تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797957057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش های شستشوی فرش دستبافت در منزل


واضح آرشیو وب فارسی::

در فرهنگ ایرانی استفاده از انواع فرش در منازل رواج بسیاری دارد. در فرهنگ غالب مردم ایران، کف منازل بایستی با انواع فرش و موکت پوشیده شود. فرش ها با نقش و نگار زیبا و دل انگیز، گرما بخش منازل و خانه های ما هستند. در گذشته فرش ها به طور کامل به صورت دستبافت ساخت می شد. اما امروزه در کنار فرش دستبافت، انواع فرش ماشینی نیز تولید و عرضه می شوند. به مانند هر کالای مصرفی دیگر، فرش منازل شما نیز نیازمند نظافت و نگهداری است. در مواردی که نگهداری از فرش به خوبی صورت نگرفته باشد و یا اینکه حجم زیادی از آلودگی ها بر روی آن نشسته باشد، نیاز به شستشوی فرش احساس خواهد شد. 

اینکه فرش شما دستبافت باشد و یا ماشینی، مدل شستشوی فرش کمی متفاوت است. شستشوی فرش دستبافت به دلیل اینکه دارای رنگ خاصی است، باید با دقت بسیار زیادی انجام می گیرد. در صورت سهل انگاری و شستشوی غیر اصولی فرش دستبافت، این امکان وجود دارد که رنگ فرش حالت پخش شدگی بگیرد و ظاهر فرش کاملاً به هم بخورد. به همین دلیل در صورتیکه با نکات شستشوی فرش دستبافت آشنایی کافی ندارید، از انجام دادن آن توسط شخص خودتان امتناع بورزید. به جای آن توصیه می شود از کمک افراد متخصص برترین قالیشویی کرج بهره ببرید.

در این مقاله قصد داریم روشهای شستشوی فرش دستبافت در منزل به همراه نکات دیگر را با شما در میان بگذاریم. به این ترتیب در صورت مقصر آشنایی بیشتر با این موارد را داشته باشید، ادامه این مطلب برای شما تهیه شده است.

 

شستشوی فرش دستبافت.

 

چه زمانی بایستی به فکر شستشوی فرش دستبافت در منزل باشیم؟

میزان استفاده شما از فرش و محل قرارگیری آن و میزان جریان گرد و غباری که بر روی آن ممکن است بنشیند، از جمله عوامل تعیین کننده برای شستشوی فرش دستبافت است. اگر فرش شما در سالن پذیرایی یا راهرو منزل قرار داشته باشد، باید هر هفته حداقل یک بار با جاروبرقی یا جارودستی نظافت گردد. تمیز نگه داشتن فرش دستبافت باعث می شود تا مدت زمان زیادی احتیاج به شستشوی فرش دستبافت نداشته باشیم. توصیه میشود در صورت مشاهده یک لکه بر روی فرش دستبافت، بلافاصله اقدام به تمیز کردن و رفع آن آلودگی از روی فرش نمایید. علت آن این است که در صورتی که آن لکه به مدت طولانی بر روی فرش شما باقی بماند، پاک کردن و از بین بردن آن بسیار مشکل میشود.

 

شستشوی فرش دستبافت چه اهمیتی دارد؟

فرش های دستبافت جزء هنرهای دیرینه کشور ما و همچنین جزء صنایع دستی بومی منطقه ما محسوب می شوند. بافتن یک فرش دستبافت به مدت زمان بسیار طولانی و تلاش شبانه روزی افراد قالیباف نیاز دارد. به همین دلیل قیمت فرش دستبافت، نسبت به فرش ماشینی مشابه در طرح و رنگ گوناگون، بسیار بیشتر است. همچنین این فرش ها دارای بافتی بسیار حساس به مواد شیمیایی بوده و باید با دقت فراوان مورد شستشو قرار بگیرد.

در صورتی که میزان آلودگی فرش دستبافت بیشتر از حدی شده باشد که بتوان با جارو کردن و یا روش های ابتدایی، آنرا از بین ببریم، توصیه می شود هر چه سریعتر اقدام به شستشوی فرش دستبافت در کرج به کمک قالیشویی های معتبری همچون قالیشویی کرج نمایید.

 

شستشوی فرش دستبافت در منزل.

 

آشنایی با مراحل و روش های شستشوی فرش دستبافت در منزل.

در این قسمت قصد داریم شما را با انواع مراحل و روش های شستشوی فرش دستبافت در منزل آشنا کنیم. حساسیت بسیار به فرش دستبافت در شست و شو باعث شده تا احتیاج باشد تا با دقت بسیار بیشتری اقدام به شستشوی فرش کنیم. از طرفی نمی توانیم لکه موجود در روی فرش را هم به مدت طولانی نگه داریم. به همین دلیل در اینجا به بررسی مراحل شستشوی فرش دستبافت در منزل می پردازیم.

 

 

غبارگیری.

اولین مرحله‌ای که باید در شست و شوی فرش دستبافت در منزل مد نظر شما باشد، غبارگیری فرش دستبافت است. به کمک این روش شما گرد و غباری را که در قسمت های رویین و زیرین فرش دستبافت قرار گرفته، از روی فرش پاک می کنید. در گام اول شما بایستی به کمک یک جارو چوبی گرد و غبار سطحی فرش را پاک کنید. در مرحله بعد جهت از بین بردن گرد و غبار زیرین و عمقی فرش، آن را از جایی آویزان کرده و به کمک ضربات آهسته با یک تکه چوب غبارگیری نمایید.

یک نکته ایمنی در جهت قالیشویی در منزل این است که اگر فرش شما سن بالایی داشته باشد و یا کمی فرسوده شده باشد، باید کل فرایند گردگیری را به آهستگی انجام دهید. زیرا کشیدگی و ضربه های محکم بر روی چنین فرشی می تواند آسیب های جبران ناپذیری به بافت فرش وارد کند.

 

اطمینان از رنگ پس ندادن فرش.

یک نکته مهم دیگر که باید هنگام شستشوی فرش دستبافت در منزل و یا در قالیشویی کرج مد نظر قرار گیرد، توجه به رنگ پس دادن یا ندادن فرش دستبافت هنگام تماس با آب است. فرش دستبافت حساسیت بسیار بالایی به تماس با آب گرم دارد. خصوصا اینکه این آب گرم با شوینده های شیمیایی مخلوط شده باشد. در این شرایط ممکن است به راحتی فرش شما رنگ پس بدهد. برای پیشگیری از وقوع چنین امری هنگام شستشوی فرش دستبافت، توصیه میشود قبل از اقدام به شستشو و آبگیری فرش، از رنگ پس ندادن آن تماس با آب گرم و شوینده ها اطمینان حاصل فرمایید.

 

آبکشی فرش دستبافت.

سومین مرحله ای که هنگام شستشوی فرش دستبافت در منزل و یا در بهترین قالیشویی کرج انجام می گیرد، آبکشی اولیه فرش دستبافت است. همواره توصیه می شود که برای آبکشی فرش دستبافت از آب سرد استفاده کنید. استفاده از آب گرم برای آبکشی فرش دستبافت به طور قطع باعث پاشیدگی رنگ فرش خواهد شد.

 

آبکشی فرش دستبافت.

 

 

شستشوی فرش دستبافت در منزل با شوینده های استاندارد و با کیفیت.

چهارمین مرحله در شستشوی فرش دستبافت در منزل و یا در برترین قالیشویی محمدشهر، شست و شوی فرش با شوینده های درجه یک است. در این مرحله باید فرشی که خیس شده به کمک شوینده های مخصوصی، شسته شود. انجام این کار بایستی با دقت و حوصله فراوان انجام گیرد.

 

شستشوی فرش دستبافت در قالیشویی کرج.

 

خشک کردن و آب گیری فرش دستبافت.

آخرین مرحله در شستشوی فرش دستبافت در منزل و یا بهترین قالیشویی کرج، آبگیری و خشک کردن فرش دستبافت است. در این مرحله بایستی تمام کف هایی که در مرحله قبل تولید شده‌اند، به کمک آب سرد شسته شده و از روی فرش کنار روند.

توصیه می شود هیچ وقت بر روی ریشه های کناری فرش، آب نریزید. زیرا باعث خارج شدن رنگ فرش میشود. همچنین زمانی که فرش را به حالت لوله ای جمع کردید، به داخل قسمت میانی آب نریزید. زیرا ممکن است تحت فشار فراوان، فرش دستبافت شما رنگ پس بدهد.

 

آیا راه دیگری به جز شستشوی فرش دستبافت در منزل وجود دارد؟

در این مقاله به شما تمامی مراحل و نکاتی که هنگام شستشوی فرش دستبافت در منزل باید آنها را رعایت کنید، پرداختیم. شستشوی فرش دستبافت به دلیل حساسیت و ارزش بالای فرش بایستی با دقت فراوان انجام گیرد. 

در صورتی که در این امر تجربه و تبحر کافی نداشته باشید، بهتر است بدانید شرکتهای قالیشویی وجود دارند که می‌توانند این کار را برای شما با کیفیت تضمینی انجام دهند. کارخانه قالیشویی مرکزی کرج، در زمره یکی از با سابقه ترین کارخانه های قالیشویی کرج بوده، که سابقه بیش از ۵۰ سال فعالیت در این حوزه را در کارنامه خود دارد.

شستشوی انواع فرش ماشینی و دستبافت با کیفیت بالا و به صورت تضمینی خدمتی است که توسط بهترین قالیشویی کرج برای همشهریان انجام داده می شود. در صورت تمایل برای سفارش پروژه قالیشویی می‌توانید از طریق راه های ارتباطی مشخص شده، با ما ارتباط باشید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 703]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن