تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816837206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر چندوقت یکبار باید به دندانپزشک مراجعه کنیم؟ [آپدیت 2023]✔️


واضح آرشیو وب فارسی::



هر چندوقت یکبار باید به دندانپزشک مراجعه کنیم؟ [آپدیت 2023]✔️

امروزه افراد زیادی خواستار داشتن دندان های سالم و زیبا و به دور از خرابی هستند. طبق گفته اکثر پزشکان و تحقیقاتی که صورت گرفته، ارتباط زیادی بین سلامت کامل بدن و دندان ها وجود دارد و همین طور بهداشت دندان ها رابطه مستقیمی با سلامت بدن نیز دارد. عدم رعایت بهداشت دندان ها می تواند بیماری های مزمن و ضعف و ناتوانی جسمی را افزایش دهد. با این حال می توان متوجه شد که مراقبت از دندان ها از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورت بروز خرابی در دندان هایتان سریعا به بهترین دندانپزشک در شمال تهران مراجعه کرده و تحت نظر او خرابی دندان ها را درمان کرده و به سلامت دندان ها برسید. در این مقاله سعی کردیم هر آنچه باید در مورد مراجعه به دندانپزشک بدانید را به طور کامل شرح دهیم. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت پزشکا (pezeshka.net) مراجعه کنید و یا از سایت هایی نظیر جراحتو و جراحا کمک بگیرید.

دندانپزشک کیست؟

 

دندانپزشک در حوزه بهداشت و سلامت دهان و دندان ها تخصص ویژه ای دارد و به افراد برای داشتن دندان های سالم و زیبا کمک می کند. همچنین دندانپزشک در زمینه پیشگیری، بررسی علائم و درمان بیماری های دهان و دندان تخصص دارد. او به درمان بیماری های دهان و دندان، جلوگیری از پیشرفت این نوع بیماری ‌ها و بالا بردن میزان بهداشت دهان و دندان و همچنین زیبایی و مرتب کردن دندان ها می پردازد. از ویژگی هایی که بهترین دکتر دندانپزشک در شهرک غرب باید داشته باشد، صبر و حوصله زیاد و در کنار آن قدرت بدنی مناسب و بالا است، زیرا گاهی درمان و معالجه یک بیمار ساعت ها طول می کشد.

داشتن تمرکز بالا در مدت طولانی در حین انجام عملیات دندانپزشکی بسیار مهم است، به همین دلیل باید قدرت بدنی پزشک بالا باشد. دندانپزشک باید به کودکان و افرادی که از دندانپزشکی ترس دارند آرامش داده و اعتماد و اطمینان آنان را جلب نماید تا بتواند بدون اذیت کار خودش را انجام دهد. توجه داشته باشید که لزوما فقط نباید زمانی که دردی در ناحیه دندان هایتان حس کردید به دندانپزشک مراجعه کنید، بلکه مراجعه به دندانپزشک باید جزو برنامه های منظم برای معاینه و سلامت شما باشد.

 

دندانپزشک چه خدماتی به بیماران ارائه می دهد؟

 

حوزه های زیادی برای درمان دندان ها توسط دندانپزشک وجود دارد که پزشک با توجه به تخصصی که دارد در بهترین کلینیک دندانپزشکی در تبریز این خدمات را به بیماران ارائه می دهد. در ادامه به برخی از این خدمات اشاره کرده ایم:

 

  • عصب کشی دندان: معمولا برای هر فردی در طول زندگی اش پیش آمده که دندان او نیاز به عصب کشی داشته باشد. در معنای عام عصب کشی یعنی درمان ریشه دندان ها به طور تخصصی. زمانی که پوسیدگی عمیقی در دندان ایجاد شود و آسیب به قسمت پالپ دندان برسد نیازمند عصب کشی خواهید بود. اگر یکی از دندان های شما درد داشته و عفونت کرده است به احتمال زیاد نیازمند عصب کشی دندان هستید.
  • ترمیم و پر کردن دندان: در صورتی که دندان شما دارای پوسیدگی باشد، دندانپزشک قسمت پوسیده آن را حذف کرده و توسط مواد خاصی آن را پر می کند. این کار پر کردن و یا ترمیم دندان نامیده می شود. در شرایطی که خرابی و پوسیدگی دندان هایتان زیاد باشد، دندانپزشک از روکش دندان برای ترمیم و زیبایی استفاده می نماید.
  • روکش، لمینت و کامپوزیت دندان: این سه مورد همگی برای زیبایی دندان ها انجام می گیرد. اگر دندان ها به طور گسترده و وسیعی خراب شده باشند، دندانپزشک برای دندان ها از روکش دندان استفاده می کند. لمینت و کامپوزیت هر دو برای داشتن لبخندی زیبا انجام می شوند. در هر دو روش موادی بر روی دندان ها قرار می گیرد که زردی و بد فرمی دندان ها را از بین می برد. قبل از اقدام به لمینت یا کامپوزیت کردن دندان ها باید توجه داشت که کیفیت و کارایی لمینت بالاتر از کامپوزیت است به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به کامپوزیت نیز دارد.


روکش، لمینت و کامپوزیت دندان

  • بلیچینگ و جرم گیری دندان: امروزه افراد زیادی دغدغه داشتن دندان های زرد را دارند. به وضوح مشخص است که داشتن دندان های سفید و درخشان در زیبایی لبخند شما تاثیر بسزایی دارد. جرم گیری توسط دستگاه خاصی انجام می شود و اگر این زردی دندان هایتان ناشی از جرم روی دندان ها باشد، می توان آن را به وسیله جرم گیری از بین برد. در صورتی که زردی دندان ها به وسیله جرم گیری از بین نرود باید از روش بلیچینگ استفاده نمود. در این روش دندانپزشک ماده ای را بر روی دندان ها قرار می دهد و از لیزر استفاده می نماید. قرار گرفتن ماده بلیچینگ و استفاده از طول موج مخصوصی بر روی دندان ها می تواند زردی دندان ها را از بین برده و باعث سفیدی آن ها گردد. نکته مهم در مورد بلیچینگ این مورد می باشد که اگر زردی دندان های شما به صورت مادرزادی و ارثی باشد، نمی توانید نتیجه خوبی را از این کار بگیرید.
  • ایمپلنت دندان توسط دندانپزشک: از جدید ترین روش جای گذاری دندان جدید به جای دندان های از دست رفته، ایمپلنت است. در صورتی که به هر دلیلی دندان های شما افتاده یا کشیده شده باشد، شما می توانید دندان جدید را به وسیله پیچ کردن در دهان خود بگذارید. معمولا در این روش دندانپزشک با جراحی و آماده سازی لثه اقدام به کاشت دندان می نماید.
  • ارتودنسی دندان: شکل نامناسب و نامرتب بودن دندان ها ظاهری بد به دهان فرد می دهد و سبب از بین رفتن زیبایی در هنگام لبخند برای فرد می شود. از این رو ارتودنسی روشی کارساز برای مرتب نمودن دندان ها است. در این روش پزشک به وسیله ابزار های مختلفی فک را متناسب با دندان های فرد تنظیم می کند و مشکلات حاصل از نامرتب بودن دندان ها از بین می رود.
  • کشیدن دندان: در زمانی که یک دندان پوسیده داشته باشید که دارای ریشه خراب است و روش هایی مانند پر کردن برای آن کارساز نیست باید آن را بکشید. معمولا افرادی که قصد انجام ایمپلنت و یا گذاشتن دندان مصنوعی دارند نیز نیاز به کشیدن دندان های خود پیدا می کنند. ممکن است برخی کشیدن دندان را کار راحتی دانسته و خودشان اقدام به انجام آن نمایند اما باید بدانید که این کار باید کاملا به صورت تخصصی انجام شود و در صورت انجام آن توسط فرد غیر متخصص مشکلات بسیاری پیش خواهد آمد.


کشیدن دندان

کلام آخر

 

داشتن دندان هایی زیبا و سالم خواسته تمام انسان ها است. برای گرفتن نتیجه خوب از درمان دندان های خود حتما به یک متخصص دندانپزشک مراجعه کنید و تمام شرایط درمانی را در نظر بگیرید. ما در این مقاله سعی کردیم مطالب مفیدی در رابطه با این موضوع در اختیار شما قرار دهیم. از این که تا پایان مقاله همراه ما بودید از شما بسیار سپاس گزاریم. برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا داشتن هر گونه پیشنهاد یا انتقادی می توانید نظرات خود را از طریق سایت پزشکا (Pezeshka.net) با ما در میان بگذارید.


 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 653]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن