تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808212378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکات مهم خرید کابینت آشپزخانه


واضح آرشیو وب فارسی::

نکات مهم خرید کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه نقش مهمی در زیبایی و فضاسازی دارد. حتی یک آشپزخانه کوچک و نقلی را می‌توان با نصب و تعبیه کابینت‌های درست و اصولی، زیبا و بهینه نمود. امروزه اکسسوری‌ها و لوازم جانبی متعددی به بازار عرضه شده‌اند که باعث می‌شوند کارایی و بهره‌وری کابینت‌ها چندین برابر شود تا بتوان به درستی وسایل و خرده‌ریزهای آشپزخانه را در آن سازماندهی کرد. همه‌ی این مزایا مرهون انتخاب و نصب کابینت‌های درست و هوشمندانه است تا بتوان از اندک فضای ممکن، بیشترین بهره و زیبایی را برد. هنگام خرید کابینت آشپزخانه باید به نکات مهم و زیادی توجه کنید تا آنچه انتخاب می‌کنید شایسته و منطبق بر سلیقه‌تان باشد. با ما باشید تا بگوییم چه نکاتی در انتخاب کابینت و مدل آن نقش مهم‌تری دارد.

توجه به سبک و مدل آشپزخانه

سبک‌ها و مدل‌های مختلفی در دکوراسیون خانه و آشپزخانه کاربرد دارند. بسیار مهم است هنگام خرید کابینت‌ها، به همخوانی آن با سبک آشپزخانه و چیدمان منزل دقت کافی داشته باشیم. سبک مدرن، مانند

کابینت MDF و سبک کلاسیک، مانند کابینت‌های منبت‌کاری شده، دو سبک اصلی در دکوراسیون منزل هستند و سایر مدل‌ها معمولا از این دو سبک الهام می‌گیرند.

کابینت کلاسیک، مدلی پر کار و پر نقش و نگار است که معمولا در آشپزخانه‌های بزرگ و جادار و دکوراسیون‌ها  کلاسیک و پر زرق و برق کاربرد دارد. برای آشپزخانه‌های کوچک یا خانه‌هایی که دکوراسیون مدرن در آن چیدمان می‌شود، از کابینت سبک مدرن استفاده می‌شود. کابینت ام‌دی‌اف، های گلاس، استیل و سایر مدل‌های ساده و مینیمال در این گروه جای می‌گیرند. عدم هماهنگی بین سبک و چیدمان منزل به معنی بدفرمی و ناهماهنگی در چیدمان است که بدون شک توی ذوق خواهد زد؛ حتی اگر بهترین و گرانترین مدل کابینت را انتخاب کرده باشید.

توجه به وسعت و اندازه آشپزخانه

حتی اگر چیدمان منزل‌تان با سبک انتخابی کابینت‌ها هماهنگی داشته باشد، سایز آشپزخانه آیتم مهمی برای انتخاب است. برای آشپزخانه‌های کوچک پیشنهاد می‌شود از طرح‌های ساده‌تر با رنگ‌های روشن‌ استفاده شود. طرح‌ها و مدل‌های شلوغ باعث می‌شوند فضای آشپزخانه کوچکتر و پر

ازدحام دیده شود. بنابراین اگر سایز آشپزخانه‌تان کوچک است، دور مدل‌های شلوغ و چند رنگ را خط بکشید!



توجه به میزان نور دریافتی در فضای کلی آشپزخانه

نور دریافتی آشپزخانه از ۳ طریق تامین می‌شود. نخست نور طبیعی آفتاب، سپس نوری که از سایر نقاط منزل به آشپزخانه نفوذ می‌کند و سوم نورهای مصنوعی مانند لوستر و چراغ. 

اگر آشپزخانه فاقد پنجره است یا نور طبیعی ضعیفی از پنجره یا فضای عمومی منزل دریافت می‌کند، توصیه می‌شود از کابینت‌های روشن و براق استفاده کنید. هر چه رنگ کابینت‌ها روشن‌تر و از متریال براق‌تری تشکیل شده باشد، بازتاب نور بیشتر خواهد بود و باعث می‌شود فضا بزرگتر و

دلباز دیده شود. استفاده از کابینت‌های کدر و تیره برای آشپزخانه‌های کوچک و کم‌نور اشتباه بزرگی است که برخی افراد هنگام خرید کابینت مرتکب می‌شوند و باعث می‌شوند آشپزخانه دلگیر، خفه و خسته‌ کننده به نظر برسد.

توجه به کارایی و نیاز مصرف کننده

اگر چه فضای آشپزخانه محل پخت‌وپزو سرو غذا است اما افراد و خانواده‌های مختلف به شیوه‌های مختلفی این کار را انجام می‌دهند. به عنوان مثال اگر اهل خوردن قهوه هستید، بهتر است قسمتی از فضا را به عنوان کافی‌بار در نظر بگیرید و وسایل قهوه‌خوری را آنجا چیدمان کنید. یا در مثال

دیگر، اگر تمایل دارید در آشپزخانه غذا میل کنید، می‌توانید با تعبیه یک میز غذاخوری کوچک به تعداد نفرات، محفل گرمی برای خانواده ایجاد کنید. 

توجه به قیمت کابینت

شاید بیش از هر آیتم دیگری، مساله قیمت در انتخاب کابینت حائز اهمیت‌تر باشد. به هر حال کابینت آشپزخانه کالای گرانبهایی است و حتی مدل‌های اقتصادی آن نیز هزینه‌ی زیادی را در بر می‌گیرند. به همین دلیل، انتخاب کابینت باید با بودجه‌ی ما سازگار باشد!

 از نظر رده‌بندی قیمت، کابینت ام‌دی‌اف در گروه اقتصادی‌ترین نمونه‌ها است. البته همین کابینت ام‌دی‌اف نیز مدل‌های ارزان‌قیمت و گرانقیمت نیز دارد و با توجه به متریال و کیفیت مواد تشکیل دهنده، قیمت آن متغیر است.

اگر ترجیح می‌دهید کابینت‌های لوکس و درجه یک استفاده کنید، کابینت تمام چوب از جمله گران‌ترین کابینت‌های بازار است که بسته به نوع چوب و مدل حکاکی‌ها قیمت آن تغییر می‌کند. قیمت دقیق سایر متریال را می‌توانید از کابینت‌سازتان بپرسید و سپس اقدام به سفارش و خرید کنید.

توجه به رنگ‌بندی کابینت

اشاره کردیم که برای فضاهای کوچک بهتر است از رنگ‌های روشن و براق  استفاده کنید. اما پیشنهاد ما این است حتی اگر فضای بزرگی دارید، باز هم از رنگ‌های روشن و خنثی استفاده کنید. خانواده‌ی رنگ‌های خنثی با هر رنگی تطبیق پیدا می‌کنند و دست شما را باز خواهند گذاشت تا با هر چیدمانی آن را هماهنگ کنید. ضمن آن که رنگ‌های خنثی و روشن، نسبت به رنگ‌های تیره کم‌تر باعث خستگی و دلزدگی می‌شوند.

اگر چه رنگ‌های تیره، مانند مشکی، زیبایی خاصی در ذات خود دارند اما به مرور بر روحیه افراد تاثیر منفی گذاشته  و چشم از دیدن آن خسته می‌شود. انتخاب رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، سفید، کرم و بژ یک انتخاب هوشمندانه است که هماهنگ و زیبایی آن در هر فضایی خود را نمایان می‌سازد و نظر هر کسی را نیز به خود جلب می‌کند.

خرید اکسسوری‌های مورد نیاز

امروزه اکسسوری‌ها و لوازم جانبی بسیار متعددی به بازار عرضه شده‌اند که کارایی و دسترسی بهتری را برای کابینت‌ها ایجاد می‌کنند. پیشنهاد می‌دهیم حتما مدل‌های مختلف و کاربردی اکسسوری‌ها را ببینید و از بهترین و باکیفیت‌ترین آن‌ها برای داخل و بیرون کابینت‌ها استفاده کنید.

 


 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1096]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن