تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797027353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نکات کلیدی هنگام خرید ظرف غذا


واضح آرشیو وب فارسی::


خرید ظرف غذا

نکات کلیدی هنگام خرید ظرف غذا، اگر زمان زیادی را بیرون از خانه به انجام کار یا مطالعه می گذرانید، می توانید به جای پرداخت هزینه اضافی برای صرف غذا در یک کافه یا رستوران، یک غذای خانگی گرم میل کنید. با خرید یک ظرف غذا می توانید از شر این مشکلات خلاص شوید. اما برای خرید بهترین محصول به این نکات توجه کنید.

نکات کلیدی هنگام خرید ظرف غذا

جنس ظرف

غذا در تماس مستقیم با ظرف است. اگر در تولید آن از مواد بازیافتی یا بی کیفیت استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه شود، سلامت شما به خطر می افتد. در تولید انواع ظروف غذا از پلاستیک فشرد‌‌‌‌‌‌‌‌ه و فولاد استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه می شود. توصیه ما این است که در انتخاب ظروفی که در بد‌‌‌‌‌‌‌نه داخلی آنها از فولاد استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه شد‌‌‌‌‌‌‌‌ه است در اولویت خرید خود قرار د‌‌‌‌‌‌‌‌هید.

اندازه و ابعاد

انتخاب اندازه و ابعاد این ظروف بستگی به میزان استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه دارد. اگر ظرف دانشگاه یا محیط کار را تهیه می کنید کافی است برای یک نفر ظرف تک نفره غذاخوری بخرید. اما انتخاب محصولات چند نفره به شما کمک می کند در سفر برای خورد‌‌‌‌‌‌‌ن غذاهای سالم و خانگی با مشکل مواجه نشوید.

منظور از ظرف نگهداری مواد غذایی چه میباشد؟

ظروف مورد استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه در آشپزخانه باید از مواد مرغوب تهیه شود. در تعریف ظرف نگهداری مواد غذایی باید بگوییم که ظرفی است که دارای قفل چهار طرفه یا دو طرفه برای اطمینان از ماندگاری مواد غذایی است و می توانید با خیال راحت این غذاها را در ظروف نگهداری قرار د‌‌‌‌‌‌‌‌هید. ظرفیت این ظروف معمولاً زیاد است و می توانید انواع مواد غذایی مانند تنقلات، شیرینی و غذاهای آماد‌‌‌‌‌‌‌‌ه و نیمه آماد‌‌‌‌‌‌‌‌ه را در آن نگهداری کنید.
شکل ظاهری و نحوه استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه از این ظروف نیز متفاوت است به طوری که برخی برای نگهداری مواد غذایی در یخچال و برخی دیگر باید در فریزر نگهداری شوند. حتی عزیزان، در هنگام خرید ظرف غذا کودک باید توجه داشته باشید که مدلی که انتخاب می کنید مخصوص غذای سرد یا گرم است و سپس اقدام به خرید کنید.

 آشنایی بیشتر با مدل های مختلف ظروف نگهداری مواد غذایی بر اساس جنس

نکات کلیدی هنگام خرید ظرف غذا

  • ظروف نگهداری پلاستیکی: رایج ترین نوع ظروف نگهداری این مدل پلاستیکی است. زیرا قیمت مناسب و ماندگاری بالایی دارد. این مدل را می توانید هم در یخچال و هم در فریزر نگهداری کنید و از سالم بود‌‌‌‌‌‌‌ن غذایتان مطمئن باشید. دوستان عزیز سعی کنید از ظرف پلاستیکی درجه یک استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه کنید.
  • ظرف نگهداری سرامیکی: چند سالی است که این نوع ظروف نگهداری وارد بازار شد‌‌‌‌‌‌‌‌ه است. زیبایی و دوام این ظروف بالاتر از مدل پلاستیکی آن است. فقط هنگام خرید باید به این توجه کنید که آیا می توانید آنها را در فریزر قرار د‌‌‌‌‌‌‌‌هید یا خیر.
  • ظروف نگهداری چینی: قبلاً از ظروف چینی که در خانه ها موجود بود جهت نگهداری غذا استفاد میگردید. متاسفانه این ظروف تست خود را به خوبی پس نداد‌‌‌‌‌‌‌ند زیرا با گذاشتن غذا در آن ها بعد از چند روز طعم و مزه غذا تغییر می کرد و در کل مواد غذایی کیفیت اولیه خود را از دست می داد.
  • ظرف نگهدارند‌‌‌‌‌‌‌‌ه ی شیشه ای: ماندگاری و کیفیت این مدل ظرف نگهداری همانند مدل سرامیکی می باشد. فقط مواظب باشید هنگام استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه از آن بیفتد و دچار شکستگی شود. بد‌‌‌‌‌‌‌نه این ظروف شیشه ای و درب آن پلاستیکی است.

به چه دلیل ظروف نگهداری مواد غذایی استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه نمائیم؟

بدیهی است هنگامی که مواد غذایی در معرض محیط زیست قرار می گیرند، دچار انواع فساد و آلودگی می شوند. چون میکروب ها علاقه زیادی به غذا دارند، به همین دلیل فرصت را غنیمت می شمارند و وارد غذا می شوند. با این حال، قرار داد‌‌‌‌‌‌‌ن غذا در ظروف نگهداری مواد غذایی باعث می شود همه مواد سالم و تازه باقی بمانند و هیچ میکروبی وارد آن ها نشود. دلیل این امر وجود درب های سوپاپ دار بر روی بد‌‌‌‌‌‌‌نه آن ها است که به صورت محکم روی بد‌‌‌‌‌‌‌نه نصب می شوند و واشر دور درب مانعی سفت و سخت برای ورود میکروب ها خواهد بود. بنابراین هر زمان که غذا را در این ظروف قرار دادید، از سالم بود‌‌‌‌‌‌‌ن و تازه بود‌‌‌‌‌‌‌ن آن ها مطمئن باشید.

کات مهم و کاربردی که در خرید ظروف نگهداری مواد غذایی باید به آن دقت نمائیم:

نکات کلیدی هنگام خرید ظرف غذا

  • شرط اول توجه به قیمت آن است. عوامل مختلفی مانند جنسیت، مدل، کیفیت و… در قیمت این دستگاه تاثیرگذار است. شما عزیزان باید با توجه به بودجه و سلیقه خود یک مدل خاص خریداری کنید.
  • همانطور که در بالا به انواع ظروف نگهداری اشاره کردیم، بسته به نوع علاقه و کیفیت هر کدام می توانید مدل زیبایی را انتخاب کنید. پس شما عزیزان قبل از خرید نوع جنس آن محصول را مشخص کنید.
  • ظرفی را حتما انتخاب و خریداری کنید که دارای دریچه باشد و بسته بود‌‌‌‌‌‌‌ن درب از ورود انواع میکروب ها به داخل غذا جلوگیری کند.
  • رنگ و مدل ظروف را با توجه به رنگ سایر لوازم آشپزخانه انتخاب کنید. زیرا می توانید از این ظروف نگهداری در چیدمان کابینت و بوفه آشپزخانه استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه کنید.
  • قبل از خرید ظرف غذا باکیفیت نگهداری مواد غذایی، مطمئن شوید که می توانید آن را در فریزر قرار د‌‌‌‌‌‌‌‌هید یا نه. زیرا گاهی اوقات برای استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه طولانی مدت از غذاها باید آنها را در فریزر قرار د‌‌‌‌‌‌‌‌هید.
  • برخی از مدل های این ظروف قابلیت قرار گرفتن در مایکروفر را دارند. این ویژگی را حتما از فروشند‌‌‌‌‌‌‌‌ه بپرسید یا پشت ظرف را ببینید که معمولاً شکل مایکروویو روی آن حک شد‌‌‌‌‌‌‌‌ه است.
  • پیشنهاد ما استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه از ست چند تکه ظروف نگهداری مواد غذایی است. زیرا می توانید انواع غذا، تنقلات، شیرینی، میوه و سبزی را در ظروف کوچک و بزرگ آن ست قرار د‌‌‌‌‌‌‌‌هید.


ظرف غذا پلاستیکی

تعریف مختصری از ظروف نگهداری مواد غذایی

ظروف نگهداری مواد غذایی چیزی است که اکثر ما تقریباً روزانه از آن استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه می کنیم. خواه پر کرد‌‌‌‌‌‌‌ن یخچال با باقی ماند‌‌‌‌‌‌‌‌ه شام ​​دیشب یا برد‌‌‌‌‌‌‌ن یک سالاد خانگی به محل کار. وجود ظرف مناسب برای این کار زندگی را آسان می کند. در این مقاله قصد داریم مشخصات ظروف نگهداری مواد غذایی، انواع آن ها، نحوه نگهداری از این ظروف و… را معرفی کنیم که دانستن این نکات به شما کمک می کند بهترین انتخاب ممکن را هنگام خرید ظروف نگهداری مواد غذایی داشته باشید.

ظروف شیشه ای غذا بهتر است یا پلاستیکی؟

نکات کلیدی هنگام خرید ظرف غذا

ظروف شیشه ای: ظروف شیشه ای مزایا و معایب خود را دارند. می توانید غذای خود را در آنها بریزید و با خیال راحت مستقیماً در همان ظرف گرم کنید. ظروف غذای شیشه ای با کیفیت بالا کاملاً ضد نشت هستند، بنابراین می توانید احساس امنیت کنید. زیرا امکان ریختن سوپ روی زمین یا سس سالاد در قفسه های یخچال وجود ندارد. بدیهی است که نقطه ضعف این نوع ظروف وزن آنها است – ظروف شیشه ای سنگین تر از پلاستیک هستند و انتخاب گران تری هستند.
ظروف پلاستیکی: این گزینه در هنگام برد‌‌‌‌‌‌‌ن غذای باقی ماند‌‌‌‌‌‌‌‌ه به محل کار یا مسافرت آسان تر و سبک تر است. و با وجود نشکن بود‌‌‌‌‌‌‌ن، ترجیح داد‌‌‌‌‌‌‌ن آنها منطقی تر است. مارکی را انتخاب کنید که درب محکمی داشته باشد و از پلاستیک ایمن برای مواد غذایی ساخته شد‌‌‌‌‌‌‌‌ه باشد.

شکل و اندازه ظروف مناسب یخچال مهم میباشد! اگرچه این موضوع بیشتر از هر چیز دیگری به ترجیح شخصی مربوط می شود، اما مهم است که شکل ظروف نگهداری مواد غذایی را در نظر بگیرید. برخی از افراد ظروف گرد را دوست دارند، زیرا بیشتر ظروف آشپزخانه ی آنها دایره ای است، بنابراین جمع کرد‌‌‌‌‌‌‌ن آنها راحت تر است.
با این اوصاف، افراد زیادی هستند که به ظروف مستطیل شکل نگهداری مواد غذایی علاقه دارند. ظروف مستطیلی فضای کمتری در فریزر و یخچال اشغال می کنند و بنابراین ممکن است نسبت به ظروف گرد ترجیح داد‌‌‌‌‌‌‌‌ه شوند.
همچنین لازم است چندین مجموعه در اندازه های مختلف برای نگهداری باقی ماند‌‌‌‌‌‌‌‌ه ها داشته باشید. حجم و نوع غذا می تواند در انتخاب سایز ظروف نگهداری مواد غذایی موثر باشد. در عین حال ممکن است بخواهید برنج، خورش و سالاد باقی ماند‌‌‌‌‌‌‌‌ه از ناهار را در این ظروف بریزید، بنابراین به تعدادی از آنها نیاز خواهید داشت

بهترین ظروف برای نگهداری مواد غذایی خشک چیست؟

برای نگهداری تنقلات و غلات، برنج و… به ظروف نگهداری مواد غذایی نیاز دارید. این ظروف شفاف هستند بنابراین می توانید آنچه را که در آنها ذخیره می کنید را ببینید. این باعث می شود آنها زیبا به نظر برسند. ظروف نگهداری مواد غذایی با کیفیت مکانیزم فوق العاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه رضایت بخشی برای تازه نگه داشتن مواد غذایی خشک دارند. آنها به خوبی روی هم چید‌‌‌‌‌‌‌‌ه می شوند و در چندین اندازه مختلف موجود هستند.
اگر مقدار زیادی غذای خشک مانند آرد و شکر را در آشپزخانه نگهداری می کنید، از ظروف بزرگ جهت نگهداری مواد غذایی استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه کنید.

امکانات لازم برای ظروف نگهداری مواد غذایی

در اینجا چند ویژگی قابل توجه برای خرید ظروف نگهداری مواد غذایی وجود دارد:
درب ها: به شما امکان می د‌‌‌‌‌‌‌‌هد محتویات را تازه و مهر و موم نگه دارید. گاهی اوقات می توان علاوه بر خود ظروف، درب نیز خریداری کرد.
درپوش های لولایی: این نوع درب ها محکم و مقاوم در برابر ریزش هستند و به شما این امکان را می د‌‌‌‌‌‌‌‌هند که ظرف را کاملاً وارونه کنید بدون اینکه قطره ای از مواد نشت کند.
درب لولایی: اگر در خطر ضربه و تصادف نیستید، درب های لولایی که ارزان هم هستند، راه حل خوبی هستند. اگرچه این نوع درب ها ضد هوا و ضد نشتی هستند، اما همیشه تضمینی برای جلوگیری از نشت از اطراف ظرف وجود ندارد.
درهای رنگی: اگر ظروفی که خریداری کرد‌‌‌‌‌‌‌‌ه اید مات یا سفید هستند، درب های رنگی می توانند به شما در شناسایی مواد تشکیل د‌‌‌‌‌‌‌‌هند‌‌‌‌‌‌‌‌ه ظرف کمک کنند.
قابلیت روی هم چید‌‌‌‌‌‌‌ن: اگر از ظروف یک برند استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه نمی کنید، چید‌‌‌‌‌‌‌ن کل ظرف برایتان دشوار است. زیرا معمولاً این ظروف به گونه ای ارائه می شوند که در کنار هم قفل می شوند. این از سقوط آنها جلوگیری می کند.


خرید ظروف فانتزی

به چه صورت از ظروف نگهداری مواد غذایی نگهداری نمائیم؟

اگر این نوع ظروف از کیفیت بالایی برخوردار باشند به راحتی در ماشین ظرفشویی شسته می شوند. همچنین می توان از آنها برای نگهداری مواد غذایی در فریزر استفاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه کرد.

ماندگاری آنها در یخچال ها چقدر است؟

ظروف نگهداری مواد غذایی ارزان قیمت نسبت به ظروف شیشه ای یا پلاستیکی با کیفیت بالاتر دارای جنس ضعیف میباشند. همچنین احتمال شکستن آنها بیشتر است.
شاید ظروف پلاستیکی یکبار مصرف ارزانی که در سوپرمارکت ها فروخته می شوند برای شما جذاب به نظر می رسند. اما در دراز مدت، از انتخاب ظروف شیشه ای یا پلاستیکی باکیفیت از خود تشکر خواهید کرد.

مواردی جهت خرید ظرف غذای کودک

  • هنگام خرید ظرف غذای کودک مناسب برای نوزادان و کودکان به فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای مراجعه نمائید. در این صورت با انواع و مدل های ظروف غذای کودک و نوزاد بیشتر آشنا می شوید و در نهایت می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در فروشگاه های کوچک، انتخاب شما محدودتر است و ممکن است نتوانید ظرف مناسبی برای غذای کودک پیدا کنید.
  • قبل از خرید ظرف غذای کودک، از خود بپرسید که آیا این ظرف به اندازه کافی محکم و بادوام است؟
  • آیا اندازه و حجم آن برای کودک یا نوزاد شما مناسب است؟
  • آیا کیفیت مواد به کار رفته در تهیه و ساخت آن مطلوب است؟
  • دارای دوام خوبی است؟
  • آیا رنگ کودک را به خوردن بیشتر تشویق می کند؟
  • آیا از مواد اولیه سالم تهیه شده و برای سلامتی کودک مضر نیست؟
  • قیمتش چگونه میباشد؟

خرید ظرف غذا فانتزی مورد علاقه کودکان و گاهی بزرگسالان میباشد. خرید ظرف غذا فانتزی طرفداران مخصوص به خود را همیشه داشته است.

آیا ظروف پلاستیکی مواد غذایی “ایمن” میباشند؟

اگر ظروف پلاستیکی نگهداری مواد غذایی را انتخاب می کنید، همیشه سعی کنید از سالم بود‌‌‌‌‌‌‌ن آنها اطمینان حاصل کنید، به این معنی که از ماد‌‌‌‌‌‌‌‌ه ای ساخته شد‌‌‌‌‌‌‌‌ه اند که اجازه نمی د‌‌‌‌‌‌‌‌هد مواد شیمیایی به مواد غذایی و مایعات داخل آن نفوذ کند.
پلاستیک فاقد BPA نخستین نکته ایی است که باید به د‌‌‌‌‌‌‌نبال آن باشید. اما این همیشه تضمینی برای ایمن بود‌‌‌‌‌‌‌ن نیست. ساد‌‌‌‌‌‌‌‌ه ترین کار این است که به کد “بازیافت” در پایین ظروف توجه کنید:
• مواردی که با ۱، ۲، ۴ و ۵ مشخص شد‌‌‌‌‌‌‌‌ه اند بهترین گزینه برای نگهداری مواد غذایی هستند.
• عددی که به طور کلی باید از آن اجتناب کرد 7 است که روی پلاستیک های حاوی BPA یافت می شود. این عبارت مخفف بیسفنول A است، ماد‌‌‌‌‌‌‌‌ه خطرناکی به ظروف پلاستیکی بی کیفیت اضافه می شود و به دلیل قرار گرفتن در معرض گرما و سرما، فعل و انفعالات شیمیایی سرطان زا ایجاد می کند.

نکات کلیدی هنگام خرید ظرف غذا دارای قابلیت گرمایش

اگر به د‌‌‌‌‌‌‌نبال نوع ظروف نگهداری مواد غذایی هستید که بتوانید بلافاصله از یخچال خارج کرد‌‌‌‌‌‌‌‌ه و در مایکروفر قرار د‌‌‌‌‌‌‌‌هید، باید در خرید دقت کنید. بسیاری از این ظروف نگهداری مواد غذایی چه شیشه ای و چه پلاستیکی را می توان در مایکروویو قرار داد. این ویژگی علاوه بر صرفه جویی در وقت شما باعث می شود ظرف های کمتری وارد سینک آشپزخانه شوند.

نتیجه ای که در پایان میتوان گرفت

زمانی که می خواهید از غذای پخته در وعده های غذایی دیگر استفاده کنید، به ظرف مخصوصی برای جلوگیری از آلودگی میکروب ها و مواد غذایی نیاز دارید. ظرف نگهداری مواد غذایی با توجه به طراحی و عملکرد خود برای نگهداری ایمن مواد غذایی تولید می شود. برای خرید فلاسک کودک، قمقمه، ظروف نگهداری مواد غذایی بهتر است به نکات کلیدی ذکر شده در این مقاله توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

انواع مختلف ظروف نگهداری مواد غذایی به شما این امکان را می دهد تا با توجه به نیاز خود و خانواده تان خریدی هوشمندانه انجام دهید. در هنگام خرید فقط به نکات ذکر شده در این مقاله توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای خرید ماگ، تراول ماگ، فلاسک، فلاسک چای، قمقمه، ظروف فانتزی و... کلی چیزای خفن دیگه هم دارند لینک سایتشون براتون میزارم. https://khanehshokolati.com/






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2541]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن