تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814440380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتباط تحلیل foundamental با قیمت ارزهای دیجیتال


واضح آرشیو وب فارسی::

تحلیل fundmental یا بنیادی به همراه تحلیل تکنیکال، دو ابزار مورد استفاده سرمایه‌گذاران در بازار ارز دیجیتال و سایر بازارهای مالی هستند. در این مطلب ارتباط تحلیل بنیادی و قیمت ارز دیجیتال را بررسی خواهیم کرد. ابتدا ببینیم تحلیل بنیادی یا فاندامنتال چیست، سپس به اهمیت آن‌ها در بازار ارزهای دیجیتال و نقشی که در برآورد ارزش واقعی دارایی‌های دیجیتال دارند، می‌پردازیم. لطفا تا سطرهای پایانی مطلب همراه ما باشید.


قیمت ارزهای دیجیتال

تحلیل بنیادی چیست و چه کاربردی در برآورد قیمت ارز دیجیتال دارد؟

تحلیل بنیادی یا فاندامنتال، ارزش ذاتی یک دارایی با به عبارتی معیار عینی ارزش آن دارایی را تعیین می‌کند. تحلیلگر بنیادی با استفاده از ارزیابی اطلاعات زیربنایی در مورد یک پروژه ارز دیجیتال و بررسی چندین عامل داخلی و خارجی، تعیین می‌کند که آیا یک دارایی کم‌تر از ارزش واقعی، ارزش‌گذاری شده است یا بیش از حد واقعی.

تحلیل فاندامنتال در بازار ارز دیجیتال بسیار کاربردی است. در واقع به کمک اطلاعات و نتایج حاصل از تحلیل بنیادی، معامله‌گر می‌تواند به صورت استراتژیک به یک موقعیت معاملاتی ورود کند یا اینکه از آن خارج شود.

تحلیلگر بنیادی تشخیص می‌دهد ارز دیجیتالی که ارزش کم‌تری دارد، ممکن است فرصتی برای خرید باشد. در حالی که ارز دیجیتالی که بیش از حد ارزش‌گذاری شده باشد، نشان می‌دهد زمان کسب سود فرا رسیده است.

 

چگونه یک ارز دیجیتال را با استفاده از تحلیل بنیادی تجزیه و تحلیل کنیم؟

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مستلزم تحقیق و ارزیابی دقیق تمام معیارهای موجود است. اکثر پروژه‌ها اطلاعات کافی در مورد هدف ارز دیجیتال، تیم پشت پروژه، توسعه آن تا به امروز و اقتصاد توکن ارائه می‌دهند. با ترکیبی از عوامل کمی و کیفی، استفاده از تجزیه و تحلیل بنیادی، دیدگاه مناسبی از کریپتوها به دست می‌آید. در ضمن اگر نمی‌دانید اقتصاد توکن چیست، حتما پاراگراف زیر را مطالعه کنید. در غیر این صورت به سراغ بخش بعدی مطلب بروید.


بررسی قیمت ارزهای دیجیتال

توکنومیکس یا اقتصاد توکن چیست؟

توصیه می‌شود قبل از سرمایه‌گذاری در هر ارز دیجیتالی و به جهت مدیریت ریسک سرمایه‌گذاری، حتما آن ارز را به طور کامل تجزیه و تحلیل کنید. چنین تحلیلی به بررسی دقیق و همه جانبه آن ارز نیاز دارد. با این حال سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری روی لیست ارز دیجیتال متنوع و متعدد موجود محدود نمی‌شوند و برخی از آن‌ها روی توکن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. وقتی تحلیلی انجام می‌دهید که آیا باید روی یک توکن سرمایه‌گذاری کنید یا خیر؟، این همان Tokenomics است.

اقتصاد توکن یا توکنومیکس زیر مجموعه تحلیل فاندامنتال است. این مفهوم به مواردی از قبیل عرضه و تقاضای دارایی‌های دیجیتال، توزیع و تخصیص توکن، همچنین توکن‌سوزی اطلاق می‌شود و به این معنی است که چرا یک توکن ارزشمند است و چرا به قیمتی که دارد رسیده است.  با نگاهی به عوامل مختلفی که دنیای ارزهای دیجیتال را تعریف می‌کنند، توکنومیکس پاسخی به مشکلات اقتصادی توکن‌ها و عملکرد آن‌ها در فناوری بلاک چین می‌دهد.

 

درک تحلیل بنیادی و استفاده از آن در تحلیل قیمت ارز دیجیتال 

یک باور در میان تازه واردان بازار ارز دیجیتال وجود دارد که به دلیل نوسانات زیاد بازار، نمی‌توان ارزهای دیجیتال را بر اساس تحلیل بنیادی ارزیابی کرد. با این حال، حتی اگر دارایی ممکن است تابع هوی و هوس معامله‌گران جهانی باشد، هنوز هم می‌توان دیدگاه و نظر آگاهانه‌ای در مورد ارزش آن به دست آورد. درک تحلیل بنیادی به معامله‌گر کمک می‌کند تا ارزش خرید یا بهترین زمان فروش یک ارز دیجیتال را ارزیابی کند.

نکات کلیدی تحلیل بنیادی

فاکتورهای کلیدی تحلیل بنیادی را بشناسید!

تحلیل بنیادی ارزش ذاتی یک دارایی را تعیین می‌کند. این تحلیل، اطلاعات زیربنایی در مورد یک پروژه ارز رمزنگاری را ارزیابی می‌کند و سرمایه‌گذاران و فعالان کریپتو را در مورد اینکه آیا به عنوان یک دارایی کم ارزش یا بیش از حد ارزش‌گذاری شده راهنمایی می‌کند.

در هنگام تجزیه و تحلیل اساسی رمزارزها، باید عوامل مختلفی از جمله معیارهای بلاک‌چین، معیارهای مالی، معیارهای پروژه و کارمزد را مورد توجه قرار دهید.



اهمیت انواع تحلیل‌ها در بازار ارز دیجیتال

به عنوان یک سرمایه‌گذار یا تریدر، زمانی که در برابر لیست ارز دیجیتال موجود در بازار کریپتو قرار می‌گیرید، چالش‌های متعددی پیش روی شما قرار می‌گیرد؛ نمی‌دانید چه ارزی بخرید، کی بخرید و کی بفروشید. وقتی که از روند قیمت ارزهای دیجیتال در بازه‌های مختلف مطلع باشید، تصمیم‌گیری در مورد ورود یا خروج از موقعیت‌های معاملاتی نه تنها دشوار نیست، بلکه منجر به سودآوری چشمگیری خواهد شد. از این رو دو تحلیل فاندامنتال و تکنیکال هر دو ابزار مهمی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال هستند.

تحلیل بنیادی بر تجزیه و تحلیل عوامل زمینه‌ای موثر بر ارزش و قیمت ارز دیجیتال از قبیل فناوری، پذیرش و تقاضای بازار، تمرکز دارد. از سوی دیگر، تحلیل تکنیکال بر تجزیه و تحلیل داده‌های قیمت و حجم تاریخی برای شناسایی الگوها و روندهایی که می‌توانند برای پیش‌بینی حرکت‌های قیمت در آینده استفاده شوند، تمرکز می‌کند.

در حالی که هر دو نوع تجزیه و تحلیل مهم هستند، می‌توان از آن‌ها برای ایجاد تصویر کامل‌تری از ارزش بالقوه و قیمت ارز دیجیتال استفاده کرد. تحلیل فاندامنتال می‌تواند دیدگاه بلندمدتی را در مورد پتانسیل یک ارز دیجیتال به سرمایه‌گذاران ارائه دهد، در حالی که تحلیل تکنیکال می‌تواند در شناسایی فرصت‌های معاملاتی کوتاه‌مدت به سرمایه‌گذاران کمک کند.

جمع‌بندی

ورود به بازار کریپتو و مواجه شدن با لیست ارز دیجیتال متنوع و متعدد، برای تازه واردان این بازار بسیار گیج‌کننده خواهد بود. هرچند که در ابتدای امر دشوار به نظر می‌رسد؛اما ابزارهای موجود از جمله تحلیل‌ فاندامنتال یا همان بنیادی، تصمیم‌گیری در مورد خرید، فروش و زمان معاملات را آسان‌ می‌کنند.

تحلیل بنیادی نوعی از تحلیل بازارهای مالی از جمله بازار ارز دیجیتال است که به کمک آن می‌توان ارزش واقعی یک ارز دیجیتالی را به دست آورد؛ بنابراین تحلیلگر بنیادی به کمک اطلاعات زیربنایی پروژه رمزنگاری و مجموعه‌ای از عوامل دیگر، تعیین می‌کند که آیا قیمت ارز دیجیتال مورد نظر، کم‌تر از ارزش واقعی آن است یا اینکه بیش از حد ارزش‌گذاری شده است. در این صورت بهترین زمان ورود و خروج از معاملات را به سرمایه‌گذار و تریدر نشان می‌دهد. امیدواریم مطلب ذکر شده در این مقاله برایتان مفید باشد.

منبع : https://pulbank.ir/?p=326745






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 362]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن