تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814437937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون اول رئیس جمهور برای مشخص شدن اموال رسوبی و متروکه 15 روز فرصت داد


واضح آرشیو وب فارسی::

معاون اول رئیس جمهور بدون اعلام قبلی به بندرگاه شهید رجایی بندرعباس سفر کرده و وضعیت رسوب کالاها و نحوه ترخیص آنها را مورد بررسی قرار داد. او در جلسه‌ای با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس کل گمرک ایران، استاندار هرمزگان، معاون وزیر صمت و برخی مدیران دیگر مسائل مرتبط را مورد بحث و بررسی قرار داده و پیشنهاداتی برای تسریع در ترخیص کالاها و اصلاح روندها ارائه کرده است. وی نیز نارضایتی از وضعیت ایستایی کالاها در گمرکات بیان کرده و تاکید کرده که لازم است تمامی عوامل ایجاد وضعیت موجود تحلیل شوند و برای رفع مشکلات تدبیر موثری اندیشیده شود تا کالاها به مدت طولانی در انبارهای گمرک نگهداشته نشوند.



معاون اول رئیس جمهور بیان کرده که برخی مشکلات در فرآیند ترخیص کالا ناشی از پیچ و خم های اداری و تعلل دستگاه های اجرایی است و نیاز به تسریع در این فرآیند و اصلاح قوانین و آیین نامه ها وجود دارد. او از رئیس کل گمرک خواسته که مدیریتی برای برخورد با دستگاه‌هایی که بدون دلیل قاطع از سقف زمانی تعیین شده برای پاسخگویی به استعلامات گمرک عدول می‌کنند انجام دهد و گزارش آن‌ها را هفتگی به دفتر معاون اول ارسال کند. همچنین از رئیس کل گمرک و استاندار هرمزگان خواسته تا برنامه ریزی کنند تا نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صدور مجوزها در محل گمرکات حضور دائمی داشته باشند و فرآیند ترخیص کالاها بهبود یابد.

معاون اول رئیس جمهور به تعلل در ترخیص خطوط تولید، ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعتی، و خدمات حمل و نقل عمومی اشاره کرده و این مسائل را مشکلات فرآیندی دانسته است. وی خواستار ایجاد شرایط لازم برای تسریع در ترخیص و یا ترخیص موقت تا زمان طی تشریفات قانونی شده و تاکید کرده که تعلل در ترخیص این کالاها به ضرر و زیان عمومی منجر می‌شود.

وی از رئیس کل گمرک خواسته تا تمامی دستگاه‌های مرتبط را بسیج کند تا کالاهای سرمایه‌ای و تولیدی را ظرف یک ماه ترخیص کنند. همچنین به وضعیت انبارهای اموال تملیکی و تعیین تکلیف اموال متروکه توجه ویژه‌ای داشته و از سازمان اموال تملیکی خواسته تا مشکلات موجود را شناسایی کرده و برای رفع موانع پیشنهادات مناسب ارائه دهد.

علاوه بر این، از مدیریت گمرکات هرمزگان خواسته که با ارسال یک اخطار ۱۵ روزه به تمامی صاحبان کالایی که بیش از دو ماه از تخلیه و ثبت اموال آنها گذشته، هرچه زودتر وضعیت کالاهای رسوبی را تعیین تکلیف کنند.

معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با وزیر بهداشت و رئیس سازمان استاندارد، به تاخیر در صدور تاییدیه‌های قانونی برای ترخیص کالاهای رسیده به بندر تذکر داد و از آنها خواست تا به این مشکل فوری رسیدگی کنند.

در جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت که تاخیر در ترخیص کالاها به دلیل تعرفه پایین انبارداری ایجاد می‌شود. برای پیشگیری از رسوب کالاها در انبارهای گمرک به دلیل تعرفه پایین انبارداری، تصمیم به بازنگری تعرفه‌ها به صورت پلکانی گرفته شد و این پیشنهاد با سرعت به ستاد تنظیم بازار ارائه خواهد شد.

همچنین وزارت راه و شهرسازی مکلف شد تا برای یکپارچه‌سازی سامانه‌های الکترونیکی بین دستگاه‌های مختلف، اقدامات لازم را با همکاری دستگاه‌های مربوطه انجام دهد. این تدابیر به منظور افزایش هماهنگی و تسریع در ترخیص کالاها انجام می‌شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن