تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808210566




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثیر امگا سه بر سلامت چشم


واضح آرشیو وب فارسی::

آیا از نقش امگا سه در محافظت از چشم‌هایتان و قدرت شگفت انگیز آن در پیشگیری از انواع بیماری‌های چشمی آگاهی دارید؟ ابتدا بهتر است بدانیم که امگا سه اصلا چیست؟ امگا 3 نوعی اسید چرب از گروه اسیدهای چرب غیر اشباع است که حضور آن در غشای سلولهای بدن انسان، نقش حیاتی بر عهده دارد. اسید چرب امگا سه، انواع مختلفی دارد که دو نوع آن بیشترین منفعت را برای تمام بدن دارند. یکی EPA و دیگری DHA. اسید چرب EPA  از قلب، سیستم ایمنی و پاسخ به التهاب حفاظت می‌کند و اسید چرب DHA از مغز، چشم و سیستم عصبی مرکزی پشتیبانی می‌کند.



امگا سه یکی از عناصر اصلی تقویت بینایی به شمار می‌رود. همچنین، نقش امگا 3 در محافظت از چشم در برابر بیماری‌ها، توسط محققان به اثبات رسیده است. اما اسیدهای چرب امگا سه مانند اکثر ریز مغذی‌های چرب، در بدن ساخته نمی‌شوند و باید از غذای روزانه دریافت شود. حداکثر نیاز بدن یک فرد بالغ به امگا سه، روزانه بین 250 تا 500 میلی گرم است. هر چند می توان امگا 3 مورد نیاز بدن را از دارو ها و قرص های امگا موجود در بازار تامین کرد، اما استفاده از خوراکی هایی که منبع امگا 3 هستند به مراتب بهتر بوده و می توانند ایمنی بدن را افزایش دهند.

چه خوراکی‌هایی بیش از همه نیاز به امگا سه را تامین می‌کنند؟

هردو نوع از اسیدهای چرب امگا 3 که برای بدن ضروری هستند در آبزیان آب‌های سرد، مانند ماهی‌های قزل آلا، سالمون، ساردین، میگو و جلبک و خزه‌ها موجود هستند. روغن دانه‌های گیاهی همچون روغن سویا، جوانه گندم، گردو، تخم کتان و کانولا نیز حاوی امگا سه هستند. اما امگا سه موجود در دانه‌های گیاهی به خوبی روغن‌های حاصل از آبزیان جذب بدن نمی‌شوند. به این دلیل، محققان، مصرف دو بار ماهی در هفته را برای تامین امگا 3 بدن ضروری می‌دانند. تحقیقات ثابت کرده اند مصرف به اندازه امگا سه و تامین نیاز بدن، باعث افزایش سطح ایمنی بدن انسان می شود.

دو نمونه از بیماری‌های چشم و تاثیر امگا سه

خشکی چشم، یکی از بیماری‌های شایع چشم است که در نتیجه ی عدم تعادل میان آب، مخاط و چربی چشم ایجاد می‌شود. بر طبق آمار، حدود 8 درصد زنان و 4 درصد مردان بالای50 سال، به خشکی چشم مبتلا هستند. همچنین، خیره شدن بر صفحه ی مانیتورها امروزه یکی از مهمترین عوامل ایجاد خشکی چشم است. علت ایجاد خشکی چشم با خیره شدن به صفحه موبایل، کامپیوتر، لپ تاپ، تلویزیون و ... ساطع شدن اشعه مضر نور آبی است. نور آبی در حقیقت به طول موج بالای 420 می گویند که از صفحات نمایشگر ساطع می شود. این نور به دلیل قدرت بالایی که دارد، به ساختار چشم آسیب جدی وارد کرده و در صورت عدم محافظت از چشم در برابر این امواج در طولانی مدت، احتمال مبتلا شدن فرد به خشکی چشم به مراتب افزایش می یابد. این موضوع فقط به خشکی چشم ختم نشده و شاهد به هم ریختن تعادل خواب، خستگی، قرمزی و سوزش چشم نیز در افراد هستیم. در کنار مصرف مناسب امگا 3 جهت حفاظت از چشم و افزایش سطح ایمنی بدن، استفاده از عینک بلوکات توسط متخصصان توصیه می شود. این عینک ها دارای نوعی لایه محافظتی بر روی عدسی خود هستند که از ورود امواج نور آبی به چشم جلوگیری می کند. در نتیجه این فیلتر کردن نور آبی، فشار وارده به چشم کاهش یافته و سلامت آن تضمین می شود. عینک های مخصوص کار با کامپیوتر قابلیت سفارش به صورت نمره دار (برای افراد دارای ضعف بینایی) و بدون نمره (برای افرادی که چشمان سالم و بدون ضعف بینایی دارند) را دارا بوده و امروزه توسط عموم افرادی که از سیستم های کامپیوتری استفاده می کنند استفاده می شوند.

بر اساس تحقیقات، حفظ تعادل در مواد اشک چشم تحت تاثیر اسیدهای چرب امگا سه قرار دارد. همچنین، با کاهش میزان مصرف چربی‌های امگا 3، چشم بیشتر در معرض خشکی قرار می‌گیرد. افزایش مصرف امگا 3 می‌تواند تولید چربی مورد نیاز برای ترشح اشک را تامین نماید.

دژنراسیون ماکولا (تخریب از طریق ایجاد بثورات ماکولا) نیز یکی دیگر از بیماری‌های چشم است که امگا سه در پیشگیری از آن نقش موثری دارد.

امگا سه به رشد و تقویت چشم جنین کمک می‌کند.

مصرف امگا سه DHA برای اطمینان از رشد مغز، چشم، سیستم ایمنی و عصبی جنین ضروری است و اگر به مادر نرسد، می‌تواند برای او خطرناک باشد. مطالعات علمی‌ثابت کرده‌اند این اسید چرب برای توسعه و رشد چشم و بینایی در جنین نقش مهمی‌دارد.

همچنین،   DHA  برای رشد و پرورش مغز و شبکیه چشم نوزاد، به ویژه در دوران بارداری و چند سال اول پس از تولد بسیار ضروری است. قبل از تولد، DHA مورد نیاز برای رشد مناسب جنین با انتقال جفت از مادر فراهم می‌شود. پس از تولد، نوزادان باید DHA را از شیر مادر، غذاهای فرموله با DHA یا مکملهای آن دریافت کنند.

با امگا سه از قوه ی بینایی سالمندان خود محافظت کنید

محققان تاکید کردند: مصرف غذاهای سرشار از امگا سه کمک فراوانی به پیشگیری از ابتلا به مشکلات بینایی در سالمندان می‌کند و در پیشگیری از نابینایی ناشی از پارگی عروق چشمی‌موثر است. متخصصان همچنین دریافتند مصرف غذاهایی که حاوی مقدار زیادی امگا 3 هستند، خطر ابتلا به مشکلات بینایی در سنین بالا به ویژه بیش از 60 سال را تا یک سوم کاهش می‌دهند.

 

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3458]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن