تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797562529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ترکیه چقدر جمعیت دارد؟


واضح آرشیو وب فارسی::

ترکیه به عنوان یک کشور آسیایی به شمار می‌آید که مساحتی در حدود ۷۸۳. ۳۶۰ کیلومتر مربع دارد و به عنوان سی و ششمین کشور بزرگ جهان شناخته می‌شود. این کشور در حال حاضر جمعیتی در حدود ۸۰ میلیون و هشتصد و ده هزار نفر دارد و شانزدهمین کشور پرجمعیت جهان است. ترکیه از بخش شمال غربی با یونان و بلغارستان هم مرز بوده و از شمال شرقی با گرجستان و از شرق با ارمنستان همسایه است. در رابطه با اینکه بدانیم ترکیه چقدر جمعیت دارد باید اقدام به بررسی برخی موارد درباره این کشور کنیم.


ترکیه چقدر جمعیت دارد؟

بررسی جمعیت کشور ترکیه

اگر تاکنون با لحظه آخر به استانبول سفر کرده باشید، قطعا می‌دانید که به عنوان بزرگ‌ترین کلانشهر ترکیه به شمار می‌آید. این شهر به تنهایی حدود ۱۸. ۵ درصد جمعیت ترکیه را دربر دارد. در سال گذشته جمعیت این شهر به حدود ۱۴ میلیون و هشتصد و چهار هزارو ۱۱۶ نفر رسید. بر اساس آمار مربوط به جمعیت این کشور جمعیت مردان ۴۰ میلیون و ۶۵۰ نفر و جمعیت زنان حدود ۳۹ میلیون و ۷۷۱ هزار نفر است. بر همین اساس حدود ۵۰.2 درصد جمعیت ترکیه را مردان و ۴۹.8 درصد جمعیت این کشور را زنان تشکیل می‌دهند. بر اساس محاسبات انجام شده مشخص می‌شود که جمعیت ترکیه در شهر‌های مختلف مانند استانبول چهارده میلیون و هشتصد و چهار هزار نفر و در شهر آنکارا ۵ میلیون و سیصد و چهل و شش هزار نفر است.

علاوه بر این، جمعیت شهر ازمیر به چهار میلیون و ۲۲۳ هزار نفر و جمعیت شهر بورسا به دو میلیون و نهصد و یک هزار نفر می‌رسد. دولت ترکیه در سال ۲۰۰۷ روش سرشماری جمعیت را تغییر داد. در این روش، دیگر مامورین جهت سرشماری به درب منازل نمی‌رفتند. در روش قدیم معمولاً شمارش جمعیت با روش سرشماری عمومی انجام می‌شد و در این روش با اعلام یک روز حکومت نظامی و ممنوع کردن خروج افراد از منازل که در روز‌های تعطیل مانند یکشنبه بود صورت می‌گرفت. پس از آن اقدام به راه‌اندازی سامانه سراسری در اداره کل شهروندی و جمعیت وزارت ترکیه کرد.

در این روش، سرشماری جمعیت این کشور با در نظر گرفتن آدرس اقامت شهروندان مشخص شد. نکته مهم و حائز اهمیت در رابطه با این سامانه این است که کارشناسان آمار دولتی ترکیه با به‌روز‌رسانی و اصلاحاتی که بر روی آن انجام داده‌اند معتقد هستند که شمارش جمعیت در مقایسه با روش قدیمی دارای کم‌ترین خطا است. به بیان دیگر کشور ترکیه در راستای فرآیند همگرایی با اتحادیه اروپا تمامی نرم‌افزار‌ها و سیستم‌های آمارگیری خود را با سامانه آمار اتحادیه اروپا تطبیق داده است.


جمعیت ترکیه

جمعیت کشور ترکیه را چطور سرشماری می ‌کنند؟

از آنجایی که سرشماری جمعیت با در نظر گرفتن آدرس اقامت شهروندان مشخص خواهد شد؛ افرادی که با مجموعه لحظه آخر به منظور گردش و تفریح به این کشور سفر می‌کنند، در جمعیت ثابت نقشی ندارند. اینکه ترکیه چقدر جمعیت دارد با توجه به آمار لحظه‌ای این سامانه مشخص می‌شود. با راه‌اندازی این سامانه که مطابق با استاندارد‌های اتحادیه اروپا است به طور لحظه‌ای مشخصات هر نوزاد وارد سامانه خواهد شد. علاوه بر این هر شخصی که فوت می‌کند باید در سامانه ثبت شود. نکته مهمی در رابطه با سیستم‌های آمارگیری ترکیه این است که افراد مقیم در این کشور که به طور رسمی اقامت دارند و دارای اقامت قانونی و آدرس مشخصی هستند، به عنوان جمعیت ترکیه محاسبه خواهند شد.

علاوه بر این، طیب اردوغان به منظور کاهش نرخ رشد جمعیت از خانواده‌ها خواسته تا دارای حداقل سه فرزند باشد. اردوغان عنوان می‌کند در صورتی که خانواده‌های این کشور سه فرزند داشته باشند می‌توان ساختار فعلی ترکیه را حفظ کرد اما برای پویایی در رشد جمعیت لازم است تا تعداد فرزندان افزایش پیدا کند. در سال ۲۰۱۵ دولت آنکارا اقدام به ارائه طرحی کرد که این طرح برای حمایت از خانواده و حراست از ساختار رو به رشد جمعیت، تصویب شد.

بر اساس آن بانوان شاغل که دارای فرزند هستند به ازای نصف روز کار حقوق کامل را دریافت می‌نمایند. در واقع ترکیه برای تشویق خانواده‌ها برای فرزند‌آوری و به منظور گسترش فرهنگ ازدواج به میزان ۱۵ درصد حسابی که پدر مادر برای فرزندان بالای ۱۸ سال خود باز کرده‌اند، کمک مالی می‌کند. آنکارا برای خانواده‌هایی که دارای پنج یا شش فرزند هستند نیز مزایای کمک هزینه‌های اجتماعی و تخفیف‌های مالیاتی در نظر گرفته است. علاوه بر این، خانواده‌ها می‌توانند از کمک هزینه برای نگهداری فرزندان و اخذ انواع یارانه‌ها با هدف تحصیل بهره‌مند شوند.


جمعیت ترکیه چقدر است؟

کلام پایانی

در روش‌های قدیمی برای سرشماری، معمولاً مامورین اقدام به مراجعه حضوری به درب منازل می‌کردند اما پس از راه‌اندازی سامانه منسجم جهت سرشماری جمعیت ترکیه؛ این کار به سادگی و با دقت بالاتری انجام شد. یکی از سؤالات مهمی که معمولاً توسط بسیاری از افراد وجود دارد این است که ترکیه چقدر جمعیت دارد؟ ترکیه دارای مساحتی در حدود ۷۸۳ هزار و ۳۶۰ متر مربع و در حال حاضر جمعیتی بالغ بر ۸۰ میلیون و هشتصد و ده هزار نفر در این کشور زندگی می‌کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 691]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن