تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797513439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راه حل برای از بین بردن بوی عرق زیر بغل


واضح آرشیو وب فارسی::

بوی بد عرق زیر بغل از رایج ترین مشکلاتی است که ما با آن دست و پنجه نرم می کنیم. از دیرباز تا کنون دنبال راه حل هایی بوده ایم که ای بوی بد را از بین ببریم. با توجه به اینکه میزان عرق و نوع بوی آن بستگی به عوامل زیادی دارد نمی توان دارو و یا ضد عرقی را برای همه تجویز کرد. دلیل بوی بد عرق می تواند خوراک، ژنتیک، کمبود ویتامین و یا دیگر مسائل باشد که از هر شخص به شخص دیگر متفاوت است. بنابراین باید به دنبال روش هایی باشیم که همه بتوانند از آن استفاده کنند. در ادامه با روش های موثر برای از بین بردن بوی عرق زیر بغل آشنا می شوید.

بهداشت شخصی

بهداشت شخصی به عنوان یک قدم اولیه بسیار مهم است. هر روز دوش بگیرید و با استفاده از صابون ضد باکتریال، منطقه زیر بغل را به دقت شستشو دهید. پس از شستشو، مطمئن شوید که منطقه کاملاً خشک شود. حتما بدن خودتان را بعد از شست و شو خشک کنید. شرایط رشد و تکثیر باکتری ها در مناطق مرطوب مساعد می شود و به راحتی رشد می کنند. بنابراین نباید بدنتان را به مدت طولانی مرطوب نگه دارید. 

استفاده از صابون های ضدباکتری هنگام شست و شو می تواند تا حدی شما را از این معضل راحت کند.


رعایت بهداشت شخصی برای رفع بوی عرق

 استفاده از ضدعرق

از ضدعرق‌ها یا ضدتعریق‌های حاوی ترکیبات مانند آلومینیوم کلرید و سالیسیلات آلومینیوم استفاده کنید. این ترکیبات می‌توانند فعالیت بکتری‌های موجود در منطقه زیر بغل را کاهش دهند و بوی عرق را کنترل کنند.

ضد عرق های معمولی که در بازار موجود است شامل مام رول ها و اسپری های پودری و ساده است که می توانید هر کدام از آن ها را انتخاب کرده و برای زیر بغل استفاده کنید. البته قبل از انتخاب حواستان به حساسیت های پوستی که ممکن است برایتان ایجاد شود باشد. برخی از آنها ممکن است رنگ پوست را تغییر داده یا باعث ایجاد دانه های کوچک در زیر بغل شوند. این ناحیه از بدن پوست حساسی دارد و از آنجایی که معمولا با عرق مرطوب می شود، باید مراقب نظافت آن باشید. در انتخاب ضد عرق دقت کنید.

لباس های ضد تعریق

به تازگی لباس هایی با نام ضد تعریق به بازار عرضه شده اند که توانسته اند رضایت تعداد زیادی از مصرف کننده ها را به دست بیاورند. الیاف این لباس ها با استفاده از روش های فناوری نانو تولید شده است و می تواند بو بد عرق را از بین ببرد.

برای آشنایی بیشتر با لباس های ضد تعریق پیشنهاد می کنیم به این صفحه از سایت کوال مراجعه کنید: زیرپوش ضد عرق کوال

شیوه کار آن ها به این صورت است که فرایند عرق کردن بدن شما را متوقف نمی کند و بدن کاملا می تواند به تنفس و عرق کردن ادامه دهد. اما این لباس ها عرق را از بدن جذب می کنند و بوی بد آن را تجزیه می کنند. یعنی روند تعریق و خیس شدن لباس طبیعی اتفاق می افتد اما بوی بدی نخواهد داشت. به این صورت هم نیست که همیشه حس خیسی و نم در لباستان داشته باشید. طراحی و تولید این محصولات با همکاری شرکت های دانش بنیان مانند کوال در ایران صورت گرفته است. برای استفاده از این لباس ها فرقی ندارد چه اندازه عرق می کنید و یا چه میزان بوی عرق شما تند است. به راحتی می توانید این لباس ها را به صورت روزانه استفاده کنید.


استفاده از پوشاک ضد تعریق

اگر برای شما سوالی در رابطه با استفاده از پوشاک ضد تعریق ایجاد شده است می توانید مقاله ی لینک شده را در این باره مطالعه کنید. در این مقاله در رابطه با عمر مفید تقریبی لباس های ضد تعریق میخوانید و با عوامل موثر در آن آشنا می شوید.

البته روش های سنتی هم برای از بین بردن عرق وجود دارند. روش هایی مانند استفاده از داروهای گیاهی خانگی و ... که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. با توجه به شرایط و هزینه ای که می خواهید برای از حل این مشکل صرف کنید، از بین راه های پیشنهادی یکی را انتخاب کنید. همیشه بوی بد عرق از آزار دهنده ترین موضوعات است که باید برای از بین بردن آن وقت صرف کنید.

روش های سنتی برای از بین بردن بوی عرق زیر بغل

پودر چوب صندل یا تالک را می‌توانید بر روی پوست خشک زیر بغل استفاده کنید. این پودرها عرق را جذب کرده و بوی ناخوشایند را کاهش می‌دهند. استفاده از پودر جانبی می‌تواند به جذب رطوبت و کاهش بوی عرق کمک کند.

مصرف برخی مواد مانند سیر، زنجبیل و نعناع‌های طبیعی می‌تواند به کاهش بوی عرق کمک کند. همچنین، مصرف غذاهایی که غنی از تناول مواد غذایی خاصی مانند پیاز و سیر هستند، می‌تواند بوی عرق را تشدید کند.

برخی مواد طبیعی مانند خربزه، خیار، لیموترش و جوز هندی می‌توانند به عنوان ضد عرق طبیعی عمل کنند. شما می‌توانید این مواد را برش داده و روی منطقه زیر بغل خود استفاده کنید تا بوی عرق را کاهش دهید.

روش های سنتی وقت گیر تر هستند و نیاز به حوصله بیشتری دارند. برای زندگی های شهری و شلوغ خودمان باید راه های ساده تری پیدا کنیم. علاوه بر سادگی باید اطمینان داشته باشیم که این روش ها در دراز مدت روی سلامت پوست ما اثر منفی نمی گذارند.

 
استفاده از پوشاک مناسب هر فصل

انتخاب لباس‌های مناسب

انتخاب لباس‌هایی که اجازه تهویه درست منطقه زیر بغل را می‌دهند، می‌تواند بوی عرق را کاهش دهد. اگر نمیخواهید از لباس های نانو و ضد ترعیق در تابستان استفاده کنید، دست کم لباس‌هایی سبک و تنفس‌پذیر مانند پارچه‌های طبیعی مثل پنبه را انتخاب کنید و از لباس‌های تنگ خودداری کنید.

لباس هایی که پارچه های نامناسب و الیاف بی کیفیت دارند، عرق شما را با بوی بدتری منتشر می کنند. حتی باعث می شوند که شما بیشتر عرق کنید و همیشه کلافه باشید.

مصرف غذاهای مناسب

برخی از غذاها می‌توانند بوی عرق را تشدید کنند، مانند مواد غذایی حاوی سیر، پیاز، فلفل قرمز و مواد غذایی حاوی چربی بالا. تغییر در رژیم غذایی با تاکید بر مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه، غلات کامل و مواد غذایی با سطح چربی کم ممکن است به کاهش بوی عرق کمک کند.

در صورتی که مشکل بوی عرق زیر بغل به شدت و مزاحمت زیادی دارد و راهکارهای فوق موثر نیستند، بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید تا علت این مشکل را بررسی کنند و راهکارهای درمانی مناسب را پیشنهاد دهند.

از همراهی شما سپاسگذاریم.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 677]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


پزشکی و سلامت
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن