تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798064669




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مؤثرترین روش های حذف انواع لکه از روی فرش


واضح آرشیو وب فارسی::

در این مقاله از قالیشویی مشهد قصد داریم به ارائه راهکارهایی جهت پاک کردن انواع لکه از روی فرش بپردازیم. فرش و موکت به دلیل پهن شدن روی زمین و قرارگیری زیر پا، ممکن است دچار کثیفی و لکه شوند. انواع مختلفی از لکه ها می تواند روی فرش ایجاد شود که برای پاک کردن هر یک نیاز به استفاده از روش خاصی می باشد. نه تنها باقی ماندن لکه روی موکت و فرش می تواند سبب زشت شدن ظاهر آن گردد، بلکه ایجاد صدمات مختلف دیگر را نیز در پی خواهد داشت. از این رو، تمیز کردن لکه فرش به منظور پیشگیری از به وجود آمدن صدمات بعدی بسیار اهمیت دارد. 

 

 

مؤثرترین روش های حذف انواع لکه از روی فرش


معرفی راهکارهایی مؤثر جهت از بین بردن انواع لکه ها از روی فرش

شما می توانید به کمک محلول های خانگی و مؤثر، اقدام به تمیز کردن لکه های مختلفی از قبیل لکه شکلات، لکه خون، لکه جوهر و غیره از روی فرش خود نمایید. در ادامه در مورد هر یک از این لکه ها و نحوه پاک کردن آنها صحبت خواهیم کرد.

1-از بین بردن لکه آدامس از روی فرش: آدامس به عنوان یک ماده چسبناک، در صورتی که روی فرش بچسبد، باید روش صحیحی را برای جدا کردن آن به کار گیرید. چرا که احتمال صدمه دیدن پرزها و الیاف موکت با کندن آدامس وجود دارد. یکی از روش های پیشنهادی قالیشویی مکانیزه آوا مشهد جهت تمیز کردن آدامس از روی فرش، استفاده از یخ می باشد. بدین منظور، اقدام به گذاشتن یک قالب یخ بر روی آدامس چسبیده به فرش نمایید. یخ سبب سفت شدن آدامس با گذشت چند دقیقه خواهد شد. سپس می توان به راحتی آدامس را از روی فرش با استفاده از یک چاقوی نه چندان تیز جدا کرد. 

2-پاک کردن لکه چای و قهوه: 

سعی کنید برای از بین بردن این لکه، به سراغ ماء الشعیر یا نوشابه بروید که تأثیر بسزایی در رفع لکه چای و قهوه از روی فرش دارند. برای انجام این کار، دستمال سفید و تمیزی را آغشته به نوشابه یا ماء الشعیر کرده و به آرامی روی لکه بکشید. پس از آن، از دستمال دیگری جهت خشک کردن محل مورد نظر استفاده کنید.

3-از بین بردن لکه جوهر از روی فرش: 

احتمال پخش شدن لکه جوهر بر روی فرش به وسیله اشیایی همچون خودکار وجود دارد. به توصیه قالیشویی مشهد، جهت از بین بردن لکه جوهر از روی فرش از الکل سفید استفاده نمایید. برای این کار، اقدام به اسپری نمودن الکل سفید بر روی جوهر کرده و پس از آن با کمک حوله تمیز و سفید، به پاک کردن آن بپردازید. پس از رفع کامل لکه جوهر، با استفاده از اسپری آب محل مورد نظر را بشویید. البته امکان بکار بردن اسپری های خوشبو کننده حاوی الکل به جای الکل سفید نیز وجود دارد. 

 

از بین بردن لکه جوهر از روی فرش

 

4-تمیز کردن لکه چربی و روغن از روی فرش و موکت: 

چنین لکه هایی بیشتر بر روی فرش آشپزخانه مشاهده می شوند. محلول سرکه سفید و مایع ظرفشویی تأثیر زیادی در رفع لکه های روغن و چربی دارد. برای انجام این کار، درون نصف فنجان سرکه، چند قطره مایع ظرفشویی بریزید. پس از آن، اقدام به پاک کردن لکه مورد نظر با استفاده از دستمال تمیز و سفید نمایید. در صورت زیاد بودن غلظت چربی، توصیه می شود این عمل را چندین بار تکرار کنید. در آخر نیز محل مورد نظر را با اسپری آب بشویید. 

قالیشویی مشهد با بهره گیری از دستگاه های مکانیزه و لکه گیری فرش قادر به ارائه بهترین خدمات شستشوی مبلمان و فرش به مشتریان عزیز خواهد بود.

5-از بین بردن لکه خون از روی فرش:

 بهتر است در صورت ایجاد لکه خون روی فرش، سریعتر جهت پاک کردن آن اقدام نمایید. چرا که از بین بردن لکه خون از روی فرش پس از خشک شدن آن بر روی فرش، به سختی امکان پذیر است. در چنین مواقعی به سراغ آب سرد بروید. چرا که لکه خون با آب گرم به الیاف فرش بیشتر نفوذ پیدا می کند. بدین منظور، نخست با کمک آب سرد و دستمال تمیز، لکه خون را از روی فرش پاک کرده و پس از آن، می توانید یک قاشق آمونیاک را درون یک لیوان آب بریزید و جای لکه را با کمک آن از بین ببرید. پس از آن با اسپری کردن محلول آب و آمونیاک روی لکه، محل مورد نظر را با کمک اسفنجی تمیز کنید. 

6-از بین بردن لکه لاک ناخن: 

لاک از مواد شیمیایی تشکیل شده و برای پاک کردن آن از روی فرش، بایستی مراحل تمیزکاری آن را به طور کامل انجام دهید. با اینکه استون، گزینه مناسبی جهت پاک کردن لاک از روی هر سطحی بوده، اما هرگز از این ماده جهت از بین بردن لاک از روی فرش استفاده نکنید. چرا که احتمال صدمه زدن استون به پرزها و بافت های ظریف فرش وجود دارد. از این رو، به توصیه قالیشویی مشهد بهتر است به سراغ شیشه پاک کن یا آب اکسیژنه بروید. محلول آب اکسیژنه گزینه خیلی مناسبی برای فرش های با رنگ روشن می باشد. 

7-برطرف کردن لکه شمع: یکی از راهکارهای آسان جهت پاک کردن لکه شمع از روی فرش، جدا کردن شمع با کمک یک چاقوی نه چندان تیز می باشد. پس از آن، اقدام به قرار دادن یک برگ کاغذ تمیز بدون جوهر روی محل مورد نظر کنید. سپس با کشیدن اتوی با حرارت ملایم بر روی کاغذ، عمل جذب شمع بر جا مانده روی فرش به کاغذ صورت می گیرد. 

قالیشویی مشهد با بهره گیری از دستگاه ها و تجهیزات مدرن و نیروهای متخصص و مجرب می تواند نیازهای شما مشتریان عزیز را در زمینه شستشوی فرش به بهترین شکل ممکن بر آورده نماید. 

 

 



برطرف کردن لکه شمع از روی فرش

 

8-رفع جای زنگ زدگی از روی موکت و فرش:

 لکه زنگ ممکن است روی فرش به دلیل ثابت کردن آن با پیچ و مهره ایجاد شود. نوشابه، یکی از مواد مؤثر جهت از بین بردن این لکه خواهد بود. پس از ریختن نوشابه روی یک تکه پارچه، آن را به آرامی روی لکه ضربه بزنید. ترکیب آب و سرکه و اسپری کردن آن بر روی لکه، راه حل مؤثر دیگری در این زمینه محسوب می شود. پس از چند بار انجام این کار، با گذاشتن یک تکه اسفنج روی لکه، اجازه دهید تا مواد به طور کامل جذب آن شود. 

9-پاک کردن لکه شکلات: جهت تمیز کردن این لکه، ابتدا اقدام به جدا کردن تکه شکلات با کاردک کره خوری از روی فرش نموده و سپس با کشیدن و ضربه زدن یک اسفنج آغشته شده به آب و صابون روی محل مورد نظر، لکه شکلات را از بین ببرید. 

سخن پایانی

قالیشویی مشهد آمادگی لازم جهت ارائه بهترین خدمات در حوزه شستشوی فرش، مبل شویی و ... را به شما مشتریان عزیز خواهد داشت. شما می توانید با خیالی آسوده از خدمات با کیفیت قالیشویی مکانیزه آوا مشهد بهره مند شوید. 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 502]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن