تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799146060




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از امروز، یک طرح تشویقی برای اختصاص یارانه به دهک‌های جدید به اجرا درآمده است.


واضح آرشیو وب فارسی::


مرحله جدید اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی با پیوستن دهک‌های ۶ و ۷ از امروز آغاز شده است. طبق این طرح، همه خانوارهای دهک‌های ششم و هفتم برای هر نفر از شارژ ۱۲۰ هزار تومانی بهره‌مند می‌شوند.



وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته گذشته اعلام کرد که دهک ۶ و ۷ نیز به طرح کالابرگ الکترونیکی اضافه خواهند شد و از امروز مرحله جدید طرح اجرا خواهد شد. به این ترتیب، خانوارهای دهک‌های ۶ و ۷ نیز همچون دهک‌های اول تا پنجم کم درآمد، اعتبار مازاد ۱۲۰ هزار تومان به عنوان یارانه تشویقی دریافت خواهند کرد.

در حال حاضر، دهک اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند. با احتساب اعتبار مازاد ۱۲۰ هزار تومان در هر ماه، به ازای هر نفر ۵۲۰ هزار تومان یارانه به آنها تعلق می‌گیرد. از سوی دیگر، خانوارهای دهک‌های چهارم تا هفتم از یارانه ۳۰۰ هزار تومانی به ازای هر نفر برخوردار هستند. با احتساب اعتبار مازاد ۱۲۰ هزار تومان، هر ماه مبلغ ۴۲۰ هزار تومان به عنوان یارانه تشویقی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

به شرطی که ۵۰ درصد اعتبار یارانه ماهانه صرف خرید ۱۱ قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی شامل روغن مایع، برنج ایرانی، شیر، پنیر، ماست، تخم‌مرغ، مرغ، حبوبات، گوشت منجمد گوساله، ماکارونی و قند و شکر شود.


تمام کالاهای مذکور بر مبنای نرخ سال ۱۴۰۱ محاسبه و میزان اختلاف تورمی ۱۱ قلم کالای اساسی در این طرح بدون لحاظ کردن اعتبار مازاد به مردم عرضه می‌شود؛ بنابر این چنانچه خانواری همه این اقلام را به میزان موردنظر خرید کند، هزینه آن بر اساس نرخ‌ سال قبل ۵۹۳ هزار تومان است و در صورت تورم احتمالی، دولت مابه التفاوت افزایش قیمت کالاها را نسبت به سال گذشته پوشش می‌دهد به نحوی که پرداختی خانوارها تا پایان سال ثبات خواهد بود.




 


از تاریخ ۱۰ مرداد ماه، خانوارهای دهک‌های اول تا سوم و خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد خمینی (ره) موظف شدند که در صورت دریافت یارانه ماهانه ۴۰۰ هزار تومان، حداقل ۵۰ درصد یعنی ۲۰۰ هزار تومان را برای خرید کالابرگ الکترونیکی مصرف کنند و ۳۰ درصد یارانه مازاد دریافتی به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به عنوان شارژ اضافه افزوده شود. از تاریخ ۲ شهریور ماه، دهک‌های چهارم و پنجم نیز به طرح کالابرگ الکترونیکی پیوسته و در آن شرکت می‌کنند.

با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از امروز دهک‌های ششم و هفتم نیز به طرح کالابرگ الکترونیکی اضافه شده و از یارانه تشویقی مبلغ ۱۲۰ هزار تومان برخوردار می‌شوند. با اضافه شدن دهک‌های ششم و هفتم، تعداد افراد تحت پوشش این طرح از ۴۱ میلیون نفر به ۶۱ میلیون نفر افزایش یافته و ۸۰ درصد جمعیت مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی می‌شوند.

مقامات وزارت رفاه چندین بار اعلام کرده‌اند که استفاده و خرید در طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت کاملاً دلخواه است، اما در صورتی که خانوارها نصف مبلغ یارانه خود را برای خرید ۱۱ کالای مشخص شده در طرح صرف کنند، مبلغ بیشتری از یارانه را دریافت خواهند کرد.

 


گزارش‌ها به دست آمده نشان می‌دهد که بیش از ۱۴۵ هزار فروشگاه و مغازه به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شده‌اند. این فروشگاه‌ها شامل ۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای اتکا، افق کوروش، رفاه، هفت، جانبو، دیلی مارکت، مینو مارت، گندم طلایی، هایپر فامیلی و وال مارکت است. امکان خرید کالابرگ الکترونیکی از طریق کارت بانکی و نصب اپلیکیشن مربوطه وجود دارد. در حال حاضر، تنها فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل است. خانوارها می‌توانند از این فروشگاه نیز خرید کنند و با نصب اپلیکیشن اسنپ مارکت و انتخاب کالاهای مورد نیاز، خرید خود را انجام دهند. در مرحله پرداخت، باید گزینه "استفاده از کالابرگ" را انتخاب کرده و رمز یکبار مصرف ۸ رقمی را وارد کنند. این رمز می‌تواند از طریق اپلیکیشن شما یا اپلیکیشن شبکه ملی اعتبار دریافت شود. طرح کالابرگ الکترونیکی دولت سیزدهم با هدف حمایت از اقشار کم درآمد و تامین نیازهای غذایی خانوارها اجرا می‌شود و به منظور حفظ سلامت غذایی و رساندن مواد غذایی مناسب به خانوارها طراحی شده است.

 


 

 

 


 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 335]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن