندکس زمان موقتی را برای شما ایجاد می‌ کند و اگر پس از پایان یافتن این دوره مطلب مورد نظر شما در سایت تان یافت نشود، گوگل آن را از ایندکس حذف خواهد کرد. در غیر این صورت شما می‌ توانید صفحه مورد نظر را هم چنان در وب سایت خود داشته باشید.

 

اگر جهت مشاوره سئو تضمینی در مشهد با طراحان ما در وب شرق در این خصوص در تماس باشید، وب شرق می‌ تواند برای طراحی وب مشهد اطلاعات کامل و جامعی در اختیار شما قرار دهد، بنابراین اگر برای سئو مشهد گروه طراحان وب شرق را انتخاب کرده باشید، می توانید با نحوه حذف برگه‌ های ایندکس شده در گوگل آشنایی بیش تری پیدا کنید و از مشاوره سئو تضمینی در مشهد برای حذف کردن صحیح و استفاده از شیوه درست استفاده کنید.

 

گزینه دوم؛ حذف برگه ایندکس به صورت دستی

شاید بتوان این شیوه از حذف کردن برگه های ایندکس شده را کندترین روش دانست، با این حال ارگانیک‌ ترین روش نیز محسوب می‌ شود. در این روش اگر به قسمت مدیریت سایت دسترسی داشته باشید به راحتی می‌ توانید صفحه را از وب سایت خودتان حذف کنید و نیازی نیست هیچ کار دیگری در این خصوص انجام دهید. به این ترتیب وقتی گوگل به بررسی وب سایت شما بپردازد، متوجه از بین رفتن یک صفحه خواهد شد که هیچ نقشه‌ ای از آن در سایت شما وجود ندارد. 

اگر طی چندین مرتبه بررسی گوگل تشخیص دهد که ‌نمی تواند چنین صفحه‌ ای را پیدا کند، نتایج در ارتباط با همان صفحه را با ایندکس خودش پاک می‌ کند.مشکل بزرگی که این روش جهت حذف برگه‌ های ایندکس شده دارد، سرعت کند و پایین آن است. البته این که چه زمانی از گوگل جهت بررسی کردن استفاده کرده باشیم نیز بر روی سرعت تاثیر بسزایی دارد، از طرفی چندین بار باید بررسی کردن سایت توسط گوگل انجام شود تا به این اطمینان برسد چنین صفحه‌ ای در وب سایت شما وجود ندارد.

گزینه سوم: حذف کردن محتواهای منقضی شده

این شیوه زمانی به کار می‌ آید که شما یک صفحه را از سایت خودتان پاک کرده‌ اید، اما این صفحه هم چنان در نتایج ایندکس گوگل به نمایش در می‌ آید. هم چنین برای سایت‌ هایی استفاده می‌ شود که جهت پاک کردن اطلاعات شخصی افراد کاربرد دارد. انجام دادن این شیوه از روش اول سریع‌ تر است.

برای حذف کردن برگه‌ های ایندکس شده به این شیوه ابتدا باید وارد حساب کاربری گوگل خود بشوید، سپس گزینه Remove Outdated content را انتخاب کنید، حال شما وارد صفحه‌ ای شدید که مربوط به پاک کردن محتواهای منقضی شده می‌ باشد که در این حالت باید بر روی گزینه request removal کلیک کرده و درخواست خودتان را ارائه دهید.

 

در این حالت دو پاسخ متفاوت از طرف گوگل دریافت خواهید کرد، اگر درخواست شما درست انجام شده باشد گزینه this content is gone نمایش داده می‌ شود، در غیر این صورت باید طبق دستورات گوگل اقدام کنید تا نتیجه دلخواه را به دست بیاورید.

گزینه چهارم: ارسال درخواست حذف قانونی

این شیوه از حذف کردن برگه‌ های ایندکس شده برای تعداد اندکی از اطلاعات کاربرد دارد، مانند اطلاعات شخصی از جمله امضا شماره کارت بانکی، شماره کارت ملی و مواردی از این قبیل. هم چنین می‌ توانید از این شیوه حذف کردن جهت حذف محتواهایی استفاده کنید که کپی رایت آن ها به سایت شما تعلق دارد و نمی‌ خواهید دیگر سایت‌ ها از آن ها استفاده کنند.

برای استفاده از این روش نیز ابتدا وارد صفحه می‌ شوید و طبق دستوراتی که در صفحه درج شده است پیش می‌ روید. اگر محتوای مدنظر شما در سایت‌ هایی ثبت شده باشد که زیر نظر گوگل است به راحتی می‌ توان آن ها را پاک کنید، اما در غیر این صورت به قسمت سرویس دهنده و هاست‌ های دیگر سایت‌ ها وارد شوید و از آن ها بخواهید محتوای کپی رایت شده را از سایت خودشان پاک کنند. گوگل نمی‌ تواند خود مطلب را در این حالت به طور کامل حذف کند، اما نتایج جستجو در خصوص همان مطلب پاک خواهد شد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 373]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن