تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796994971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تنها دلیل افزایش ناگهانی مصرف گیاهان دارویی لورفت!


واضح آرشیو وب فارسی::

چکیده : در چند سال اخیر سرانه مصرف گیاهان دارویی در جهان به طرز شگفت آوری افزایش یافته. علت این افزایش مصرف ناگهانی، دلیلی بیش نیست!

جالب است بدانید در 20 سال اخیر سرانه مصرف و خرید گیاهان دارویی به طرز چشمگیری افزایش یافته و چیزی حدود ۳ برابر شده است‌!

به نقل از فروشگاه اینترنتی عطاری آنلاین مجتبی محقق ، خواص محصولات عطاری همچنین گیاهان دارویی باعث شده است که نیمی از مردم کشور سوئیس و دو سوم کانادایی ها، برای درمان بیماری ها، به مصرف و خرید گیاهان دارویی روی بیاورند.
این استقبال به قدری زیاد شده‌که کشور آمریکا در سال ۲۰۱۴ تصمیم به گسترش طب سنتی گرفت و اکنون بیش از یک پنجم بیمارستان های این کشور بخش مخصوص طب سنتی دارند! همچنین در اسپانیا حدود 70 درصد مردم برای درمان مشکلات گوارشی خود به سمت طب سنتی جذب شده‌اند.

عطاری آنلاین یک فروشگاه اینترنتی است که در زمینه طب سنتی فعالیت دارد و شما می توانید برای خرید گیاهان دارویی، ادویه جات و عرقیجات، دمنوش ها و هر آن چه که  انتظار دارید از این فروشگاه های اینترنتی دیدن کنید. امروزه بسیاری از عطاری ها در شبکه های اجتماعی و سایت های فروشگاهی آنلاین فعالیت می کنند و در بستر اینترنت محصولات خود را به فروش می رسانند.




مضرات گیاهان دارویی | عطاری آنلاین مجتبی محقق

محصولات عطاری آنلاین

محصولاتی که در فروشگاه اینترنتی طب سنتی وجود دارد شامل موارد زیر است:

  • گیاهان دارویی
  • عرقیات گیاهی
  • ادویه جات
  • روغن های گیاهی
  • صمغ و شیره گیاهی
  • سبزیجات تازه و خشک شده
  • محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک
  • ترشیجات
  • دمنوش ها
  • چای و قهوه

بخورات
 

شاید کلمه بخورات برای شما کمی عجیب و گنگ به نظر آید. بخورات شامل گیاهانی می شود که دود کردن آن ها می تواند بوی خوشی را ایجاد کند. این بوی خوش موجب آرامش اعصاب و روان می شود همچنین از بخورات در طب سنتی استفاده های مختلفی می شود و برای ضد عفونی کردن محیط هم مفید است. به طور مثال صندل سفید و صمغ سقمونیا جز بخورات گیاهی دسته بندی می‌شوند.

یک کاربرد پیشرفته بخورات استفاده از آن در علوم غریبه می باشد که به منظور دعا نویسی، احضار و موکل گیری مورد استفاده قرار می گیرد.بخورات از سوزاندن صمغ و برگ درختان یا گیاهان، چوب درختان و شاخه آن ها به دست می آید.

ممکن است بخورات بوی بدی داشته باشند و از آن ها صرفا برای خوشبو کردن محیط استفاده نمی شود. امروزه بخورات صنعتی برای خوشبو سازی محیط تولید می گردد اما ضررهای زیادی داشته و آسیب رسان است.

مفید ترین نوع بخور نوع طبیعی آن است که کاملا ارگانیک از درختان و گیاهان به دست می آید به این معنی که هیچ سمی برای درخت و گیاه استفاده نشده است و برای رشد سریع آن از کودهای شیمیایی استفاده نکرده اند.

برای خرید بخورات حتما باید توجه داشته باشید که اصل باشد در غیر این صورت برای استفاده به هر منظوری خریداری کرده باشید نتجه قابل قبولی برای شما به همراه نخواهد داشت.




صندل سفید | عطاری آنلاین مجتبی محقق

هندوانه ابوجهل ( حنظل )
 

نام علمی هندوانه ابوجهل سیترولوس کولوسینیس است و با نام عربی حنظل گیاهی شناخته می شود که از خانواده کدوییان می باشد. میوه های گیاهانی که در خانواده کدوییان قرار می گیرند، کشت آن ها به صورت زمینی است. ظاهر هندوانه ابوجهل شبیه به هندوانه است اما از آن کوچکتر می باشد.

هندوانه ابوجهل در برخی شهرهای ایران به صورت وحشی رویش می کند اما مخصوص بخش های جنوبی کشور است. این گیاه با نام های سیب تلخ، کدوی تلخ و یا خربزه ی روباه شناخته می شود. حنظل، گیاهی علفی و چند ساله بوده که ظاهری دایره ای شکل و زرد رنگ ( زرد مایل به سبز ) دارد. خاصیت درمانی حنظل به دلیل وجود ماده ای به نام کوکوربیتاسین است.

لازم به ذکر می باشد که غشای معده و روده ممکن است به این ترکیب شیمیایی حساسیت نشان دهد بنابراین، از مصرف زیاد آن باید پرهیز کرد. میوه و دانه هندوانه ابوجهل خاصیت دارویی دارد و چنانچه بخواهد برای مصرف خوراکی مورد استفاده قرار گیرد به صورت پودر شده مصرف می شود.

خواص هندوانه ابوجهل

از این گیاه برای درمان دیابت و دستگاه گوارش و لاغری استفاده می کنند همچنین یکی از خواص آن آنتی بیوتیک بودن هندوانه ابوجهل است و مثل یک پادزهر برای سم مار و عقرب عمل می کند. همچنین این گیاه برای درمان بلغم و  نقرس، درمان صدای گوش و سردرد درمان بیماری صرع و سیاتیک، رفع خارش پوست، درمان سفید شدن مو، جلو گیری از سکته مغزی و از بین بردن کرم معده و کرم کدو بسیار مفید است.

استفاده زیاد از حد از این گیاه مضراتی را به همراه دارد به عنوان مثال ممکن است حتی مصرف کمی از آن موجب ادرار و اسهال خونی و آسیب به کلیه شود. عوارض جدی تر آن می تواند تشنج، فلج و مرگ باشد. از نظر طب سنتی طبع این میوه گرم و خشک بوده و معمولا به افراد بلغمی مزاج برای دفع اخلاط بلغمی توصیه می شود. با این حال بهتر است افراد با طبع سرد این میوه را مصرف نکنند.

 


هندوانه ابوجهل ( حنظل ) | عطاری آنلاین مجتبی محقق



 اسارون
 

یک گیاه پر کاربرد در صنعت داروسازی که دارای طبع گرم و خشک است. این گیاه با نام های دیگر برباله، ازاروم، تگر، رادیکس، ازرائی، سرانیون و بیزابول معروف می باشد. بدل این گیاه می تواند زنجبیل، وج و یا ترکیب نصفی از اسارون و نصف دیگری از خلنجان باشد. اسارون برای درمان سیاتیک، درد مفاصل، اختلالات جنسی، درمان دستگاه گوارش، کبد و طحال و برای دفع سنگ کلیه و مثانه مورد استفاده قرار می گیرد.

رشد این گیاه به صورت گسترده روی زمین است و ساقه های بسیار بلند و ناصافی دارد که بیشترین فواید این گیاه هم در همین بخش می باشد. میوه های اسارون پر از دانه است که بسیار خوشبو بوده و باعث خارش زبان می شود. مصلح این گیاه برای افرادی که طبع گرم دارند مویز جوشانده شده در روغن بادام است.

دیگر خواص اسارون

از دیگر خواص گیاه اسارون می توان به بند آوردن خون قاعدگی اشاره کرد همچنین برای درمان اسهال و نرم کردن سینه و قی آور هم استفاده می شود. انسداد مجاری عروق را می توان با دم کرده ریشه و برگ این گیاه باز کرد.

مخلوط اسارون با سنبل الطیب ، صبر زرد ، دارچین و مصطکی برای تقویت هوش و حافظه و رفع فراموشی بسیار مفید است. این گیاه هم مانند هر گیاه دیگری دارای عوارض جانبی مخصوص به خود است. گیاه اسارون برای زنان باردار و شیرده، کودکان زیر چهار سال ممنوع می باشد.

افرادی که دارای سابقه بیماری کبدی هستند به علاوه سالمندان می بایست در مصرف آن احتیاط نمایند. استفاده بیش از حد از گیاه اسارون می تواند موجب مسمومیت شود که با علائمی چون التهاب معده و روده، اسهال و سوزش زبان همراه است و در آخر منجر به فلج عضلانی می گردد.

چنانچه دچار مسمومیت شدید باید در بیمارستان بستری شوید و علائم حیاتی شما چک شود. برای رفع مسمومیت اقداماتی نظیر خوراندن ذغال در صورتی که بیمار هشیار باشد، شستشوی معده و سرم درمانی انجام می گیرد. گیاه اسارون برای ریه مضر بوده و توصیه می شود با مویز مصرف گردد.

 

برچسب ها : عطاری,عطاری آنلاین,فروشگاه اینترنتی عطاری,گیاهان دارویی,خرید گیاهان دارویی,بخورات,خرید بخورات






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 439]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن